Režie:
Neil MarshallScénář:
Neil MarshallKamera:
Sam McCurdyHudba:
David JulyanHrají:
Shauna Macdonald, Natalie Jackson Mendoza, Alex Reid, Saskia Mulder, MyAnna Buring, Nora-Jane Noone, Oliver Milburn, Molly Kayll, Craig Conway, Stephen Lamb (více)Obsahy(1)
Rok po kruté a tragické nehodě se šestice kamarádek opět vydává na každoroční dobrodružnou výpravu - tentokrát do odlehlé části Appalačského pohoří, aby podnikly sestup do jeskynního systému. Uvnitř jeskyně je náhle zasáhne pohroma. Kameny uvolněné při sesuvu zatarasily jediný východ a uvěznily je uvnitř. Skupina se po neshodách dělí a každá z dívek se modlí, aby našla nějaký jiný východ. Je tu ale ještě něco jiného, co na ně v podzemí číhá - neznámý druh velkých humanoidních nestvůr, které se dokonale adaptovaly na život ve tmě. Představa, že se brzy stanou kořistí příšer, v dívkách probouzí ty nejprimitivnější pudy a nutí je dělat úplně vše, aby obstály v totálním boji s nepopsatelnou hrůzou, která útočí bez varování, znovu a znovu a znovu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (959)
Nie je naivné veriť, že hlboko pod zemským povrchom, v ustavičnej tme, vlhku a úzkych priestoroch, sa za stovky (tisíce?) rokov vyvinul živočíšny druh, prispôsobený tomuto prostrediu (napr. nepotrebuje zrak), brutálne si brániaci svoj rajón a uspokojujuci základné pudy (hlad)... Pustite Crawlersov slabšej náture a z niekoľkých scén jej bude nevoľno (priepasť, otvorená zlomenina). Nemalým pozitívom je vyložene ženský kolektív, ktory s obyvateľmi jaskynného komplexu bojuje v rámci pudu sebazáchovy, hovoriacim o tom, že neexistuje nič, čo by tvor nebol schopný urobiť pre prežitie. ()
Zapomeňte na Sex ve městě, tohle je adrenalinová výprava do nitra a to nejen jeskynního ale zejména toho ženského. Neil Marshall si potrpí na silné ženské hrdinky a tenhle dvojfilm jich nabízí nepřeberné množství. První polovina táhnoucí se v klaustrofobickém stylu mísící drama s hrou o přežití je divácky rozhodně atraktivnější než, když pak v pozadí přeskočí deska a začíná pravý a nefalšovaný survival horor, kde se nešetří krví a množstvím rozsekaných končetin či lekaček, který mi námětově připomněl jeden díl Akt X. Každopádně jsem se po delší době opravdu bál. 7/10 ()
Záběr: Džíp zastaví u krajnice (nehledě, že film je britský a auto jede po pravé straně), levým předním a levým zadním kolem lehce zasahuje do silnice. Střih. Záběr: žena se zcela zkrvavenou tváří naříká za volantem. Opět prostřih na auto na krajnici a na ženu za volantem. Náhle se za autem zjeví "MACK" s návěsem plným dřeva. Záběr zpoza džípu, který je najednou v půli silnice, na projíždějící a pomalu mizející kamion. Opět rychlý střih a záběr na džíp zpředu, který opět stojí pokojně zaparkovaný na úplném kraji silnice... Já dokážu pochopit, že je to celé prezentováno jako pouhý sen či představa jedné z hrdinek, ale ať to celé nepůsobí jako pěst na oko. ()
I v druhém filmu se Marshall přidržel svého oblíbeného survival žánru, ale zbavil se levného looku předchozích PSÍCH VOJÁKů, zvolil výrazně zajímavější lokaci (klobouk dolů před perfektní výpravou, ve snu by mě nenapadlo, že tu jeskyni komplet postavili v ateliéru) a ozvláštnil ryze ženským castem a vlastními glumovitými potvorami. Ale první půlka filmu mrazí nakrásně i bez příšer. ()
Super hovězina s šestákovoumorálkou a fakt sexy zakrvácenou hlavní hrdinkou. Narozdíl od podobně laděné Jeskyně tady zapracovala jak skvělá režie, která si s atmosférou podzemí řádně vyhrála, tak slušný scénář, který naskládal partu buchet do jeskynního komplexu, vystavil je bandě hladových Glumů a přestal cokoli řešit. Dialogy se tak omezují na nutné minimum a člověk přežije i ten celkem jalový pokus o jakés takés vyhrocení vztahu uvnitř družiny. Fakt se mi líbil stylový konec. Čekal jsem typické nablblé klišé, ale navzdory falešnému naznačení je konec... no prostě descentní jak se sluší a patří. Neil Marshall to má v ruce a The Descent je fakticky povedeným kouskem hororového béčka s áčkovým vyzněním. Ačkoli je část před zjevením glumoidních kreatur výrazně povedenější, celkově vzato mě i emancipovaná vyvražďovačka v závěru celkem pobavila. Citace Morriconeho zvukových patvarů z Věci taky potěšila. Tak toto som nečakal. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (18)
- Sarah (Shauna Macdonald) sa počas noci prebudí a keď sa postaví k oknu, počuje zvuk orla. Orly však v noci nelietajú. (MikaelSVK)
- Pracovným názvom snímky bolo označenie Crawlspace. (MikaelSVK)
- Zosnulý manžel Sarah (Shauna Macdonald) Paul (Oliver Milburn), je de facto jediným mužom, ktorý sa počas filmu objaví na scéne. (MikaelSVK)
Reklama