Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fantazijní pohádkový příběh o věčném hledání pravdy, lásky a spravedlnosti nás zavede do písečné Antarie, země, která leží kdesi v tajemných dálkách nekonečna. Antarii, tak jako i třem ostrovům života – Ostrovu blažené nevědomosti – Ostrovu blažené lásky a Ostrovu blažené moudrosti – vládne nesmrtelný a mocný Antares (R. Brzobohatý). Jeho nejmladší syn Antar (J. Potměšil) zatouží jednoho dne poznat skutečný život i lásku, a proto se rozhodne vydat na ostrovy života. Otec jej před touto poutí zrazuje, nechce ztratit nejmilejšího syna. Ale mladičký Antar jeho prosby a varování nevyslyší… (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Kde jsou lidé, tam končí věčnost. Aneb věčnost a štěstí se vylučují. Cenou za věčnost je v konečném důsledku osamělost a strnulost. Ráj je peklo. Jo, myslel jsem si, že Antares je raketa, a on je to vládce věčnosti. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Divák, který přežije tuto pohádku, přežije všechno. Sběratelům rarit lze vřele doporučit pro monumentální originální kostymáž, bizarní scénografii, ale i pro bohatě panoptikální obsazení, jemuž vévodí Regina Rázlová v roli božské nadsamice. Vizuální stylizace Antarése jako mezopotámského monarchy je vzhledem k určení postavy dosti příhodná, nicméně Brzobohatý s vázou na hlavě promlouvá spíš unaveně než vznešeně. Snad i to jde solidně rozvrženému tématu k duhu. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Těžko hodnotit. Scénář byl evidentně připraven spíše pro celovečerní film (včetně Hapkovy hudby), a z důvodů omezených rozpočtů se to nejspíše nakonec prdlo do redakce pořadů pro děti a mládež a Ludvík Ráža zkusil s minimem udělat co největší dojem. Takže nejspíše proto ta přehnaná výtvarná stylizace, to deklamování a divadelní projevy, a samozřejmě je vidět, kde se ve scénáři žel muselo škrtat a krátit... Na druhou stranu ten příběh je silný a baví mne, že jako divák si musím skládat mozaiku sám, a když si ji složím, zůstává mi spousta otázek a filozofických úvah o tom, zda by ostrov plný nařízené lásky, ostrov nevědomí, ostrov moudrosti nebo ostrov nesmrtelnosti a bohatství, ale plný osamělosti, zda některý z nich je lepší než druhý, a proč, zda kombinace všech čtyř by k něčemu vedla, jestli to vůbec jde kombinovat, jak moc je nutná vlastní vůle lidí a co vlastně znamená oběť pro něco, pro někoho. Ale jinak se shodneme, tohle rozhodně není pohádka pro děti, a už vůbec ne na nedělní poobědové odpoledne. ()

Linda.csfd 

všechny recenze uživatele

"Pohádka"? Spíš psychologické drama. Intenzivní prázdnota. Temné, strnulé, bizarní, ale přece jen to mělo něco do sebe. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

...aneb pohádka, která u dětí propadla. Kromě nehezkých kostýmů, strašlivých dialogů a nepovedeného prostředí, působila na mě tato pohádka téměř strašidelně a nikdy se mi nelíbila. Dnes oceňuji záviděníhodné obsazení, ale nic navíc. ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Tak já čekal ostrovy, které bude vlastnit multimiliardářka Blažena a bude na nich mít kdovíco a dočkal jsem se jenom dementní pohádky, která jako by předznamenávala pád československé tvorby až na dno. Děj byl hrozný, lokace taky, herci příšerní,... Tak mě napadá, za co je vlastně ta jedna hvězdička? 10% ()

otík 

všechny recenze uživatele

Další z řady kulisově a bohužel i myšlenkově prázdných pohádek, která nemá šanci děti zaujmout, navíc je příšerně dlouhá. Stylizace a výprava je věru pro dospěláka zajímavá, ale ten příběh je opravdu podivný. Tyto pohádky se Československé televizi skutečně nepovedly. ()

M-arta 

všechny recenze uživatele

Pohádka tak napěchovaná nespočtem podobenství, archetypů a symbolů, že dost ztěžkla. Nevím jak děti, ale mě to téměř přimáčklo ke zdi a rozdrtilo palec u nohy :-( Zástup populárních herců se snažil hrát jako na divadle, k tomu nesmírně zvláštní a velice výtvarně řešené kostýmy (má poklona tvůrci)... Jenomže to velké téma v kombinaci s pojetím, kdy každá postava nešetří podivnými výrazy s pohledy do prázdna a bere se strašně vážně, mi do té jinak skromné studiové televizní realizece fakt nějak nesedělo... Asi tak, jako by se někdo pokoušel vpravit narozeninový dort do sklenice od okurek. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Neni to pohadka, ale spise drama z prostredi jakychsi bozstev nebo umelecka performace. Po vizualni strance (liceni, kulisy atd.) je to vec v CT nevidana. Pro otrle divaky skvost. Za hlavni samici Razlova, za hodnou krasavici Preissova, Dasa, Brzobohaty, vsichni mladi tj. Dejdar, Potmesil, Trojan, Renc, Censky atd...proste jsou tam vsichni. :) ()

wosho 

všechny recenze uživatele

Velice mizerná papundeklová pohádka, která mě uvízla v paměti jen proto, že to byl první pořad na naší první barevné televizi. Už jako malého capatra mě nebavila, ale hlavně děsně iritovala. Žádný humor, nadsázka, nic co tyto "tvskvosty" mnohdy zachránilo před zatracením. Asi nejhorší dílo, jinak kvalitního režiéra L. Ráži. ()

Paity 

všechny recenze uživatele

Neskutečně splácená splácanina kde čeho a s kde kým. Vcelku šílený příběh, ve kterém je snadné se ztratit. "Parádní" záležitost pro děti. ()

Přemek 

všechny recenze uživatele

Že je mizernej Potměšil, Veškrnová a Rázlová, to člověka nepřekvapí, ale u Brzobohatého to přece jen trochu zamrzí... Já mám papundeklové TV pohádky v lásce, ale jestli bych chtěl někdy někomu demonstrovat, co je na nich případně špatného, tohle je ideální materiál. ()

EKLEKTIK 

všechny recenze uživatele

"Jak smutná je radost, kterou jsem poznal." Podle mého názoru se jedná spíš o fantasy, než o pohádku a asi se najde jen hodně málo dětí, kterým by se tato inscenace líbila. Ani mně se v dětství moc nelíbila, ale až teď vím proč a není to jen těmi filozofickými úvahami o věčnosti, blaženosti, lásce a moudrosti, nebo snad její temnou atmosférou, či ponurým hudebním doprovodem, ale především jejím nepřehledným dějem, který na začátku, bez jakéhokoliv vysvětlení přeskakuje ze země Antarie na Ostrov blažené nevědomosti, kde se divák seznamuje s jeho obyvatelkami, včetně dívky Albíny. Načež se příběh přesouvá zpět do Antarie, ve které se opět bez vysvětlení, objevuje dívka Albína, ale jako nějaká jiná bytost Anke a tato nepřehlednost, která je naštěstí v průběhu dění vysvětlena, musí na děti stejně jako tenkrát na mě, působit přinejmenším chaoticky. Možná, že dnešní děti navyklé na složitější formy vyprávění, by se s touto dramatickou hrou vyrovnaly stejně jako já v dospělosti, ale pro současnou mládež, bude zase příliš statická a málo zábavná. Mně už se však líbí. ()

Reklama

Reklama