Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Král (L. Mrkvička) touží předat vládu svému synovi. Mladému princi (M. Holý) se však žádná z nabízených princezen nezamlouvá, protože miluje jinou, obyčejnou venkovskou dívku Aničku (J. Čvančarová). Do věci se vloží královna (Z. Adamovská) a jedná jen a jen v zájmu svého syna. Situace se jí však poněkud vymkne z rukou. Ze snahy oženit prince vznikne řada peripetií, záhad i humorných situací… (Česká televize)

(více)

Recenze (17)

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Stokrát omleté téma, kdy korunní princ se zamiluje do prosté holky, jenže jeho rodiče chtějí, aby si vzal za manželku nějakou protivnou či škaredou princeznu z obrázku. Tentokrát to dostalo moderní punc, který ovšem pohádce vůbec nepomohl. Zasazení do přelomu 19. a 20. století, nebo spíše ještě později je sice originální v lecčems neokoukané, převážně co se týče telefonů, moderních hodin a uniforem, jenže je to celé takové tuctové a umělé. S realitou panovníků to nemá nic společného, proto i král vypadá jako takový tajtrlík, princ je zase badatel amatér. V druhé polovině se tu ještě objeví dva největší slizouni českého filmu posledních dvaceti let, Vladimír Marek a Jaromír Nosek. K tomu všemu pohádka má takový hnusný hnědo-červený odstín barev. [294. hodnocení, 15. komentář, 44%] ()

honeysuckle 

všechny recenze uživatele

Už od začátku je jasné, kdo je zlý a kdo hodný, takže o "detektivní" pohádce nemůže být řeč. Mimoto příběh postrádá gradaci, jen si tak plyne, žádná krize, nic, a padouši jsou potrestáni ještě dříve než stihli něco pořádného napáchat. Roztomilá Čvanča, taktéž čtverka Adamovská-Mrkvička-Somr-Vlach, kteří podávají tradičně nadprůměrné výkony. Hodně mi vadila scénická hudba, která prochází celou pohádkou a hraje i ve scénách, kde je hudební podkres zbytečný, až otravný. ()

Reklama

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Královna tolerantní a vstřícná tak, až to zneklidňuje, král unavený vládnutím a toužící svého syna, který má úplně jiné zájmy, přitáhnout blíž k trůnu, vševědoucí všemupomáhající komorník a chův (mužská varianta od chůvy, jsem hrdá na tenhle svůj dar rodné řeči) královské rodiny už pro druhou generaci a hodná pracovitá venkovská dívka Anička. Princ je, jak už se v pohádkách stává tradicí, vědecky zaměřený, zároveň má tajný intenzivní milostný poměr, což se s vědeckým autismem ve skutečném světě dost vylučuje. Královna má životní cíl získat ještě na stará kolena titul nejskvělejší tchyně, král se zaobírá nesmysly a neumí vystihnout podstatu a důležitost věcí a do toho všeho tam pobíhají podvodník, zloděj a detektiv. Královo naprosté mimoňství dokládá i fakt, že nepozná kocoura od kočky a člověk se jen marně ptá, jak se mu podařilo dosáhnout otcovství. A to ještě pořád mluvím o prvních dvou třetinách pohádky, které mě opravdu bavily, pak to začalo jít z kopce. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Ladislav Mrkvička, mladičká Jitka Čvančarová - to jsou jediné skutečně kvalitní a za podívání hodné atributy pohádky. Celkově je pohádka slabším kouskem, který se sice zoufale pokouší o humor, ale moc se jí to nedaří. Celá zápletka by byla snesitelnější, kdyby ale vzápětí poté, co se rozehraje zase neskončila, takže ani nemá šanci se rozehrát pořádně. A i konec je vlastně takový nemastný, neslaný. Pokus zajímavý, pohádka netradiční, ale poněkud méně záživná. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jejda, to bylo blbé! Sofistikovaně, ale blbé. Nebýt Mrkvičky a Somra, pošlu to rovnou do odpadu, protože tomuhle se říká zblbnout z vlastního pocitu chytrosti. Některé dialogy se strašně snaží být vtipné a jen díky hercům nevyzní tak trapně. Zápletka je přitom strašně ubohá, vpád podvodníka oznámen pozdě a velmi mizerně natočen - podvodník se od začátku chová jako pitomec, takže z něho nějaké temné charisma nebo dokonce pocit ohrožení nejdou. Jinak technická - už vidím, jak jednou rukou přenesete sami po schodech truhlu, v níž se skrývá člověk. Podle oficiálního obsahu měl kocour nějak věci vyřešit, ale nepřišlo mi. U postavy prince jsem nevěděl, co je póza, a kdy se skutečně chová jak tvrdohlavý a omezený pitomec. Čvančarová prostě hraje hodnou holku, a to stačí, scénář jí nedává moc možností se nějak projevit. Královna je až podivně tolerantní, král zase celou dobu až podivně slepý a omezený. Pak se zde hraje s atributy, jež nemají pro děj žádné opodstatnění - řetízek s kamenem, kdyby nebyl, nic by to na vyznění neměnilo, celá ta scéna s dopisy také nikam nevedla a chyběla jí i nějaká pointa, klidně oddálená. A když se na scéně objevili rádoby tupí strážci a potom podivně se chovající detektiv, zabilo to ještě to drobné zdání normálnosti, jež pohádka krapítek měla. A to nemluvím o trapných průpovídkách typu "je to princezna jeho srdce". ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama