Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
Nedoceněná jízda bez větších zádrhelů a nudných míst, kde ani předvídatelný příběh a neznámí herci herci vůbec nevadí. Scénář si bere některé detaily z originálu včetně překvapivého camea vy-víte-koho a i když k prvnímu dílu logicky nemůže dosáhnout, rád driftující odbočce trochu zvednu nízké hodnocení. ()
Spoře oděné šlápoty, barevné autíčka, rčení o hřebících, vzletné kecy, tokijský smog z exhalací a především umění driftovat - důležitější než erudice v kardiovaskulární chirurgii. Když si k tomu připočtete hlavního hrdinu o charismatu ochcaného patníku, neucítíte ve vzduchu spálenou gumu, nýbrž výkaly. Tohle všechno píšu s vědomím, že jakýkoliv film ze série Rychle & zběsile není primárně postaven na propracovaném příběhu a duchaplných dialozích, ale já jsem v daném žánru zkrátka „gaidžin“ (japonsky „cizinec“, neplést s homosexuálním duchem v láhvi). Vše mi přijde stejně atraktivní, jako kdybych sledoval japonskou důchodkyni, co si v ojeté Toyotě Prius jede nakoupit mořské řasy a acidofilní mléko do supermarketu. Dámu s vyndavacími bílými zuby, co nejezdí smykem, dodržuje předpisy a nosí dioptrické brýle. Pomalu & rozvážně.. ()
Trojka Rychle a zběsile je jakousi odbočkou od prvních dvou dílů, divákovi tu může chybět některá z postav, které jsme viděli v předešlých filmech, avšak jednoduchý a přímočarý příběh problémového studentíka se zálibou v závodění dokáže také zaujmout, ovšem ne na více než 2*. U některých scén si divák musí vyloženě poklepat na čelo a stále si opakovat, že jde o akční jednohubku, u které nemá smysl přemýšlet, avšak i u takového žánru lze vymyslet něco, co stojí za budoucí reprízu. Toho jsem se tu bohužel nedočkal. Hodnotím stejně jako Rychle a zběsile 2, protože krom charismatu hlavní postavy (Lucas Black na Paula Walkera prostě nemá) tu žádný propastný rozdíl není. ()
Akční - závodnické scény sjou ve filmu udělaný dobře, včetně té poslední, která se jede za tmy, ale i tak je přehledná. Příběh je sice diravej jak rybářská síť a hlavní hrdinové maj k charisma fešáka, který se objeví v poslední scéně pořádně daleko, ale film jako celek nenudí a o to v podobných filmech jde především. ()
Dříve než se pustím do samotného snímku bych trochu polemizoval s – nejen zdejší – kritikou tohoto snímku. Pokud vezmeme v potaz všechny díly série a budeme hodnocení jeho kvality stupňovat jen a pouze na základě samotných dílů, pak je nutné všímat se zejména přístupu k látce v každém filmu. Vážení, tohle je třetí díl série Rychle a zběsile, opravdu vidíte nějaký smysl v porovnávání příběhů, scénářů nebo podobných věcí? Já tedy ne! Tady totiž jde o úplně něco jiného. Mám pocit, že většina kritiků, ať jich zdejších „vyšších“ uživatel nebo recenzentů v odborných periodikách, se snaží tenhle snímek shodit jen na základě podivných úvah o neexistující psychologické rovině, plytkosti příběhu, či nesoustředěnosti na vývoj charakterů a vztahů mezí hrdiny. Sakra, lidi, vždyť tohle přeci není žádný „intoušký“ film pro pseudointelektuály, ale jeho naprostý protipól. Není pak hloupé vytýkat naprosto zbytečné věci, o které v tomhle nejde? Vždyť Rychle a zběsile: Tokijská jízda je adresována „obyčejným“ diváků, kteří se chtějí jen zabavit, těm které nezajímá vybroušená psychologická rovina a ani úchvatná pointa, tady jde jen o jedno: Zabavit diváka a nabídnout mu jednoduchou zábavu! A to se tomuto snímku rozhodně povedlo. Hrdinové hláškují, jednotlivé postavy se „stírají“, jsou tam pěkná auta – rychlá a řádně upravená -, svalnatí chlapi, pěkné holky a hlavně rychlá jízda plná adrenalinu, to ostatní zde jde do pozadí, příběh se odehrává někde „mimo“, je nepodstatný, ale přesto si s ním Justin Lin velmi dobře poradil. Je třeba vyzdvihnout jisté věci, třeba že věci, jejichž funkčnost není až tak nutná, jsou zde dobře odvedenou prací, herci hrají, hudba v záběru sedí a děj je dynamický, rychle ubíhá a nenudí. Rozhodně nechci psát, že je Justin Lin skvělý režisér, lhal bych, ale jako klipař, který si někde nakrade pár nápadů pracuje velmi dobře. To právě díky němu je Tokijská jízda tak povedeným filmem. Skvělá je tu jak vizuální stránka, tedy nádherné město, cool hrátky s obrazem, skvěle nasnímané záběry závodů, tak i „přidané“ okecávací pasáže. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (39)
- Rhys Millen, jeden ze závodních kaskadérů filmu, si zahrál pasažéra v letadle. (HellFire)
- Ve scéně, při výjezdu z tunelu během útěku ze skladiště vyjíždí Mitsubishi po několika kolizích zcela nepoškozené. Podobně pak při posledním závodě v horách utržené křídlo poškodí přední sklo Mustangu, které je ale o dvě scény později opět v pořádku. (Ewe561)
- Třetí díl závodnické série zaostal za svými předchůdci už během prvního víkendu promítání (14. – 16. 6. 2006), protože v kinech USA vyjezdil jen 23,9 milionů amerických dolarů. Jednička přitom debutovala se 40 miliony a dvojka jich dokonce nasbírala během prvních třech dnů téměř 50. Tokijská jízda vydělala jen něco nad 63 milionů, což je přibližně polovina sumy každého z předcházejících filmů. (imro)
Reklama