Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    *****

    Mizerové potkali Collateral v Mannově nejosobnějším audiovizuálním fetiši jeho dosavadní kariéry, který atmosféru pumpuje z přestřeleného testosteronu (dokonale nablýskaný „look“, drsné řeči), aby ji následně pracně ždímal v adrenalinové akci, které ač je zoufale pomálu, patří k tomu nejrazantnějšímu, co prozatím Mann natočil. Experimenty s digitálem jsou stále diskutabilní, nicméně nutno jej pochválit za odvahu je použít v ryze mainstreamové záležitosti pro široké publikum. Farrell s Foxxem jsou učebnicovým příkladem chlapského přátelství, nicméně v poloze osobního života jejich velkých lásek jim režisér mohl do úst vložit i nějaká intimnější slova, jež jsou v takové chvíli důležitější než formální rozprava v podobě zamilovaných pohledů a sexuálního chtíče. Avšak i tak se jedná o delikátní podívanou, jejíž kriminální zápletka vystačující pro epizodu seriálu je předvedena v podobě té nejnačechranější cukrové vaty, již sníte během chvilky a až potom si uvědomíte, že to vlastně dohromady nic nebylo.(15.10.2006)

  • Dragoni
    ***

    Dobrý film, kterému kazí reputaci, příliš roztahané scény a celkové trvání. Dost často jsem byl sžírán nudou.(4.9.2009)

  • Tom Hardy
    ***

    I na Manna příliš dlouhé (a že mám jeho styl vyprávění rád). Celkem zamotaný děj drží v pozoru zájem, stejně jako tradičně precizní kamera a trefně vybraná hudba, ale onen digitální look působí až příliš často otravně a narušuje tak vizuální kontinuitu filmu (tolik zrnitých scén se v kině jen tak nevidí). Na druhou stranu to má ten příjemný efekt, že díky digitálu je atmosféra Miami syrová. Všechny ty nablýskané káry a obří vybavené baráky nepůsobí jako výtažky z katalogů (jak prezentuje Bay Miami v Mizerech), ale jako reálný doplněk světa drog a zbraní, který se ukrývá za líbivou tváří exotického prostředí. Miami Vice je podstatě to samé, co Robbery Homicide Divison, ovšem s tím rozdílem, že hlavní postavy tu nemají tolik prostoru (především Foxx je krutě v pozadí) a děj je až příliš nárazově pojatý (v rámci pravidel "máme na to vše 90 minut, než spustíme hlavní akci"). Byl by to výborný díl krimi seriálu, ale je to slabší celovečerák. Je mi to upřímně líto, protože mám Manna hodně rád. Snad mu to vyjde příště, až zase zapojí i normální kameru, díky čemuž nebude pak každá akce tak nepřehledná a každá noční scéna jak krupicová kaše...(15.8.2006)

  • Lima
    *****

    Zdánlivě triviální a mnohokrát viděný příběh o infiltraci mezi zločinecké struktury a až tak do 40.minuty ve mě tento pocit převládal. Ale počínaje působivou scénou s setkání s mafiánským bossem (neskutečně charismatický chlapík, casting opět, jak je ostatně u Mannových filmů zvykem, neměl chybu) a počátkem rozvíjení netuctového romantického vztahu s Isabellou (velmi půvabná Gong-Li) si mě film získal. Co tenhle film povyšuje do "filmové smetánky" je osoba Michaela Manna a jeho režijní invence, atmosféra, cit pro detail (občas opravdu tuze zajímavě pojaté záběry), netradiční pojetí akce ("Stane se to, že vystřelím náboj rychlostí 820 m za vteřinu do spodní části tvého mozku a ty budeš mrtvý od krku dolů dřív, než si to uvědomíš."), kdy platí AUTENTICITA nade vše, dokonalá hudební a zvuková složka a tak krásně pojaté intimní scény také nejsou jen tak běžně k vidění. A ten nádherný konec, dílem posmutnělý a dílem plný naděje, za sugestivního doprovodu klavíru, mě přesvědčil, že tenhle film si absolutorium zaslouží. PS: Nechápu opětovné výtky směrem k digitální kameře, k tomu mohu říci jediné - "jen tak dál, Manne".(19.11.2006)

  • Mertax
    ****

    Dávám 4, ale je to tak tak. Je sice radost dívat se na Foxxe jak si ve svých cool brýlích vykračuje a vedle něj Farrell s nagelovanými vlasy a knírkem (pro mě trochu rušivý). A jelikož sem asi měsíc před návštěvou kina viděla poprvé Heat, tak sem byla značně navnazená. Že přišlo zklamání není nutné ani psát. Čekala sem asi akčnější film, a to sem udělala chybu. Vyčítat Mannovi, že se jal scénáře je na nic..Možná by to dopadlo ještě hůř, kdyby to svěřil někomu jinému a natočil po svém. Gong Li je tu stejně nebezpečná jako v Geishe a byla mi sympatická víc než kdejaký klaďas. Dohromady s kamerou (jak zde bylo již zmíněno, jen dodávám, že na na mě zrnitý a místy nekvalitní obraz působil jako kdyby snad kino najalo drsnou partu chlápků, aby nám ukázalo, jak opravdová střílečka vypadá (to bysme se tedy nedoplatili, tím pádem považuju za stovku tento film jako opravdu kvalitní zážitek. Dokonale syrový zvuk byl pro mě obrovskou satisfakcí. Když totiž vybuchl ten barák , před kterým stála Trudy, bloncka vedle mě úlekem upustila popcorn a rozsypal se jí. Leč nechutným křoupáním mě otravovala už předtím. Zážitek byl pro mě mírně neslaný - nemastný, což se o popcornu té dotyčné říci nedá, když se olizovala až za ušima…(8.9.2006)

  • Li Gong

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace