Režie:
Philippe de BrocaKamera:
Jean PenzerHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Geneviève Bujold, Julien Guiomar, Charles Gérard, Daniel Ceccaldi, Capucine, Andréa Ferréol, Michel Beaune, Pascale Roberts, Dora Doll (více)Obsahy(1)
Šarmantní podvodník Viktor neztrácí po propuštění z vězení čas a hned se pustí do nových podvodů. Nejprve prodá dům své milenky Heleny, aby získal peníze na věno své dcery Katrin, a pak se pokusí prodat jachtu, která mu pochopitelně nepatří. Pak ale dojde v jeho životě k osudovému zlomu - setkává se se svou kurátorkou Charlottou. Z lásky k ní začne dokonce uvažovat o tom, že by přestal spolupracovat se svým komplicem Kamilem a napravil se, jenže v rozhodující okamžik ho svým nečekaným návrhem zaskočí sama Charlotta... Kriminální komedii Philippa de Broky vévodí okouzlující Jean-Paul Belmondo v roli rozpačitého zamilovaného podvodníka. (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (168)
Ďábelský kolotoč Viktorových podvodů, improvizací, prodejů a lstí zatočí zaručeně s každým! Dokud Viktor nenarazí na krásnou psycholožku, která zdědila po své mamince zásadu, že v rodině se žena stará o peníze:) Bezvadné Belmondovo převleky, krásná Genevieve Bujold a skvělí komplici s pojízdným domkem a kupou dětí. Klasika. ()
VIDĚNO PO DLOUHÉ DOBĚ ZNOVU Po dvou letech od velkolepého vícevrstvého Muže z Acapulca se duo Phillipe de Broca+ Jean Paul Belmondo vrací s tentokrát komornější prostší hříčkou o nenapravitelném vykutáleném podvodníčkovi, kterého zarazí až láska. Jean-Paul Belmondo zde ale dle svého očekávání mohl naplnit svou lásku ke převlekům (kdyby tušil, co ho čeká o pár let později v Bezva fintě) a stejně jako ve starším Sympatickém darebovi skvěle rozvinout svoje obratné žonglování se slovy a profesionální mystifikování. Jednotlivými podvodnickými situacemi Belmondo bruslí samozřejmě naprosto, lehounce, důvtipné a jeho slovní kolotoč je prostě radost sledovat. Ačkoliv mám ve starých komediích celkem rád loupežné zápletky , tak tady s jejím příchodem (a vlastně vůbec prvním příchodem nějaké regulérní zápletky) se tato velká podvodnická jízda trošičku zastavila, ale ještě přinesla například vynikajcí pasáž se spojením krádeže a romantického večera, která vedle restaurační scény s knírkem patří asi k nejzapomatovatelnějším momentům celého filmu. Jo, jak už to tak u Belmondo bývá, tak jde celkově o lehkou, šarmartní podívanou se zdařilým, jak slovním, tak vizuálním humorem i trochou romantiky, takže šarmartní to je i bez výraznějšího hudebního podkresu i režie. Ale stejně jako ve spřízněném Sympatickém darebovi to má slabší druhou polovinu než první a pár hlušších míst. S původních pěti hvězd nakonec po zralé jedno vteřinové úvaze měním hodnocení na pěkné čtyři. Ale opět jsem se pěkně pobavil, o tom žádná. A každý ze tří Belmondových hlavních dabérů na něj perfektně seděl...zde Miroslav Moravec, který sice na Třísku a mladého Krampola (!) úplně nemá, ale i tak je skvělej. Známku na telefon...tady si ji beru, neobtěžujte se, díky ()
Belmondo blbne od začátku do konce - co říci více o této one-man show. Závěr je možná překvapivý pro cizince, ale ve Francii je napálení podvodníka mazanou ženskou, která jinak vypadá jako andílek, tím nejprovařenějším koncem. Našel jsem ji už v začátku slavné rozhlasové série Les Maitres du Mystere z padesátých let. ()
I když filmy, na který moji rodiče koukaj od rána do včera den co den nemám rád, tak tenhle film se mi líbil. Belmondo je prostě skvělý drsňák a komik v jednom...a to nejen v tomhle filmu..film má dobrou a vtipnou zápletku, skvělý a do posledního bodu propracovaný scénář a výborné herecké obsazení...z filmu se nejvíce líbí scéna kradení obrazu El Grega........u málokterých komedií sem se tak dobře pobavil!! ()
100% Spolu se zvířetem a Mužem s Acapulca nejlepší belmondova role (a zde patrně nejlepší životní dabingový výkon Miroslava Moravce). Asi v žádnym jinym filmu toho tolik nenakecal a většína z toho, co řekne, je i vtipná. Scéna, ve které se snaží prodat černošské vládě stíhačky, patří k vrcholům francouzské komedii. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (11)
- Marie-Charlotte Pontalec (Geneviève Bujold) vystupuje z autobusové linky č. 112 na předměstí, kde bydlí ve svém příbytku Raoul (Charles Gérard) s dětmi a Camille (Julien Guiomar) v přívěsu a které ve skutečnosti představuje obchodní čtvrť La Défense v departementu Hauts-de-Seine. Ona samotná autobusová linka č. 112 nejezdí už od roku 1945, stanice, na níž Marie-Charlotte vystoupila, je stanice na východ od Paříže v oblasti Val-de-Marne. Stejně jako muzeum v Senlis nebylo autentické, jednalo se pouze o bývalý seminář (nynější knihovnu) a scény interiéru se natáčely v katedrále města. Vězení, ze kterého vychází Victor Vauthier (Jean-Paul Belmondo), je Prison de la Santé v Paříži. Vězení bylo kolaudováno v roce 1867 a v roce 2014 prošlo velikou rekonstrukcí, aby mohlo i nadále sloužit svému účelu. Další lokality natáčení představovaly např. letiště Orly nebo zátoku Saint-Michel. (Cucina_Rc)
- Viktor (Jean-Paul Belmondo) jezdí vozem Jaguar E-type. Jedná se o sportovní automobil britské automobilky Jaguar vyráběný od roku 1961 do roku 1975. Patří mezi nejslavnější modely značky a zároveň je mnohými odborníky považován za nejkrásnější. (sator)
- Dlouholetí přátelé Belmondo a de Broca se při tomto natáčení natolik rozkmotřili, že se spolu nebavili celých pět let. (Locksley)
Reklama