poster

Krajina přílivu

  • Kanada

    Tideland

  • slovenský

    Krajina prílivu

Fantasy / Drama / Thriller / Horor

Kanada / Velká Británie, 2005, 122 min

Režie:

Terry Gilliam

Kamera:

Nicola Pecorini

Producenti:

Jeremy Thomas

Střih:

Lesley Walker

Scénografie:

Jasna Stefanovic
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KevSpa
    **

    WTF?(5.7.2006)

  • StarsFan
    **

    Strašně divný film, jehož nejlepší částí je asi úvodní, rocková, lehce úchylná píseň v podání Jeffa Bridgese. Kdyby role tohoto pána nesestávala ve většině případů pouze v hraní nehybné sochy, asi bych byla spokojenější, ale takhle... to byla prostě pekelně zdrogovaná nuda. A to i přesto, že malé Jodelle Ferland předvídám budoucnost s nějakým tím zlatým plešounkem.(2.4.2010)

  • Shushika
    **

    Hodně divný film, kterému jsem se nedostal pod kůži ani po předchozích dvou pivech. Ta malá holčina by za svou roli měla dostat Oscara, je totálně přesvědčivá a totálně mimo, ale Gilliam stále dokola variuje to samé a ne později než po hodině už chcete něco "masitého.". Pár momentů je docela nápaditých a příjemně bizarních... ale čekáte-li dlouho na rozuzlení velkého tajemství a ono přijde neslané, nemastné cosi, je vám celého projektu líto. Snad aby Gilliam raději nikdy ty peníze na Dona Quijota nedostal...(8.7.2006)

  • Sysel_CZ
    *****

    Bizarně geniální záležitost. Myslím, že Tideland ocení jen lidé, kteří disponují jednak obrovskou dávkou fantazie a jednak smysl pro vnímání pravé skutečnosti, protože právě tahle ambivalence je očima naší protagonistky hlavním tématem filmu. Po celou dobu jsem sledoval stejně tak úžasnou pohádkovou šou na pozadí zvrácené skutečnosti, něco, co jsem opravdu ještě nikdy dřív nesledoval. Až do konce jsem jen zíral, a to hodně zaníceným způsobem.(10.2.2008)

  • dzej dzej
    ***

    Druhý tripový výlet Terryho Gilliama. Zatímco Strach a hnus v Las Vegas představoval manickou fází tripu, Krajina přílivu je temnou depresivní polovinou jízdy (viz. např. přelidněnost hazardpole Las vegas vs samota opuštěného venkova). Drogové rauše otce a matky souzní s temnou patologickou fantazií malé hrdinky Jelizy-Rose. Krajinu přílivu lze vnímat mj. jako rekviem za dětskou fantazii - nejen pro její temnou deformaci u Jelizy-Rose, ale také pro její absolutní ztrátu ve světě dospělých. Všechny dospělé postavy fimu se se ztrátou fantazie nedokáží vyrovnat a snaží se jí uměle navodit drogami nebo nahradit obbsesemi či fetišem. V šíleném světě Krajiny přílivu tak Jeliza-Rose na půdorysu pohádkového příběhu (smrt rodičů v úvodu, postupné potkávání bizarních postav a kontakt s nimi, vnitřní cesta hrdinky...) prochází za pomocí schizofrenních dětských her těžko identifikovatelným časem a prostorem a stále silněji zpívá labutí píseň svého dětství. Krajina přílivu je bohužel přliš v zajetí narativní i formální subjektivnosti, stejně jako v umanuté fixaci na hlavní hrdnínku. Je to zvláštní, ale film přeplněný (zvrácenou) fantazií je velmi nudný a nestravitelný. Gilliam možná až příliš rozeznívá temné stránky duše, divák se podvědomě brání a hledá únik z takto definivaného filmového světa. Možná se mu tento experiment pouze vymknul z rukou... PS - opuštěný dům a vycpaná zvířátka = krásný odkaz na Hitchcockovo Psycho.(13.1.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace