poster

Pusinky

  • anglický

    Dolls

Komedie / Drama / Road movie

Česko, 2007, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • molotov
    ****

    Začátek trochu zmatený, ale jinak moc pěkné. Snad jediný současný český film o mladých, který se dá brát vážně.(5.4.2007)

  • kiddo
    ****

    Dost zaslepující mohou být v souvislosti s Pusinkami dvě skutečnosti, které asi hodně ovlivňují výsledné hodnocení: 1) bývají anoncovány jako film o třech sexuchtivých čerstvě odrostlých dívčinách a za 2) bývají anoncovány jako český film o třech sexuchtivých čerstvě odrostlých dívčinách. Ve skutečnosti jde daleko spíš než o další klasickou výblitkovou komedii pro teenagery o nezávislý snímek, sympatický svojí snahou sdělit ne úplně líbivou formou něco o současné generaci mladých. Nedá se říct, že by se tu pracovalo s nějak zvlášť objevnými prvky, nicméně ty jsou zde zpracovány slušně v rámci (a možná i kousek za něj) standardu, a Pusinky jsou tak (klišé, neklišé, napíšu to) v současném českém filmu příjemným osvěžením. Road movie se svým všeurčujícím motivem cesty bývá prostředkem ke ztvárnění tématu hledání sebe sama a nejinak je tomu i tady: poživačné holčiny, neschopné se pro něco doopravdy nadchnout, prožívat naplno nebo si naopak skutečně vážit něčeho stálého během svého putování zažívají pád do reality a krutosti života, jež s sebou nese i rozpad domněle trvalých vztahů a hodnot, a jelikož dívčiny se očividně v tomto teprve učí chodit, není tak velkým překvapením, že nakonec vlastně nikam nedojdou. Vztahy mezi postavami nejsou nijak idealizovány, ani zjednodušovány, naopak mají silně ambivalentní (a realistický) charakter, kdy nenávist a láska k jedné a té samé osobě se naprosto nevylučují, ba spíš doplňují. Realističnost vyznění z velké části leží na bedrech přesných hereckých výkonů, které svou uvěřitelností dokáží skutečně bolestivě říznout v tu pravou chvíli. Utlumenost snímku i režisérčiny pokusy o syrovost podporuje ne úplně tradiční, nestálá kamera, žel bohu její snahy občas vyznívají mírně kontraproduktivně, když v jisté specifické kombinaci zvoleného filtru a úhlu kamery ten který záběr vypadá jako vytržený z reklamy na Dobrou vodu. Že by ovšem občasné sporné obrazové vyjádření nějak výrazně otupovalo hroty krutému závěru, kdy dívky dospívají rezignací na to, aby proplouvaly světem, aniž by ten na nich zanechával výraznější stopy (a ony na něm), to se zase říci nedá.(31.7.2007)

  • EdaS
    ***

    K zbláznění nevyrovnaný film brutálně střídá momenty dobré až výborné (lehké budování atmosféry, zajímavé herečky) s těmi naprosto špatnými (většinou ty, kterými nám chtějí autorky něco SDĚLIT). Herci jsou místy tlačeni do křeče, jindy jsou příjemně přirození. Stejně tak z dialogů a zvratů leckdy kouká přílišná chtěnost a svévole. Kdyby byl celý film stejně špatný, neštval by mě tolik - je tu cítit silný talent, ale nemá opozici. Pořádného dramaturga prosím! P.S. A ještě jedna věc mě šíleně vytáčela - tak trapný product placement (Student agency) jsem už dlouho neviděl. Ale možná jen málo koukám na české filmy. ** 1/2(17.4.2007)

  • B!shop
    **

    No doprdele, co tohle melo kurva bejt? O vetsine soucasnejch ceskejch filmu se da rict, ze jsou o nicem, coz v podstate znamena, ze se resi naky vztahy, jenze tenhle film dava slovu o nicem naprosto jinej rozmer. Jakoby tvurci nemeli absolutne o cem vypravet, tak nechali tri vysoce nesympaticky a naprosto desny kravy poflakovat se furt na stejnym miste a vest radoby zajimavy kecy a resit radoby dulezity problemy. Fakt nevim, za co film pochvalit a nebo proc vlastne davam ty dve hvezdicky, asi proto, ze sem se vylozene nenudil, i kdyz je to s podivem.(30.3.2008)

  • Dudek
    ****

    Nejvyspělejší český film posledních let paradoxně natočila debutující režisérka Karin Babinská. Tři naprosto obyčejné holky a jeden mladý chlapec se vydávají na cestu, při které krom dosažení cíle každá z nich odkryje kousek ze svých tajemství. Citlivě napsaný scénář, pečlivá atmosféra a hlavně velmi dospělá režie tvoří velmi kompaktní celek, který funguje. Karin Babinská, jak se zdá, má smysl pro detail, ve snímku je několik scén, které se obejdou naprosto beze slov, přesto si však divák dokáže přesně domyslet, na co hrdinky myslí, zná je a prožívá příběh s nimi. Jasně zřetelný je důraz na co největší přirozenost, veškeré scény působí autenticky (jak po stránce dialogů, tak i po stránce obrazové). Pusinky se neskrývají za pastelovými barvami filtrů, ale odhadují všechny nedostatky i klady. Krásně je to vidět zejména na nočních scénách, jež jsou pečlivě nasvícené vykazují opravdu vysokou míru autentičnosti - jinak řečeno tma vypadá jako tma. Velmi sympatické jsou i zlomy v ději, ať je to již zcela nečekaná a drsná scéna znásilnění u benzínové pumpy nebo zásadní zlom mezi postavami v půli filmu, kdy se celý snímek vrhá do depresivní atmosféry absolutní bezmocnosti a je zcela jasně zřetelný úbytek sil u všech postav. Dokreslovat atmosféru se tu pak daří i pomocí neskutečných lokací, které jsou většinou velmi přírodní, ale přesto nesou jisté prvky nepříjemné průmyslové oblasti - nevím přesně jak své pocity popsat. Navíc mám sám pocit, jako bych na těch místech někdy sám byl. Nejsou to však místa něčím příliš výrazná, přesto však mají své kouzlo. Přesně tak aby na sebe nestrhávala pozornost, ale zároveň dokázala zaujmout - většinou jsem si říkal něco ve smyslu: "Aha, tady jsem také byl"; jsou jistým způsobem povědomá. Zajímavý pohled je na ojedinělé mužské postavy, které sice nemají tolik prostoru jako dívky, přesto se však jedná o velmi výrazné postavy (zejména skvělý Matěj Ruppert). Pusinky působí velmi sebevědomým dojmem a rozhodně nemají nouzi o silné, ani zapamatování hodné scény (např. gymnastické kousky u železniční dráhy), přesto však nejsou snímkem dokonalým, ano i ony mají své mouchy. Největší problém jsem měl s intermezzi (čekání na autobus, smích u vody...), kterých je v ději spoustu a pak s postavou Maria Kubaše, ovšem nepopírám, že posouvala děj. To že snímek stojí zejména na hereckých představitelkách, které předvádějí opravdu herecký koncert (a Filip Blažek je obrovský herecký talent!) nemá asi ani cenu zmiňovat, na čem jiném by také snímek o silných osudech mohl stát, že, přesto si však myslím, že i tato zmínka musí v komentáři být. Takže Karin, gratuluji Vám, ač Pusinky dokonalé nejsou, s přihlédnutím na fakt, že se jedná o jeden z nejlepších českých filmů (ne-li ten nejlepší) přimhouřím obě oči a plné hodnocení musím dát. Mám velikou radost, že česká kinematografie má i takovéto talenty.(6.1.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace