Reklama

Reklama

Angel-A

Trailer

Obsahy(1)

Každý máme svého Anděla.  Gangster pařížského podsvětí André má dluhy, vymahači jsou mu v patách, a tak se rozhodne skoncovat se životem. Na mostě, odhodlaný ke skoku, však není sám. Spatří krásnou dívku Angelu, která se chystá udělat to samé. Jejich pohledy se letmo setkají a nádherná neznámá se vrhne dolů. André neváhá, skočí za ní a zachrání ji. Vděčná Angela je pro něj ochotna udělat cokoliv. Když se jí André svěří se svým trápením, kráska ho zbaví všech dluhů. Proč to ale udělala? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (263)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Luc Besson dokázal svým černobílým snímkem, že krása filmu nespočívá v barevnosti, ale v příběhu a naopak krása života spočívá v jeho barevnosti. O pět hvězdiček se Luc Besson musí podělit s kameramanem Thierrym Arbogastem, který dokázal, že Paříž můžeme vidět různě, ale vždy bude nádherná a svůdná. Luc Besson a Thierry Arbogast se musí podělit o pět hvězdiček ještě s Rie Rasmussen. Ta dokázala, ale ne, ona nic nedokázala. To já se jen zamiloval do jednoho filmového anděla stražného a moc si přeji, aby ten můj anděl strážný vypadal, mluvil a choval se tak, jak Rie Rasmussen. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Luc Besson měl taky jednu svou Angel-u a ta stála u něj, když točil Brutální nikitu, objímala ho když pracoval na Magické hlubině a hladila ho, když točil Leona. Tenhle jeho anděl však odletěl a Luc si myslel, že bez něj dokáže natočit něco poetického, úchvatného a i trochu romantického. Místo toho natočil černobílý blábol o tom jak je důležité a nutné milovat sám sebe a respektovat se. Snažil se tam zakomponovat i trochu humoru, který film ještě více sráží, protože se nikdo netváří jinak než vážně. Konec snímku je velký děs. Andělé vidí budoucnost, ale jak to že ta budoucnost se neodehraje? ()

Renton 

všechny recenze uživatele

MFF KV .. Scénář: Luc Besson .. ,,Lidi už nevěří na zázraky!" _ AngelA je překrásná, dokonalá, dech i kulervoucí. Dialogy jsou sice dlouhé, takřka všudypřítomné, ale srší minimálně humorem s nádechem lehké romantiky. Stačí se přenést přes nadpozemskou tématiku a jste v ráji. Navíc režie dobrá, kamera výtečná.. Doporučuji. 85%. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Vůbec ne špatné! Doporučuju, nenechte se mýlit zdejším hodnocením...A Thierry Arbogast za kamerou to opět jistí....vtipné, milé, svižné.... ()

Fr 

všechny recenze uživatele

André je v průseru. Jde mu o krk ,a do toho všeho zachrání dívku, která mu svěří svůj život........... . Jednoduchej příběh, velice zajímavá kamera. Černobílý film. Proč? Snad pokus vytvořit něco hodně zajímavého jako v dobách největší slávy. Nevím, nevím. Přesto je to zajímavé. Velmi zvláštní scénář, kterému vévodí spousta (občas úsměvných) dialogů, podtržený právě kamerou, která chtě nechtě zaujme. S hodnocením váhám. Nebylo to tak špatné. Myslím, že vznikl film pro Filmový klub. Mohlo by to být i za 4, ale lidé žijí hodně materialisticky a nevěří na zázraky. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Obsahový i obrazový stereotyp. Stokrát viděný námět nepřináší vůbec nic nového a veškerá hypotetická síla dialogů zaniká v jejich nesnesitelné ukřičenosti. Jamel Debbouze byl sice skvělý v Amélii i ve druhém Asterixovi, ale už by nikdy, opravdu nikdy neměl dostávat vážné role, protože je prostě k smíchu. Navíc scénář mu příliš nepomáhá, protože jeho postava se přestane chovat jako odpudivý debil asi až deset minut po "proměně". A nevím, jestli závěr měl být dojemný nebo působivý, ale působil přesně opačně a já marně vzpomínám, kdy naposled jsem se u filmu cítil takhle trapně. Druhá hvězda za příjemný vizuál a Bessonův smysl pro detail. ()

Kordus 

všechny recenze uživatele

Mnohem lepší, než jsem podle reakcí okolí čekal. Ve zdejších komentářích se dají najít hodnocení, jako "Vtipné, svižné...", s čímž souhlasím, nebýt několika minut, kdy se ubýhající děj zastaví a chvilku bloumá na místě (převážně ke konci). Slabší čtyři hvězdičky. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Luc Besson přichází s pohádkou pro dospělé, kde místem za sedmero horami a řekami je Paříž. Ta však nemá nic společného s reálným velkoměstem s ulicemi plnými lidí. Naopak má blíže magickému místu, jakoby krátce po rozbřesku, což ještě zdůrazňuje černobílá kamera opájející se podmanivou architekturou města. Vstupte do svérázného, úsměvného a především okouzlujícího světa hlavních postav, které stejně jako hrdinové jiných Bessonových vyprávění nacházejí sami sebe a své city, které rezonují na druhé straně plátna/obrazovky. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak nak nechapu, proc tohle Besson tocil. 6 let netoci a po tak dlouhy dobe natoci tohle nic. Ne, ze by to bylo spatny, ale od rezisera Leona nebo Elementu uz clovek neco ceka. Je to takova ta historka o napraveni nekoho, coz by nevadilo, protoze tady se naky ty originalni veci najdou. Problem je, ze ve filmu se furt jen keca a keca a keca a dlouho se to nikam nehejbe. No a na zaver jsem cekal nejakej zvrat, jenze to dopadlo presne tak, jak jsem se obaval. Taky nak nechapu, proc je film cernobilej, tech par hezkejch zaberu by urcite vyniklo i v barve. A taky by nemusel Besson vse do podrobna vysvetlovat. Jinak aspon ze herci ujdou. Debbouze hraje takovyho vystrasenyho poskoka a neustale mele, ale je to svym zpusobem vtipny, jen me desne srala ta jeho ruka v kabatu. A co se tyce Rie, na to, ze se jedna o jeji druhej film ji to slo docela slusne a vypadala dobre. Ne, ze bych se nudil, jen to ve me nenechalo nakej vyraznejsi dojem. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Chytla mě silně melancholická nálada, mám chuť jít ven a dívat se na hvězdy. Přesně tenhle příběh jsem dnes potřebovala. Jen tak lehce a jemně pohladit po duši a poslouchat tu báječnou hudbu, pak jít před zrcadlo a snažit se vidět alespoň trochu očima anděla. Upozorňuju ale, že na takového Angela-A je asi zapotřebí mít tu správnou náladu, jinak vás úplně mine. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Najprv : nedajte sa odradiť hodnoteniami, ktoré má Angel-A na CSFD. Luc Besson sa po sedemročnej prestávke posadil na režisérsku stoličku, aby natočil film podľa vlastného scenára. Skalní fanúšikovia jasali, až kým neprišlo na projekcie. Angel-A totiž nie je nový Leon, Hlbočina či Nikita. Je to romantická komédia s miernym nádychom fantastična. Po scenáristickej stránke dopláca na to, že námet nie je nijak originálny a topí sa v mori dialógov premenlivej kvality. Režijne je to však, ako u maestra vždy, výborne odvedená práca. Besson si určite uvedomoval, že jeho scenár je len n-tou variáciou na danú tému a tak naordinoval výbornej kamere Thierryho Arbogasta čiernobiely film, čím nechal vyniknúť tretej hlavnej postave filmu – Parížu. Jednotlivé scény sú tiež oživené celkom zaujímavými hračkami so strihom. Pokiaľ ide o postavy, André Jamela Debbouzea je najlepšie napísanou i zahranou postavou, je dostatočne komplexný a Jamel mu vdýchol svojim herectvom poriadny kus hodnovernosti. Väčší problém som mal s Angelou Rie Rasmussen, ktorú mohol podľa môjho názoru Besson potiahnuť do ešte väčšieho „ prišla som si užívať, lebo v nebi je nuda “ extrému. Takto, i keď ide o postavu zaujímavú a celkom dobre zahranú, ostáva Angel-A mierne plytkým charakterom. Aký je teda nový Besson ? Nie je to zásadné filmové dielo, ktoré by formovalo určitú filmovú epochu či žáner ako jeho predchádzajúce filmy. Je to taký malý, zvláštny film na ktorom cítite, že napriek tomu, že je určený skôr bežnému divákovi, je iný ako väčšina mainstreamovej produkcie. A pokiaľ sa neveziete na vlne „kopnúť si do producenta sračiek, ktorý bol kedysi velikánom európskej réžie“ a dokážete sa tejto vlne vyhnúť, Angel-A vás síce neohromí, ale určite pobaví príjemným humorom a poteší nádherným vizuálnym spracovaním. Bez záverečnej slzopudnej scény by som šiel aj vyššie, takto je to na 8/10 ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Sehnala jsem za pět minut 20 tisíc. Kolik potřebuješ, aby si byl šťastnej?" Mám v sobě rozpočtovou zodpovědnost, nikomu nic nedlužím a patrně proto jsem dosud nepotkal svýho sexy blond strážnýho anděla. To takovej André dluží každýmu a proto ho přiletěla Angela zachránit. Co je to za blbost? Vždyť André je totální kretén, kterýmu jsem měl celou dobu chuť podat lano, aby se mohl jít zastřelit do rybníka. Proč ho anděl zachraňuje? Už vím. Je to zkouška. Jestli nejsem závistivej. Nejsem. Ale proč byla Angela tak úžasná? Protože protiklady se přitahujou. A safra. Takže když já jsem okouzlující, krásnej, chytrej, charakterní a ještě k tomu skromnej, tak toho svýho nerudnýho anděla snad ani potkat nechci. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Besson to tam pořád má. Angel-A je vizuálně podmanivá, řemeslně prostá (avšak plně funkční) a brilantně naplňuje jak romantickou linii, tak existenciální motivy. Tu jiskru, dravost, drzost a preciznost, co míval, už Besson dávno ztratil. Jeho cit pro atmosféru, postavy a emoce mu ale zůstaly.. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Řada kritických komentářů uživatelů a jejich nízké hodnocení nepochybně vychází ze zklamání, že Luc Besson nenatočil novou Nikitu nebo Leona, zkrátka a dobře čekali jiný žánr a jiný děj. Poté, co si Besson vydobyl respekt ve francouzském filmovém průmyslu svými akčními snímky, mohl si dovolit experimentovat i s jinými žánry a pokusil se vytvořit poetický romantický film o vztahu anděla a pozemského hříšníka. Potíž je v tom, že ta poetika na plátně moc nefunguje, protože chemie mezi Debbouzem a Riou Rasmussen z řady důvodů nefunguje rovněž. Angel-A po pravdě funguje přesně do okamžiku, kdy se na plátně objeví Angela, a to je pohříchu moc brzy. Ten film měl být natočený jako čistokrevná komedie, protože Jamel Debbouze má velké komediální nadání a ve filmech nebo nebo televizních šou je obsazovaný především jako bavič. Rie Rasmussen je především modelka a celebrita, která by nejspíš komediální roli utáhla, ale tuhle melodramatickou polohu by měla potíž zvládnout i zkušená herečka. Snímek se zkrátka tváří moc vážně a snaží se prodat vztah, kde je dívka o půl metru vyšší než její nápadník. Je to naivní, nedomyšlené a ve svém důsledku nefunkční. Z hlediska tvorby Luca Bessona se to dá považovat za nepodařený experiment. Celkový dojem: 40 %. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nebe nad Paříží vyplivlo okřídlenou modelku, co si musí na holení nohou brát dovolenou. Zadání je jasné, odvést ze scestí arabského podvodníčka, jenž je uvnitř bílá šlapka.. Životní moudra se poztrácela v překřikování jak na tureckém trhu, komediálních vložkách a falešné ctnosti. Kdyby se André na konci probudil na břehu po úvodním skoku z mostu, dávalo by vše mnohem větší smysl. I pro něj.. Kamera Thierry Arbogasta s tisíci odstíny černé i bílé je vlastně jediný důvod, že mou paměť ihned po Angel-A nenavštívil Viktor Čistič.. ()

Reklama

Reklama