Režie:
Jiří Sequens st.Scénář:
Jiří Sequens st.Kamera:
Josef VíšekHrají:
Ladislav Lakomý, Miroslav Vladyka, Michal Dlouhý, Stanislav Zindulka, Andrea Elsnerová, Erik Pardus, Jiří Tomek, Hana Maciuchová, Svatopluk Skopal, Jan Čenský, Martin Huba, Saša Rašilov nejml. (více)Epizody(4)
-
Sólokapr (E01)
-
Pekelný stroj (E02)
-
Záhadné zmizení Lily Košvancové (E03)
-
Hluboká propast (E04)
Obsahy(1)
Na obrazovku České televize se vrací oblíbená čtyřdílná minisérie, ve které bude brněnská detektivní pátračka řešit kriminální případy z podsvětí i policejních kruhů. Ani ten nejrafinovanější zločinec nemá šanci uniknout dedukčním schopnostem těchto kriminalistů! Příběhy nazvané Sólokapr, Pekelný stroj, Záhadné zmizení Lily Košvancové a Hluboká propast se zabývají zločinem (často i hrdelním) a vracejí se do dvacátých let minulého století, kdy brněnská "plotna" (obdoba pražské hříšné "galerky") vládla nad hlavním městem Moravy. Plotní ulice, Dornych, Křenová, okolí brněnských jatek a zakouřené lokály Flédyna, Nový svět, Mexiko, tato rejdiště zločinu, výsměchu spravedlnosti a nostalgické sentimentality brněnského podsvětí se staly dějištěm příběhů nezákonných kotrmelců, inspirovaných zprávami z policejních archivů a články z brněnských novin, které režisér Jiří Sequens zpracoval do scénářů. Dobové šansony Jaroslava Uhlíře a texty písniček výstižně charakterizují jednotlivé díly. Téměř stovka herců velkých, středních i malých rolí zavede diváky do lidové tančírny U flédynky, do hospody na Cejlu, prvního útočiště trestanců propuštěných z arestu, ale také na cesty a cestičky v Lužánkách, obsazené dámami, schopnými prodeje všeho druhu, a navíc i mezi brněnskou smetánku, prostě přiblíží divákům zavrženíhodnou i lákavou atmosféru bizarního světa dvacátých let, dnes už málem zapomenutého. (Česká televize)
(více)Videa (4)
Recenze (47)
Napříč všemi částmi extrémně levná televizní záležitost, která dále také trpí přepálenou stopáží, kdy by většina dílu potřebovala zkrátit o dobrých 15 - 20 minut. Všudypřítomné protivné hospodské songy jako rádoby atmosféra první republiky také spíše iniciují prokopnutí televize, než možnost splynout s běžným životem obyvatel Brna času minulých. Škoda nevyužitého hereckého obsazení, které je velmi solidní, ale utápí se všech ostatních částech filmařiny, od produkce, přes režií až po střih. ()
Tohle se naprosto nepovedlo a upřímně řečeno nechápu, proč sám do toho Jiří Sequens šel. Nabízí nám velmi chudobnou obdobu výtečného seriálu Hříšní lidé města pražského. Ani ty kriminální zápletky se mi nelíbily. Ladislav Lakomý jako pan rada nebyl špatný, ale prostě to nějak není ono a už název sám nabízí srovnání, ze kterého nemůže vyjít dobře, ať už jste Pražák nebo Brňák... ()
Jiří Sequens se po letech pustil do dalších policejních příběhů, a protože i názvem se odvolává na svou skvělou řadu pražských případů, nelze se ubránit srovnání. To je ale jednoznačné a jednoduché. Tento seriál prohrává na všech čarách, ať již obsazením, mnohem méně zajímavými příběhy, tak i ubohými interiéry. Nejslabším článkem je ovšem necharismatický policejní rada. Exteriéry jsou používány pohříchu pomálu, čemuž se není co divit, když už se píše rok 1999 a Brno je přece jen o dost pozměněné, oproti staré Praze roku 1968. To se již A. Moskalykovi podařilo mnohem lépe "Panoptikum", navazující přímo na "Hřísné lidi města pražského". ()
Ti hříšní lidé města brněnského mne hóóódně zklamali, protože jsem byl namlsán skvělým počinem s panem Marvanem a totéž jsem očekával od jejich kolegů z Moravy. A i když se jedná o seriály podobného ražení, jsou naprosto odlišné. Důvodů je hned několik - místa kde se děj odehrává je Praha a Brno. Musím zmínit černobílý a barevný obraz, paradoxně ten první v pořadí měl možná větší kouzlo. V Brně byly natočeny jen čtyři díly - naštěstí - v Praze jich bylo více. Herecká kvalita byla také úplně někde jinde, ať se na mne Ladislav Lakomý a jeho podřízení nezlobí. Také mi vadilo, že se převážně točilo v interiérech na rozdíl od Prahy. První dva díly byly docela nudné a až zbylé dva byly koukatelné. Zkrátka - i když mne to mrzí, tak hříšní lidé města brněnského naprosto nemohou konkurovat těm pražským. Dávám jen dvě hříšné hvězdy **. ()
Na tohle jsem byl hodně zvědavý, ale bohužel musím konstatovat, že oproti Hříšným lidem města pražského či Panoptiku je to o hodně slabší. Dějové linie jsou poněkud rozvleklé, pointa celkem předvídatelná, celkově to postrádá napětí. Kvalita jednotlivých dílů má sice vzestupnou tendenci, avšak na vyšší hodnocení to nestačí. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (12)
- „Tyhle nóbl lidi mezi plotnu nepatřej,“ zazní v příběhu. Brněnská plotna byla skupina obyvatel brněnské periferie, vyznačujících se především originální mluvou, tedy „hantecem“. (sator)
- V epizodě zazní skladba „Novosvětská“. Text k této skladbě napsal Jiří Sequens st., hudbu zkomponoval Jaroslav Uhlíř a na písni hudebně spolupracoval i Karel Cón. (sator)
- Stanislav Fišer si kromě epizodní role harmonikáře Ferdy v tomto díle zahrál i v několika epizodách slavnějšího seriálového předchůdce Hříšní lidé města pražského (od r. 1968). Rovněž si zahrál jednu z vedlejších rolí v celovečerním filmu Smrt černého krále (1971). Všechna tato díla natočil režisér Jiří Sequens. (majky19)
Reklama