Režie:
Deepa MehtaScénář:
Deepa MehtaKamera:
Giles NuttgensHrají:
Sarala, Seema Biswas, Lisa Ray, John Abraham, Waheeda Rehman, Raghuvir Yadav, Vinay Pathak, Kulbhushan Kharbanda, Vasant Nath, Deepa Mehta, Dolly Ahluwalia (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v Indii roku 1938 na pozadí politického vzestupu Gándhího. Malá Chuyia je provdána za starého muže a čeká v domě svých rodičů, dokud nebude plnoletá. Její muž však umírá a Chuyia je tak ve svých osmi letech vdovou. Podle indických tradic jsou vdovy posílány do zvláštních útulků, kde v odříkání stráví zbytek života. Bez muže už neznamenají nic. Přítomnost dítěte se odrazí na životech ostatních obyvatelek domu a vytrhne je z letargie. Žije tu i Kalyani, která se zamiluje do mladého politického aktivisty. Žena, která je pověřena dohledem nad ostatními, má ale s Kalyani jiné plány. Na druhém břehu řeky žije spousta boháčů, kteří jsou ochotni platit za společnost mladé ženy. Co se stane, když jedné noci Kalyani odmítne nastoupit do loďky? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (48)
Poměrně dlouho jsem nechtěla, aby mi mé filmové výlety do Indie poskytovali více, než-li jen pohádkovou zábavu a skvělé filmy nesrovnatelné s čímkoli jiným, na co je středoevropské oko zvyklé. Po rekapitulaci výrazných rolí Johna Abrahama jsem znovu přistoupila k Water a všechno se ve mě sevřelo. Taková dávka odcizení a naprosté bezmoci je příliš stravující... než, aby bylo možné takový film zařadit mezi uniformní programové schéma na ČT2. Čímž si zároveň vysvětluji zdejší pozastavení nad některými odpady. V dramaturgii byl zřejmě učiněn odvážný krok, ale cesta k němu nevedla žádná. ()
Jednoduchý a prostý příběh, jehož posláním je především popis bídného postavení indických vdov, jejichž životy svírají tisíce let staré náboženské zvyklosti, které dávno ztratily svůj obsah, ale jsou dál tupě dodržovány, přičemž z nich nepochází nic pozitivního, ale znamenají jen kruté znásilňování přirozenosti života. ()
Krásný a dojemný film, jinak to napsat nemůžu! O předsudcích, slepé víře, jejím zpochybnění, o lidské krutosti i dobrotě, o střetu rozumu a tmářství, o důstojnosti, beznaději a dalších "maličkostech". Film jsem viděla nadvakrát, poprvé jsem nedokoukala, protože jsem se pořád bála, co hrozného se stane. Při druhém zhlédnutí jsem se bohužel dočkala, bylo to ještě horší než jsem čekala. Přitom se nekoná žádné vyděračské ždímaní slz, žádný dojákový patos. S mystickou vizuální nádherou kontrastuje krutý děj, v první polovině skrytý někde na pozadí ve vašem povědomí o smutném a beznadějném údělu vdov v Indii, ve druhé polovině už bolestně "akční". Závěrečný dovětek o současném stavu člověku moc nepřidá.... ()
Chuyia je 7 letá dívka, která je po smrti svého manžela poslána do ašramu, místa kde hinduistické vdovy dožívají svůj život (není myslitelné, aby se znova provdaly). V ašramu žije 14 vdov a život v něm řidí sedmdesátiletá Madhumati. Pro Chuyii to není jednoduché přizpůsobit se životu v ašramu. Nejbližší vztah naváže s Kalyani, kterou Madhumati posílá za prostitucí. Do Kalyani se zamiluje nově vystudovaný právník Narayan. Je sice dvacáté století, Mahatma Gandhi právě zahájil svůj boj, ale tisícileté tradice jsou stále silné. ()
Príbeh 6 ročnej indickej vdovy, ktorá ešte poriadne netuší čo jej osud nadelil. Výborná, takmer až dokumentárna atmosféra indických mestských uličiek, denných rituálov, začínajúcej love story a rozhovorov s vdovami s podobnýn osudom. Hodnotenia odpad niektorých prispievateľov sú dosť neobjektívne, ale na plné hodnotenie to fakt nemá. Aj s prihliadnutím na to, že sa príbehom mihol Gándhí dávam 60%. ()
Galerie (9)
Photo © Flagship International
Zajímavosti (3)
- O roli Chuyia se ucházelo 50 dívek. (Nedhelborn)
- Hoci sa dej filmu odohráva v Indii, tak celé filmovanie prebiehalo na ostrove Srí Lanka. Kvôli pôsobeniu tamojších extrémistických skupín muselo byť v roku 2000 natáčanie prerušené. Aby sa nevzbudilo podozrenie extrémistov, film sa tam natáčal pod fiktívnym názvom Full Moon. (MikaelSVK)
Reklama