Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    "Volavka" se může jít vycpat, protože "Departed" je lepší asi tak...ve všem! Nečekejte žádné debilní dialogy o tom jak partnerka Andyho Lau píše román, ale spíš čekejte Leonarda DiCapria brutálně rozbíjejícího někomu držku v každé druhé scéně. Že by Damon přehrával mi nepřišlo a Nicholson je fakt skvělej. Celkově je herecké obsazení na výši a ústupek oproti originálu s postavou Marka Wahlberga se mi taky zamlouval. Prostě Martin Scorsese nestárne, je to furt ten starej známej masér a režijní eso.(26.10.2006)

  • novoten
    **

    Když jsem se rozhodl, že oproti původnímu záměru na Skrytou identitu přece jenom zajdu, byl jsem skálopevně přesvědčen, že se nebudu snažit ji srovnávat s předlohou. U filmu, kde nejlepší momenty jsou ty, které ji přesně kopírují, nemůžu jinak. Co se týče hvězdami nabitého hereckého obsazení, tak DiCaprio, Damon a Sheen skvělí, Baldwin a Wahlberg průměrní a Farmiga a hlavně k mému obrovskému překvapení i Nicholson hrozní. Hlavně v jeho postavě Departed dokazuje, proč remake neměl vzniknout. Místo nenápadného vůdčího gangstera je Costello oplzlým a zbytečně vulgárním arogantem, kterému nezáleží na ničem a na nikom a mezi dva hlavní hrdiny scénáristé vložili hloupě se chovající ženskou postavu, díky které navíc vzájemné míjení obou infiltrantů ztrácí na věrohodnosti. A hlavně Scorsesemu neodpustím zásadní věc, z napínavé, emocemi nabité a v mých očích navždy nezapomenutelné závěrečné scény u výtahu, která pro Volavku byla korunkou jejího triumfu, se v remaku stala fraška, která nacpala tři zvraty do několika vteřin a absurdně podané závěrečné střílení hlavních postav vyvolalo v sále zasloužený a téměř nevěřícný posměch. Scorsese zničil film, který mohl redefinovat žánr gangsterky, ale místo toho jen vypreparoval předlohu a zběsile ji překroutil - a tím si u mě zadělal na všechno možné, jen ne na slibovaný vrchol kariéry.(30.11.2006)

  • AngelAngie
    ****

    Koukněte se na hereckej ansábl a na to, pod čí rukou hrají a sami sebe se zeptejte: Může tohle být blbost? Odpověď je, si myslím, jasná ..(29.4.2007)

  • Tosim
    ***

    Zbytečně natahované, herecky nevýrazné, spíše užvaněné než napínavé a závěrečné "orgie vystřelených mozků" tomu pomohou, ale jen mailnko. Upřímně - humbuk kolem tohoto snímku moc nechápu. Ale naštěstí byl v roce 2006 snad jediný.(5.1.2007)

  • kiddo
    ****

    Scorsese nabral druhý dech, odplul do Bostonu a definitivně tak opustil svou pozici autora niterných mozaik založených na propracované psychologii postav. Ale proč bych mu to vyčítala, když po poslabších Ganzích a Letci je Departed prvním filmem „scorseseovského obratu“, který přijímám takřka bez výhrad? Nezmizel důraz na efekt, kamerové hříčky, soustředěnost na okamžik, ani psí oči DiCapria, ale teď poprvé je to spleteno tak zdatně, že svoji oblíbenou frázi o plejádě více či méně zajímavých scének můžu vzít a fiknout do kouta. Režisér se nevrací ke stylu Mafiánů nebo Casina, kde svět filmu netvoří jedna ucelená dějová linie, ale až románově provázané drobné epizodky, a z Departed udělal snímek, který, třebaže neoplývá akčními scénami v pravém smyslu toho slova, rytmem akčního filmu přímo tepe, ať už jde o poměrně častý střih a změny prostředí, „vzlety“ kamery, přímočarou zápletku s charaktery postav načrtávanými až v průběhu děje nebo o říznou hudbu. Což je taky to jediné, co mi na Departed skutečně vadí: písničková polovička hudebního doprovodu, jež je na samostatný poslech sice výborná a i ve filmu je její působivost sem tam podtržena moc pěkným střihem, ale Scorsese ji používá tak, že ta na sebe necitlivě upozorňuje, často je v ostrém nesouladu a její náhlé vypínání (doslova) by se dalo ospravedlnit jedině v tom případě, kdyby byla ve filmu přímo obsažena třeba vysíláním z rádia. Pokud zapomenu na toto, pak po druhém zhlédnutí je postup na plné hodnocení takřka jistý.(2.1.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace