Tvůrci:
Mick GarrisHrají:
Fairuza Balk, Angela Bettis, Ron Perlman, Júki Kudó, Billy Drago, Michael Moriarty, Jay Brazeau, Brendan Fletcher, Marcia Bennett, Nicholas Racz, David Nykl (více)Série(2) / Epizody(26)
Obsahy(1)
Nejlepší američtí tvůrci hororových filmů se v roce 2005 sešli při unikátním televizním projektu nazvaném Mistři hororu. Jejich úkolem bylo vytvořit antologii třinácti hodinových snímků, které měly ztvárnit jejich nejhorší noční můry. Seriál bude vysílat od 7. ledna každý nedělní večer kanál Cinemax a buďte si jisti, že krvavé horory, kterými jsme byli v posledních letech zásobováni v kinech (Saw, Hostel, Texaský masakr motorovou pilou…), byly jen mírným zahřívacím kolem… A o čemže filmy budou? Dočkáme se vlkodlaků, neznámých sil zla obracejících příbuzné a milované proti sobě, oživlých zvířecích kožešin a divokých koček, úchylných zabijáků libujících si v uříznutých kouscích lidského těla… prostě všech myslitelných hrůzu nahánějících strašáků, jejichž úkolem je vyděsit diváka až do morku kostí. Nebo naopak přivést jej k hororové extázi. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (210)
(...priebežne dopĺňané...) 1x01 - Incident on and Off a Mountain Road (Don Coscarelli) 20% Otrasná, lacná, nezaujímavá predvídateľná sračka s hrozným strihom a celkovo vybľutým vizuálom. Nechápem, že to točil Coscarelli. 1x02 - H.P. Lovecraft's Dreams in the Witch-House (Stuart Gordon) 40% Ďalší príklad toho, ako kedysi zdatný režisér nevie pracovať s novou technológiou (televízna kamera) a s obmedzeným rozpočtom. Vybral si jednu z najhorších Lovecraftových poviedok a i málo dobrého, čo tam bolo, zvoral, ako sa len dalo. Úplne bez atmosféry (hlavne to prenesenie do súčasnosti tomu strašne uberá). 1x03 - Dance of the Dead (Tobe Hooper) 20% Hektická amatérska sračka s otrasným vizuálom a mizernou hudbou Billyho Corgana. OTRASNÝ STRIH! Kolosálny bullshit. 1x04 - Jenifer (Dario Argento) 50% Má to svoje momenty, ale ten scenár je úplný shit. Odmietam rezignovať na to, že v hororoch by mali byť uveriteľné postavy. Záverečná pointa je jasná od prvých minút. A kde sa podel Argentov typický vizuál? 1x05 - Chocolate (Mick Garris) 20% Nezaujímavá detektívka. 1x06 - Homecoming (Joe Dante) 70% Fajn satira, fakt skvelý námet, niekoľko dobrých hlášok a skvelí herci. Nič extra, ale OK oddych. 1x07 - Deer Woman (John Landis) 30% Scenáristický fail. Pozliepané scény, aby dávali nejaký zmysel, bez akéhokoľvek citu pre naráciu. 1x08 - John Carpenter's Cigarette Burns (John Carpenter) 90% Epic win. Najlepší Carpiho film od Prince of Darkness. Toto malo skončiť ako celovečerný film s 10x vyšším rozpočtom. Dusná bezútešná atmosféra, šokujúce násilie, psychický teror - ako jediná poviedka (čo som doteraz videl) si ponecháva výrazný rukopis režiséra a neskĺza k samoúčelnej poviedkovej forme s dôrazom na pointu (ako napr. Jenifer, či Dance of the Dead). Je to proste príbeh, ktorý je spracovaný na 55 minút. A ten je teda vynikajúco vyrozprávaný - už od prvých minút je nastolené tajomstvo, ktoré sa pomaly odhaľuje, no zároveň odkrýva ďalšie tajomstvá... Tlieskam, maestro! 1x09 - The Fair-Haired Child (William Malone) 60% Úvod a záver skvelý, príbeh vo svojej podstate nie je zlý, no je to mizerne vyrozprávané (hlavne tie flashbacky, ktoré sú navyše ešte lacno nakrútené). Ak by sa toho chytil niekto schopnejší, mohlo to byť zaujímavé fantasy. 1x10 - Sick Girl (Lucky McKee) 40% Príbeh by ešte ušiel, dobrých body-horrorov je ako šafranu, nie to ešte filmov s homosexuálnou tématikou, kde postavy riešia prioritne iné veci ako svoju sexualitu. Aj scenár vyzerá byť celkom ok, len preboha tá réžia je úplný des. McKee nie je schopný viesť hercov a už vôbec nevie nakrútiť dialóg či gag tak, aby bol vtipný. Na papieri to muselo vyzerať solídne, no mizerná réžia to zadupáva do podpriemeru. 1x11 - Pick Me Up (Larry Cohen) 30% Nudná, k smrti neoriginálna, fádne zahraná a zrežírovaná srágora. ()
Incident On and Off the Mountain Road (****) - Příjemná atmosférická podívaná, místy trcohu necutná, ale co... Tenhle díl se povedl a ten konec překvapil. Dreams in the Witch House (*****) - Ty vo.e, mít takovéhle sny, tak už bych si dávno hodil mašli. Koukal jsem na to v noci před čarodejnicema - fakt masakr. Měl jsem chuť všechny upálit. A videt mluvící krysu... Jennifer (***) - Bohužel tento díl mě docela zklamal. Už po pár minutách mi bylo jak to skončí. A opravdu skončilo to tak, bez šoku, bez emocí. Snad jen obličej Jennifer stál za to. Chocolate (**) - Příběh osamělého chlápka, který vidí co prožívá někdo jiný. Má pěkné halucinace, zajimavé propojení, ale horor? to snad ani ne Homecoming (**) - Tak tohle ani nebyl moc horor, spis politická propagnada. Byla tam však zajímavá myšlenka. Navic, navratilci pěkně udělaní. Deer Woman (***) - Super absurdne si případ představuje detektiv. Velké plus za indiánku, ale horor? Opět ne, spis taková indiánská legenda po detektivsku. Konec byl ale fajn. Cigarette Burns (*****) - Neskutečná atmosféra mě hned vtáhla. Neskutečnej masakr, vynikající hudba. Díl od kterého jsem čekal nejvíc, a rozhodně me nezklamal ba naopak to bylo něco úchvatného. Sick Girl (***) - Příběh o broučkách a lesbičkách. Celý film mě ty brouci štvali. No to byla fakt blbost. Aspon že na tu nemocnou holka se dalo dívat. A konec? no to snad ani nejde hodnotit. Pick Me Up (***) . Příběh o lovcích lidí. No prišlo mi opravdu moc divný. Pomalu ale jiste me ty dily neděsí. Haeckel´s Tale - (***)- Být znechucen? ano. být vyděšen? ne. Začínám nabývat dojmu, že tenhle seriál je jen a jen o erotice. Ale já na něj koukal kvuli hororum. ()
Viděny všechny díly, ale každý díl je jiný. Jednou se jedná a skvělý díl a po druhé o tragédii. Jen škoda, že díly nejsou převážně lepší. Jinak se samozřejmě vyplatí kouknout aspoň na 1x01 Incident On And Off A Mountain Road, 1x02 Dreams In The Witch House, 1x04 Jenifer, 1x07 Deer Woman, 1x08 Cigarette Burns, 1x11 Pick Me Up, 1x12 Heackel's Tale, 1x13 Imprint, 2x01 The Damned Thing, 2x02 Family, 2x05 Pro-Life a 2x06 Pelts. Zbytek je bídný, až odpadový a první série je daleko lepší než druhá... ()
Koncept zněl: oživit klasiky horroru ve službách televize bez cenzury a překvapivě to není úplná ostuda. Kvalita jednotlivých dílů se samozřejmě liší, některé připomínají starší seriál Tales from the Crypt, některá jména mají do úrovně a talentu zasloužilých veteránů daleko. Ale pár klasiků tuhle příležitost zařádit si bez dohledu producentů z velkých studiích využilo na maximum a právě jejich epizody nezapomenete. Určitě mezi ně patří Carpenterova epizoda "Cigarette Burns" nebo další vydařená nekompromisní adaptace Lovecrafta "Dreams in the Witch house"od Gordona, Argentovo anti-kožichové krveprolití "Pelts" s ujetým Meatlofem - všechny obsahují nápad nebo hlubší myšlenku, temnou atmosféru a nečekaně skoro až kacířské over-the-top gore scény s nějak zoufalým psychologickým podtextem, které je až nepříjemné sledovat a tak to má být. Podle nálady se vám budou líbit i některé další díly, třeba solidní adaptace slavné sci-fi povídky ze 70.let "The Screwfly Solution", další japonský tabu-překračující kousek "Imprint", cynická politická agitka "Homecoming" nebo ujetá lesbická komedie "Sick Girl", ale myslím, že vám v paměti uvíznou hlavně ty výše uvedené. Kdyby se kultovním pánům dařilo v současnosti aspoň takhle i na plátně, to by bylo požehnání. Doporučuji. Druhá série je s vyjímkou uvedených perel o poznání slabší a Carpenterův Pro-Life je vysloveně totálním blábolem. ()
Líbil se mi jak kterej díl, třeba opěvovanej Miikeho Imprint mě nenadchnul.2/5. Ale třeba díl Deer woman byl dokonalej 5/5. Další díly: Incident on and off a Mountain road 4/5, Jeniffer 3/5, Dreams in witch house 4/5, Dance of the dead 3/5, Chocolate 3/5, Homecoming 3/5, Cigarette burns 3/5, Fair haired child 3/5, sick girl 3/5, Pick me up 4/5, Heackel´s tale 4/5, The damned thing 3/5, Family 4/5, The V word 4/5, Sounds like 2/5, Pro-life 3/5, Pelts 3/5, The screwfly solution 3/5, Valerie on the stairs 4/5, Right to die 2/5, We all scream for ice scream 4/5, The black cat 4/5, Washingtorians 4/5, Dream cruise 3/5. ()
Galerie (131)
Photo © Showtime Networks Inc.
Zajímavosti (9)
- V šiestej epizóde (Homecoming) prvej série je vidieť na náhrobku jedného z vojakov meno G. A. Romero. Režisér Joe Dante tak nenápadne vzdal hold priekopníkovi zombie hororu Georgovi A. Romerovi. (BlackTom)
- V 7. epizodě 1. série s názvem "Deer Woman" se detektiv Dwight Faraday (Brian Benben) zmiňuje o tajemném tvoru, který zabíjel v Londýně, čímž odkazuje na snímek Americký vlkodlak v Londýně (1981). (chaometic)
Reklama