Režie:
Neil MarshallScénář:
Neil MarshallKamera:
Sam McCurdyHudba:
David JulyanHrají:
Shauna Macdonald, Natalie Jackson Mendoza, Alex Reid, Saskia Mulder, MyAnna Buring, Nora-Jane Noone, Oliver Milburn, Molly Kayll, Craig Conway, Stephen Lamb (více)Obsahy(1)
Rok po kruté a tragické nehodě se šestice kamarádek opět vydává na každoroční dobrodružnou výpravu - tentokrát do odlehlé části Appalačského pohoří, aby podnikly sestup do jeskynního systému. Uvnitř jeskyně je náhle zasáhne pohroma. Kameny uvolněné při sesuvu zatarasily jediný východ a uvěznily je uvnitř. Skupina se po neshodách dělí a každá z dívek se modlí, aby našla nějaký jiný východ. Je tu ale ještě něco jiného, co na ně v podzemí číhá - neznámý druh velkých humanoidních nestvůr, které se dokonale adaptovaly na život ve tmě. Představa, že se brzy stanou kořistí příšer, v dívkách probouzí ty nejprimitivnější pudy a nutí je dělat úplně vše, aby obstály v totálním boji s nepopsatelnou hrůzou, která útočí bez varování, znovu a znovu a znovu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (957)
No ze začátku jsem docela nudil a postavy mi byly celkem ukradený, protože žádná z hereček nepředvádí moc dobrej výkon (ani hezký nejsou) a prostě jsem neměl komu fandit. V druhý půlce se to ale celkem rozjede a atmosféra houstne. Při nějakých scénách mě nepřijemně mrazilo a ty nestvůrky byly fakt pěkně hnusný. Akorát škoda toho nudnýho začátku. ()
Od Neila jsem zatím viděl jen film Centurion a už tenkrát jsem věděl, že to je řezník. Což se u tohoto snímku potvrdilo dvojnásob. The Descent je opravdu působivý atmosférický horor, který těží především z prostředí temné jeskyně a strachu z neznáma. Docela živě si umím představit, jak by dnes (v roce 2012) tohle někdo natočil - použil by nálepku "podle skutečné události" a film by byl natočen třesoucí se kamerou, kde by bylo hovno vidět a navíc by tam byla neustále tma. :-) Samozřejmě příšerky bychom viděli jen rozmazaně, nejlépe zachycené na jednom snímku, že? No představte si, nebylo by to parádní? Odpovím si sám, jasně že ne. A proto musím trochu přisadit a za tu skvělou atmosféru, za těch pár krásných gore efektů a hlavně za TEN KONEC, musím dát 90 %. ()
Dobrá polovina byla pro mě nepříliš záživná, navíc téměř hodinu trvá než se film dostane do hororového stádia, ale přečkal jsem to s tím, že pak to podle ohlasů musí stát za to... Jenže nic moc, až na pár povedených lekaček. Jeskynní zrůdičky sice vydávají odporné zvuky a jsou akční a živelné, trochu na způsob zombies z remaku Úsvitu Mrtvých, ale na druhou stranu v klidu už tak děsivě nevypadají a jejich potenciál zase rychle vyprchá. Masky se mi vůbec zdály divné. Konec filmu je sice sympaticky nedobrý pro hlavní hrdinku, ale trochu stupidní z mého pohledu. No nic, ucházející průměr. Ale s trochou spádu od začátku to mohlo být mnohem lepší... ()
Strach je mojí interakcí, pozřenou kyselinou co prostupuje mým tělem, rozlévá mrazivou nejistotu, horoucí poblouznění, leptá sklíčeností a rozpouští jistotu. Zásadní věci jsou většinou ty nečekané a z tohohle pohledu je pro můj prožitek The Descent docela zásadní kousek. Neil Marshall, který mě už jednou nemálo překvapil olschoolovým s surovým hororem Psí vojáci (2002), naservíroval hodně sugestivní podívanou, horor in-natura se velkou měrou nepřihrávané opravdovosti. Jakousi klaustrofobickou parafrázi na princip Kostky notně kořeněnou prvky mutantských hororů. Velikou devizou celého počínání je takřka minimalistická kamera, někdy spíš dokumentární, nežli filmová a taky hra světel v trenýrkách temnoty (červené světlice, zelené neony, infra, oheň). Plus si zaslouží i celkově atmosferický hudební doprovod, jenž jen umocňuje celý naturel děje (hudba ho nepřebíjí, je nenucená, vláčná a příjemně mrazivá). Na podmínky velice dobré a uvěřitelné herecké výkony, celkově dobře napsaný děj příběhu, který mistrně těží ze všech prověřených hororových klišé a halí je do celkově moderního hávu. No a samozřejmě, co by to bylo za bestiální kempování bez chleba s džemem, pořádnou gore požíračkou. Navíc jako zdaněnitelný bonus nenuceně překvapivý konec, takže co víc si přát? A že nejde najít jediný výrazný mínus? Možná snad, daní prostředí a formy je častá nepřehlednost, kdy se ztrácíte v postavách a po tmě orientaci dle výkřiků, natož dle jmen vzdáváte. Tudíž jednoznačný doporučení pro milovníky nekompromisních hororových jatek a pro slabší povahy navrhuju nákup elegantních plenových kalhotek Tena, dokonale prodyšných, co uchrání vaše pohovky od nečekaných úniků večeře. U mě za [9/10]. ()
Sushlasim so Superperom, ze som stracal prehlad s hrdinkami a so siestich som si zapamätal taktiez len tri, ale ani to nemeni nic na tom, ze som bol s filmom nadpriemerne spokojny. Prva polovica hororu bola trosku slabsia, ale na druhej strane mi dal reziser cas na spoznavanie hrdiniek a v druhej polovice filmu sa nesetrilo strachom, brutalitou alebo krvou. Ak by som ho porovnal s podpriemernou Jaskynou natocenou v tom istom roku, vidiet medzi nimi obrovsky rozdiel. Presne to, co sa mi pacilo v tomto horore ma v Jaskyni sklamalo. ()
Galerie (32)
Photo © Lions Gate Films Inc.
Zajímavosti (18)
- Pôvodná britská verzia má odlišný koniec ako americká. (rudeboy)
- V hromadě kostí, do které spadne Sarah (Shauna Macdonald), se nachází i vlčí hlava z filmu Psí vojáci (2002). (TomikZlesa)
- Pro natáčení byla vyrobena figurína herečky Nory-Jane Noone (Holly). Po dokončení filmu si herečka vzala její hlavu a nastrčila ji do mrazáku své matky jako kanadský žertík. (hot_spot)
Reklama