Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtverec mizení – co ta dvě slova znamenají, zůstává dlouho záhadou i kriminálnímu technikovi Šulcovi (J. Adamíra). Uslyšel je z úst sympatického Pavla Bláhy (J. Hanzlík), novopečeného poručíka pražské kriminálky, který po studiích na právnické fakultě řeší svůj první případ. Znají to všichni absolventi, to rozechvělé čekání na prvního pacienta, prvního klienta, první sólový koncert. Pohrává si s kartami, na tváři lehký úsměv, hluboko v srdci tréma. V hlavě jediná otázka: Bude to šestáková vloupačka? Nebo konečně pořádný případ? Netuší ještě, že „jeho“ mrtvola právě v té chvíli padá k zemi a řidič vozu, který srazil muže uprostřed liduprázdné ulice, ani nepřibrzdí, naopak s bravurní jistotou ujíždí z místa činu… (Česká televize)

(více)

Recenze (49)

baxz 

všechny recenze uživatele

Klasická televizní detektivka ozvláštněna tím, že J.Hanzlík jako kriminalista začátečník je zároveň i příležitostný kouzelník amatér. Vyšetřovaný případ je od začátku čitelný, ale i tak neurazí. Ve vedlejších rolích zaujmou O.Vlach jako taxikář, R.Vrchota co by dámský holič připomínající holiče Seydla z 30PMZ z dílu Studna a hlavně H.Maciuchová jako neodolatelná učitelka v autoškole, jo dělat tak u Haničky papíry, to by byl ráj :-) * v oficiální textu se milně píše o zeleném žiguli, ve filmu se baví o modrém. ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československá televizní kriminálka s výborným obsazením zabývající se vyšetřováním záhadné smrti učitele autoškoly přejetím automobilem. Úkolem najít pachatele byl pověřen poručík Bláha, pro něhož to byl první samostatný případ v jeho kriminalistické kariéře. V ústřední roli tohoto sympatického vyšetřovatele, jenž nalezl mimo jiné oblibu v kouzelnických tricích, se představil J. Hanzlík. Taktéž sympatického nadporučíka Šulce, Bláhova zkušeného poradce a konejšivou oporu, si zahrál J. Adamíra. Na druhé straně zákona se objevilo mnoho známých herců (R. Brzobohatý, P. Haničinec, A. Švehlík, M. Klásek), ve snímku hrající dlouholeté přátele, zabývající se v různých způsobech a možnostech automobilismem, dostávajíc se tak do nejužšího okruhu podezřelých v otázce předčasné smrti jejich druha. V zajímavé vedlejší roli se objeví mladý M. Vladyka, hrající výbušného a hysterického syna zavražděného Romana. Protože na snímku neshledávám nic převratného či výjimečného, myšleno v porovnání s díly podobného typu, lze televizní kriminálku zkušeného režiséra F. Filipa zařadit do obrovského pytle průměrných socialistických kriminálek, které však sleduji s neobyčejnou oblibou. ()

Reklama

Drom 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem si, že téhle televizní klasice dám lepší dvě. Je to napůl studiový a takový přitroublý, za což rozhodně může ten Hajzlík. Nejdřív zruinoval záchranku a pak se dal ke kriminálce. Ale když nad tím přemýšlím, tak nejenže každá postava, krom křoví, je obsazena dokonce nějakým hercem či herečkou, ale oni, překvapivě, hrají. I Hajzlík! Škoda, že nehráli něco lepšího. Soundtrack asi (snad raději) nebude, protože během filmu to bylo nijaké a pak to přerazil Karel Černoch se srdcervoucím dojákem v okamžiku, kdy měl být záběr na vraha smažícího se na elektrickém křesle. Až zjistíte, kdo to byl, jistě pochopíte. Ne, nebyl to bohužel Hajzlík, ten detektiv vyrábějící si případy byl v jiným filmu, zapomněl jsem jméno. Je to zkrátka mdlý, celkem originální avšak křečovitý, průhledný a levný. Ale dobře zahraný. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Tak bezživotnou detektivku jsem u Františka Filipa a při tomto obsazení nečekal. Ne zcela nezáludné vyšetřování vraždy – v komplikovaném rodinném prostředí (jež se dalo lépe vylíčit) – se ubírá slepými uličkami příběhových klišé, charakterových schémat a soustavně se špiní všudypřítomnou řečovou sedlinou. Místy se sice zdá, že se sami herci (alespoň někteří) snaží touto matnou substancí prodrat ke světlu, ale cosi je vždy stáhne do poslušného plížení. Snad to zavinil chapadlovitý scénář tehdy zřejmě již vyhořelého Markova nebo nevelkorysý prostor hodinové televizní inscenace, v němž se mnohé jen evidovalo a zaznačovalo, než skutečně vyprávělo a hrálo… ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Název krimi příběhu zní jako nějaké zaklínadlo. Taky jsem přemýšlela, co to může vlastně znamenat. Nakonec byly všechny indicie postupně odhalovány, až se to všechno na sebe nabalilo jako sněhová koule. Hanzlík byl jako detektiv nemastný a neslaný. Nepomohly mu ani kouzelnické fórečky. To Jiří Adamíra byl úplně jiné kafe. Holt to byl polda se zkušenostmi ze staré školy. Ten konec všemu nasadil korunu. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (5)

  • Taxikář (Oldřich Vlach) říká, že jezdí s „dročkou“ už 12 let. Slovo pochází z původního drožka, což byl na přelomu 19. a 20. století nájemný kočár tažený koňmi se stejnou funkcí, jako má dnes taxík. V Praze začaly jezdit tyto koňské taxíky již od roku 1856. Slovo s podobným významem dorożka se vyskytuji v polštině a v němčině je to die Droschke. (sator)
  • Kriminalisté mluví o možnosti, že by pachatel zanechal na sedačce vozu výpotek. I kdyby v té době uměla česká kriminálka takové stopy sejmout, neměla k dispozici test DNA. První kauza, kde byla pachatel odsouzen na základě důkazu testu DNA na území České republiky, byla poprvé uplatněna a později soudem akceptována v roce 1992 v případě vraždy 19leté studentky pedagogické fakulty Masarykovy Univerzity v Brně. (sator)
  • Točilo se převážně v pražské Michly. (sator)

Reklama

Reklama