Reklama

Reklama

Ztroskotaný alkoholik se zaplete s tajemnou ženou, kterou potkal ve vlaku, a zoufale se ji snaží přesvědčit, že on je ten pravý. (Netflix)

Recenze (19)

kebom 

všechny recenze uživatele

Samozrejme o komédiu vôbec nejde (ako žáner to svietilo vyššie pri titule filmu), ak nepočítam zopár úsmevných scén, ktoré v celkovom kontexte nemôžu tvoriť základ komédie. Film má zvláštny náboj, kedy divák poriadne nevie o čo ide, ale nakoniec pochopí až príliš dobre - výsledok je veľmi silný. Vnútorný rozkol a citové ublíženie je predsa len slabšie ako láska. Jeden z najlepších hereckých výkonov Alaina Delona. Nathalie Baye vôbec nezaostáva. Za zmienku stojí miniúloha suseda, ktorú stvárnil Jean Reno, alebo člena partie s neodmysliteľným "účesom" Bernarda Farcyho, známeho ako policajného šéfa zo série komédií Taxi. Za zmienku stojí určite hudba, kde dominuje zvláštna melodičnosť hudby Bohuslava Martinu, hudbu (samozrejme okrem pop skladieb) nahral Český symfonický orchester a vydal Supraphon/Ariola. Jediná, dá sa povedať zbabraná scéna, je približne okolo 1:33 minúty filmu, kedy v odraze skrine vidieť zreteľne kotúče magnetofónu (asi nahrávali zvukovú stopu). ()

Markussis 

všechny recenze uživatele

Nevím, možná to není naprosto dokonalý film. Avšak Delon zde svou přirozenou přecitlivělost předvádí naprosto dokonale. Alkoholik a majitel garáží jede sám ve vlaku a již první pohled z okna naznačí, že je to tam. Caesar byl naprosto zasloužený. Co se týče zbytku filmu, tak miluji rvačku v sousedském domě. Počin přinášející naději i bezmoc . Komické i tragické zároveň. ()

Reklama

charge 

všechny recenze uživatele

Film má určitou podobnost českýmu snímku Katapult. Absurdita je zde približně na stejný úrovni jako u Blierova podobně nelogickýho snímku Studený bufet.Robert roztříská sousedův dům na padrť, před nim svede jeho ženu a sousedovi to vůbec nevadí. Je tudíž jasný, v čem jsou Blierovy snímky, ač se to nezdá, komediálními, i když humor je zde velmi kontroverzní a ne každý k němu přilne. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Ani v jedném ze svých nejvážnějších filmů nezapomíná velký svéráz Bertrand Blier na svůj oblíbený absurdní humor s tajuplnou atmosférou à la Studený bufet a přes závažnost tématu rozehrává uprostřed dramatu i typický scénami se surrealistickým nádechem. Překvapivě tu ten Blierův styl v prostřední třetině skvěle funguje, překvapivě si tu Blier odpustil i svoje tradiční sexuální úchylky, což jenom kvituji, a podle mě se v Našem příběhu Blierovi další pokus o dramatičtější snímek (podobně jako v Otčímovi) dost povedl. Jde o delší film s výrazně pomalým tempem, nicméně dává možnost od začátku hlouběji procítit s hlavní postavou ten hořce odpudivý pocit alkoholika ocitávajícího se na dně, který si nedokáže pro svou závislost udržet jediný pevný mezilidský vztah. S příchodem podivné partičky mužů a neobvyklým pozváním pana souseda (jemuž vůbec nevadí ani rozbité okno, které po oné divoké noci začne sloužit jako vchod a východ ;o)) dává možnost stejně tak zažít a vychutnat si na dálku obrovskou pijatiku, šarádu plnou absurdních dialogů a velkolepé řádění v doprovodu nekonečné studnice láhví a sklenek, a posléze padnout s trpkým vystřízlivením zpátky do deprese, po níž se teprve zdá býti jakákoliv další naděje na šťastný konec ztracena. Nebo ne tak úplně...? Alaina Delona jsem v podobném typu postavy deprimovaného muže, pravidelně se měnícího v alkoholickou trosku, snad ještě neviděl a dost mě tímto výkonem, který bych se nebál považovat za jeden z Delonových nejzajímavějších, i překvapil... dokázal mrazit a nenásilně ve své místy přímo tragikomické kreaci ladit i s tím absurdním humorem a výrazně se svým výkonem přibližovat k hlavnímu králi tohoto snímku, jímž je pro mě (byť jen ve vedlejší roli) úžasně démonický Michel Galabru. [85%] ()

zencitizen 

všechny recenze uživatele

Film, který nejprve začíná jako Robbe-Grilletovská metahra, kde hlavní postavy (muž a žena) nepřetržitě popisují to, co se v danou chvíli dějě na plátně. Pak ale snímek začně hemživě bobtnat do snového dobrodužství, kde není nouze o situace, které z běžných východisek přerostou do absurdní grotesky. Lednice, křeslo a Delon se spoustou piva. Postupem času ale začne v Našem příběhu převládat opravdové zoufalství, a zvláštní nekašírovaný stupor, ztrnulost, kdy se Delon nemůže své unikavé ženy-přízraku domoci. Závěr je dojemný. Film není rozhodně dokonalý. V poslední třetině se už docela vleče. Nicméně to, jakým způsobem ukazuje snovou práci je, myslím, jedinečné. Můj nejoblíbenější Blier. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (2)

  • Bertrand Blier získal v roce 1985 cenu César 1985 za nejlepší scénář. (Terva)
  • Alain Delon získal za svoji roli v roce 1984 Césara. (Rosalinda)

Reklama

Reklama