Režie:
Martin ScorseseKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen, Ray Winstone, Vera Farmiga, Anthony Anderson, Alec Baldwin, Kevin Corrigan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oba pocházejí z chudinských bostonských čtvrtí, oba vystudovali policejní školu, každý však má jiný původ a jinou motivaci. Zatímco Colin Sullivan vyrostl pod ochranou psychopatického gangstera Franka Costella a k policii se dal proto, aby měl přístup k informacím a mohl ho včas varovat, Billy Costigan pochází z rodiny, kde byl každý nějak zapleten do podsvětí, a k policii nastoupil, aby se z tohoto prostředí vymanil. Dostane nabídku, aby jako tajný agent infiltroval zločineckou síť a pronikl až ke Costellovi. Když přijme, je po fingovaném prohřešku vyhozen od policie. Poté co si odsedí trest, upoutá na sebe gangsterovu pozornost. Podaří se mu projít všemi nástrahami a dostat se do jeho blízkosti. Problém je, že Costello zjistí, že má ve své blízkosti policejního informátora, a pověří Sullivana, aby ho našel. Costigan vypátrá, že gangster má u policie informátora a je odhodlán ho odhalit. Oba stoupají v kariérním žebříčku, snaží se odhalit jeden druhého a současně chránit své utajení. Navíc je ve hře ještě někdo, kdo hraje na obě strany. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 598)
POZOR, MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY !!! Musím se rozplývat nade vším - režií a hereckými výkony počínaje a střihem či kamerou konče. Jeden z těch filmů, u kterých není na škodu zastavit se i vícekrát. 5* dávám už jen za ten antihollywoodský závěr (čili ten vůbec nejlepší možný závěr, který bych čekala ze všeho nejméně) - obě hlavní postavy zemřou na chlup stejně, bez zbytečných keců, bez protahování, prostě prásk a jdou k zemi. Potěšující je i fakt, že tu vlastně nenajdete jedinou klasicky kladnou postavu, každej má nějakej ten škraloup a nikdo nehraje čistě, jediná fungující politika je já na tebe - ty na mě. Bohužel, neviděla jsem původní "Volavku", ale tipla bych si skoro na jistotu, že to bude podobná bomba. A jestli tentokrát akademici nedají Mistrovi toho vytouženého plešounka, tak by si pomalu, ale jistě měli najít ty nejlepší bodyguardy... ()
Teraz budem na Martina trošku prísnejší. Ale bude to tým, že 'Internal Affairs' už ponúkli skoro všetko, čo táto prerábka mohla. Extra ponuku tvorili len herci, obzvlášť Nicholson v roli ďalšieho bad-guya opäť na vyočenie a zrozumiteľnejší priebeh, čo bude asi nečínskymi menami. Od drámy to má ale určite ďaleko, čo mi aj mierne vyhovovalo, ak by do toho vtiahol čosi komornejšie, asi by som nebol taký nadšený. A obsah je klasická ale kvalitná porcia napätia, plná zvratov s koncom nad rámec uspokojivým. 80%. ()
Tohle není důvod k naštvání, spíš ke smutku. Mistr se jednou utne a zrovna za to dílko je vynesen do nebe. Stupidní scénář, ušláplí herci, naprosto bezúčelná milostná linie, otravná kamera a jeden z nejtrapnějších konců, co jsem kdy viděl. Mám Scorseseho tvorbu moc rád, ale tady jsem jednoznačně v opozici. Promiň, Marty... ()
Nechutná manýra od jistých dob velí, aby zločinní bossové mluvili jen hlášspíkem. Nicholsonova postava v tomto stylistickém proudu představuje jednu z nejotravnějších. Jenže co naděláme - hlášky jsou in, hlášky jsou cool. Cool je být in a in je být cool. Skrytá identita je cool, aby byla in. Je to napětí pro masy. Skutečně zajímavá mi na ní přišla jen skutečnost, že nikdo už dneska nemá jen jednu identitu. Nemyslete si, já taky nejsem jen Subjektiv - i já jsem in. Silné ***. ()
Dobre natočené, dobre zostrihané, dobre ozvučené, dobre zahraté... a zarážajúco stupídne. Ani neviem, čo bolo trápnejšie, či tie homofóbne fuckovacie dialógy, alebo záverečná dvadsaťminútovka, ktorá sa počtom vybuchnutých hláv pokúsila tromfnúť Úsvit mŕtvych, alebo otravne sa škľabiaci Nicholson, či herecky načisto zlyhávajúci Damon... Za čo som vlastne dal tie 3*? Ach áno, za výbornú remeselnú formu. Sklamanie a film, ktorý viac nechcem vidieť. ()
Galerie (204)
Zajímavosti (65)
- Martin Scorsese poslal scénář i Melu Gibsonovi, jemuž připadal výborný, ale z časových důvodů musel nabídku odmítnout. Scorsese s ním počítal pro roli Ellerbyho (Alec Baldwin). (don corleone)
- Krysa na konci filmu je kompletně digitální výtvor. (don corleone)
Reklama