poster

Angel-A

  • Francie

    Angel-A

  • Slovensko

    Angel-A

Romantický / Komedie / Fantasy

Francie, 2005, 90 min

Režie:

Luc Besson

Scénář:

Luc Besson

Hudba:

Anja Garbarek

Producenti:

Luc Besson

Zvuk:

Jean Minondo

Scénografie:

Jacques Bufnoir

Kostýmy:

Martine Rapin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Skejpr
    *****

    Besson to tam pořád má. Angel-A je vizuálně podmanivá, řemeslně prostá (avšak plně funkční) a brilantně naplňuje jak romantickou linii, tak existenciální motivy. Tu jiskru, dravost, drzost a preciznost, co míval, už Besson dávno ztratil. Jeho cit pro atmosféru, postavy a emoce mu ale zůstaly..(2.2.2007)

  • k212
    ***

    Dlouho jsem uvažovala, proč to Besson natočil černobíle. A navíc ještě perfekcionalisticky, neboť ve filmu je skutečně pár velmi povedených záběrů, které zákonitě musí nadchnout (hold kameramanovi). Snad měl snahu ukázal krásu Paříže trochu jinak, snad, já nevím... Jistě děj je ohraný, ale má lehkost a vtip, který z něj nedělá dojičku na slzy a-lá Město andělů, tedy pominu-li ten příšerný konec. A herecké duo, nesourodé proporcemi i myšlením, není také špatné. Přesto mi v Angel-A "něco" chybí, cítím v něm tísnivou prázdnotu, absenci čehosi víc...(15.1.2007)

  • Flego
    ***

    Sú tri faktory, ktoré ( ako ináč ) pozitívne ovplyvňujú moje rozhodnutie. Herecké výkony ( v oboch prípadoch som bol príjemne prekvapený ), myšlienka ( nenávisť, strata dôvery, sebaúcta, láska ... ) a spracovanie ( čierobiela forma je ozaj vydarená vec ). Zajtra budem premýšľať, prečo som dal filmu priemerné hodnotenie, ale niečo mi hovorí, že to nebol len bezduchý príbeh. Vlastne by si zaslúžil lepšie hodnotenie...(10.5.2009)

  • Jordan
    ***

    Po šiestich rokoch si Luc Besson sadol na režisérsku stoličku a natočil príbeh o hľadaní samého seba, o nachádzaní cesty k sebe, mierne humornú a miestami dojemnú epizódu zo života drobného popleteného podvodníčka, ktorý sa musí naučiť mať rád sám seba a na to je mu z neba poslaná vysokánska blonďatá kráska (podoba s milou jovovich určite nie je náhodná). čiernobielosť filmu si neviem vysvetliť, určite by sa dala mnohými diplomatickými okľukami zdôvodniť, no pre mňa je to stále iba akési manieristické gesto. V porovnaní s tým, s čím sa naposledy predviedol (teda "Johanka z Arcu") si režiesérsku reputáciu mierne napravil, s dielami predošlými (nikita, leon, magická hlbočina alebo dokonca aj piaty element) sa však merať nemôže. Síce mi to v mnohom práve leona pripomínalo, predsa len je to už trošku vykalkulovaný film (zrejme mierny deformácia dlhoročného bessonovho pôsobenia na poste producenta) a scenár je tiež poznamenaný známkami predošlých projektov, aj keď celý francúzsky, v závere sa zvrhávajúci do americky romantických klišé - ten záver by som vzhľadom na celkom solídne rozohraný a komorne odprezentovaný príbeh celý čas balansujúci na hrane uveriteľného a magického vyriešil rafinovanejšie, ale pán besson si svoje postavy obľúbil možno až príliš, než aby im nedoprial VŠETKO a plnými dúškami, preto to vyznieva trochu neuspôsobene. Na comeback, ak už chcel, aby nám v sálach padli sánky a povedali sme si, "konečne si späť, Luc náš úžasný" trochu umiernené a nevýrazné, rozhodne však nie zlé, naopak, obracia do bessonovu tvorbu do vôd skôr klubovejších nezávislejších filmov, stačí to už len buď viac poeurópštiť alebo potom rozhodne neváhať niekde na pomedzí a rozbaliť to v plnej bessonovskej akčno-vtipnej paráde. lebo rozpačité postávanie jednou nohou v jednom smere a druhou niekde inde nesvedčí žiadnemu filmu. v tomto anjelskom story to však nie je natoľko badateľné, aby to vadilo. ostatne, aby som neomieľal stále to isté, na záver pochválim jamela debbouze, ktorý naozaj vynikajúco zahral svoju rolu, dalo by sa povedať "jednou rukou" - klobúk dolu.(1.7.2006)

  • Pluhy
    ****

    Zatraceně skvělý černobílý snímek od Luca Bessona a opět jedna femme fatale do které jsem se zamiloval. Přál bych si, aby Rie Rasmussen hrála ve více filmech. Přál bych si, aby Luc Besson natáčel více takových filmů, které si plynou pomalým tempem a nejsou zbytečně přeakčněný. Přál bych si, aby měl Jamel Debbouze více hlavních rolí. Přál bych si, aby Paříž zůstala tím nejobrazutvornějším městem pro film. A hlavně bych si přál, abych měl buchtu jakou je Angela. Prvotřídní film, který vysypal všechna esa z rukávu už v traileru a občas mu malinko dochází dech. I přes to se jedná o to nejlepší z pera Luca Bessona.(22.6.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace