poster

Darwinovy ceny

  • USA

    Darwin Awards, The

  • Slovensko

    Darwinove ceny

Dobrodružný / Romantický / Komedie

USA, 2006, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    **

    Asi nadlouho mi zůstane záhadou, jak vůbec mohl z takového námětu a s takovým obsazením vzniknout tak jalový film. Zatímco samotná ‚idiocie umírání‘ je notoricky známá z kdejakých internetových fan stránek, její obrazové provedení nenabídne ani špetku inovace. Z nevytěžených charakterů utkví matně v paměti leda tak ňouma Fiennes a dvojka ‚MythBusterů‘. Ve zručnějších tvůrčích rukou by z toho byla pamětihodná řachanda pro další generace, tohle ale leží právem v zapomnění.(4.2.2010)

  • Fiftis
    ***

    Darwinove ceny sú značne netradičný film, na ktorom vidieť, že chce vyzerať ako nezávislý film v štýle Coenovcov, ale takisto obsahuje veľa vecí typických pre mainstreamové filmy. Táto kombinácie nie je vôbec šťastným riešením, pretože funguje iba v prípade scén osudov laureátov Darwinových cien, pri ktorých pohodová hudba a podobne robená réžia vôbec neprekáža, keďže tam ide najmä o vtipnosť týchto scén. Keby niet týchto častí, tak film by bol úplným prepadákom. Našťastie je ale film postavený práve na nich, aj keď režisér mohol dať viac scén ocenených. Alebo lepšie urobiť vcelku zbytočné výplne. Takto to ale vychádza na úplne priemerný film, pri ktorom vcelku nechápem nasadenie v našej distribúcii, ale čo už.(15.12.2012)

  • ivishka
    *****

    Podle mě skvělá komedie u které jsem pomalu ležela smíchy :-D .A jako třešnička na dortu moji oblíbení Winona Ryder, Joseph Fiennes a David Arquette.(21.7.2011)

  • Aelita
    ***

    1. To, že žijeme a často i přežijeme, je spíše dílem světa než naší vlastní zásluhou, i když je nutné přiznat, že se nejčastěji snažíme k tomu přežití přispět. 2. Psychologie je v podstatě detektivní pátrání po motivech vědomí a působení nevědomí. Právě proto je tak zajímavá, protože se člověk při odhalování tajemství lidského jednání cítí jako pravý Sherlock Holmes. 3. Všeobecné rozšíření digitálních kamer a to, že se lidé s nimi sžili, umožnilo tvůrcům moderních filmů za prvé vyloučit vypravěče, tzv. voiceover, za druhé vtáhnout diváka do filmu a udělat z něj účastníka děje, a to velice jednoduchým způsobem – stačí dát kameru do rukou jednoho z hrdinů a nechat diváka dívat se přes její hledáček. V tomto případě to byl přímo dokumentarista, který dělal svůj diplomový film, čímž vznikal film ve filmu. Bylo zvláštní dívat se do oči hlavnímu hrdinovi, který se obracel na dokumentaristu, a poslouchat, jak ho oslovoval, protože mi pokaždé nějakou milisekundu trvalo, než jsem si uvědomila, že přitom nemluví přímo na mne. Stejná vzpomínka se mi vybavila z dětství, kdy jsem vyplázla jazyk na herce, upřeně se na mne dívajícího z televizní obrazovky, a pak jsem se vylekala, že mi přijde domů vynadat. Krátce řečeno je efekt přímého oslovení podmíněn podvědomým nastavením lidského mozku a reakce na to oslovení je v první okamžik vždy zcela automatická a autentická, z čehož těží všechny filmy podobné tomuto. A obzvlášť je to působivé u thrillerů a hororů jako třeba Blair Witch nebo Monstrum.(16.5.2013)

  • depony
    **

    Přišlo zklamání, ačkoliv herci jako Winona [no dobrá, možná už je trochu víc pasé] či Joseph Fiennes mne celkem lákali na příjemnou podívanou. Námět byl zajímavý, aspoň mi tak připadl. Bohužel se režisérovi Taylorovi nepodařilo vytřískat z toho víc než chabý příběh o lásce pojišťovací likvidátorky a soudního vyšetřovatele, který měl být nejspíš na pozadí a předvést diváckému světu různé kuriózní případy oceněné Darwinovou cenou, ale namísto toho se to celé změnilo v takovou nemastnou, neslanou komedií, kde Joseph je na proliskání [a není to jen kvůli jeho hematofóbii] a Winona naprosto fádní a podivnou ženskou, která ani moc nezaujme. Škoda promarněné příležitosti.(4.3.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace