Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
Takže místo klasických závodů drift jo ? Docela ty driftové závody ušly. Příběh to mělo takový jednoduchoučko blbý, ale co, může být. Lukas Black jako hlavní hrdina mě moc nenadchnul. Celkově je to slabší film než předchozí dva díly. Hudba celkem dobrá. Ke konci filmu se na minutku objevil Vin Diesel - docela potěšil. Ze začátku jsem si myslel, že se jedná o teenegerskou komedii, pak se to alespom trochu rozjelo. Akce žádná ale, žádné střílení. S jedničkou a dvojkou se toto rozhodně vůbec nemůže rovnat. Je to takový podprůměr, který se dá vydržet, ale je to peklo. Takže u mě je tentokrát hodnocení pouze 34% = ** ()
Tretie voľné pokračovanie sa presunulo do Japonska medzi teenagerov, kde sa preteká v drifte. Veľmi jednoduchý dej je len odvarom toho, čo je na tomto snímku najdôležitejšie. A to nablýskané autá, krásna dievčatá, hip hopová hudba, adrenalínové preteky. Všetko tu je, teda žiadne prekvapenie. Lenže to celé nejako vyzerá divne. Nemôžem sa zbaviť dojmu, že sa tento príbeh do tejto série vôbec nehodí. A nepomôže tomu ani účasť Vina Diesela na konci filmu. Ako samostatný film by fungoval ďaleko viac. Takto to iba vyzerá ako nastavovaná kaša, aby sa na úspechu predchádzajúcich dielov ešte vytrieskali nejaké peniaze. ()
Rozhodně žádný tragický díl, jak sem zpočátku očekával. Justin Lin není špatným režisérem a dokázal myslím sérii Rychle a zběsile vtisknout dva velice slušné díly. Nejslabším dílem z mého pohledu je tudíž díl druhý. Dost se mi líbilo že se konečně přestává závodit na těch přiblblých rovinkách, kde to je o tom kdo dříve zmáčkne zázračný čudlík. Tokijský drift je přece jen o technice především a například závěrečná honička v serpentýnách je výborná. Bohužel film notně srazil hodně špatný hlavní hrdina. 50% ()
Až se bude při posledním soudu rozhodovat o nejhorším obsazení hlavní role v akčním filmu všech dob, tak Lucas Black má první pozici jistou - tak ošklivému a zoufale nesympatickému nýmandovi nepatří do ruky volant, ale maximálně tak smeták a práce podřadného uklízeče. Navíc tu z něj dělá neschopné jelito i stupidní scénář filmu, neb v něm hlavní hrdina pravidelně v každém závodě řídí hůř než Forrest Gump po lobotomii a likviduje jedno auto za druhým, aby z něj pak najednou v tom finálním byl jako zázrakem nejlepší jezdec na kontinentu. Ale i přesto si Tokyo Drift pověst jednoho z nejhorších akčních filmů poslední dekády nezaslouží, i přes mizerně obsazenou hlavní roli, dementní scénář, mimo akci nudnou režii a nejodpudivější soundtrack všech dob... i přesto je pořád o dost zábavnější než odporná dvojka. Jednak tím že svou bizarností zkrátka ani nemůže nudit, a jednak tím že akční závody jsou překvapivě docela fajn. Justin Lin sice na počátku své kariéry nepopiratelně byl těžká lama, ale tady už pomalu začal vystrkovat růžky s pár velice zajímavými nápady a schopně dynamickou akcí. Jako rozcvička před velkým během v podobě čtvrtého a hlavně pátého dílu serie tedy relativně snesitelné. A pro příznivce Need for Speed: Underground také zajímavé tím v jaké symbióze herní a filmová série jsou - první Underground vysloveně stavěl na nápadech Fast and Furious, zatímco Tokyo Drift zase obráceně otevřeně vykrádá Underground 2 - neb právě odtud přišly závody s japonskými miniautíčky se kterými se jezdí zásadně dveřmi napřed a spotřeba pneumatik na kilometr se blíží dvucifernému číslu. 5/10 ()
Trojka využívá akorát známost předcházejících dílů jinak toho moc společného nemá. Maximálně tak poslední scénu, ve které se vyklube švihák Vin Diesel, což mě příjemně potěšilo. Škoda toho, že drifty jsou tak nudné závody jinak by to rozhodně stálo za povšimnutí. Aspoň, že poslední závod se upíná spíše na závodění než driftování a tak nakonec divák neodejde nespokojen. Celkově je to pro mě příjemné překvapení i přesto, že zde má tak nízké hodnocení. --- Má 500 koňí, výfuk od Borla a stovku udělá za 4,3 sekundy - Hmm zdá se, že sis přečetl příručku ()
Galerie (73)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (39)
- Film se odehrává v roce 2013. (ČSFD)
- Motor v rozbitém Nissanu Silvia S15, který při prvním driftu v Tokiu Sean (Lucas Black) řídil a později byl použit ve finálním závodě do Fordu Mustang Fastback, byl řadovým šestiválcem Nissan RB26DETT twin turbo. Nicméně Nissan Silvia S15 nikdy nebyl vyráběn s tímto typem motoru. Tento motor byl vyvinut jen pro modely Nissan Skyline GT-R. (ajaxx)
- Topánky, ktoré chcel Seanovi (Lucas Black) predať Twinkie (Shad Moss), boli Air Jordan XXI vo farebnom prevedení Varsity Red/Black/Silver. (Real Tom Hardy)
Reklama