Diskuze k filmu (1 005)

    • 11.4.2007  20:23
    vincent
    (hodnocení, komentáře)
    mm: "terminus technicus" - nechodíš ty náhodou na Prešovskú univerzitu?
    • 11.4.2007  20:07
    mm13
    (hodnocení, komentáře)
    Mne Limov komentar nevadi a to som tu ako prvy prispel do diskusie k tomuto filmu a nie hocijakym vyrokom! A Millera milujem, Snydera nadalej povazujem za velmi talentovaneho rezisera a aj ked si nemyslim, ze by sa jednalo o agitku, nedivim sa tym, ktori 300vku za taku povazuju - pretoze mam vazne pochybnosti o zvladnuti danej temy. Zatial nepisem koment, pretoze som mal smolu na publikum v kine (to najblizsie, ktore sa na projekciu dostalo nedopatrenim a neslo to nevycitit a rusilo to, aj cudzich ludi okolo, ktori napriklad vstali este ani nezacali zaverecne titulky), no pochybujem, ze to moje obsivanie sa suviselo iba s tym... Kazdopadne je to riadny KUS filmu, nie bezchybny, ale KUSISKO a vykrik THIS IS SPARTA! si zasluzi prejst do beznej hovorenej reci coby univerzalny terminus technicus. Prestante sa hadat, nic nevyhadate, pretoze sa to pri tomto type filmu neda. Svojim sposobom ma pravdu aj Lima aj Agathon.
    • 11.4.2007  19:47
    vincent
    (hodnocení, komentáře)
    No Lima je hlavne jeden z tých, ktorý sa nikdy nemýlia, svoj názor budú brániť do poslednej chvíle (IMHO). A slová o rešpektovaní názoru na CSFD z jeho úst znejú prinajmenšom smiešne. No ala koniec koncov každý si o sebe myslí, že je dobrý, rešpektuje druhých a podobne naivné kydy.
    • 11.4.2007  18:06
    LeG!oN
    (hodnocení, komentáře)
    Lima: Máš recht, je to zarážející a výhružný maily bych docela bejt tebou řešil. Nicméně tvoje završení komentáře je poněkud kontroverzní :), uznej sám.
    • 11.4.2007  16:02
    Lima
    (hodnocení, komentáře)
    Komentáře tady smolím už od samých počátků CSFD a vždycky jsem měl pocit, že názory druhých lidí jsou zde všeobecně respektovány, ale co se děje teď v souvislosti se Snyderovým filmem, to jem ještě nezažil a fakt nevycházím z údivu. Během 3 dnů už mi přišlo několik rozčilených mejlů, z nichž jeden mi dokonce vyhrožuje smrtí, haha. No musím se tomu smát a když tak pročítám ty jedovaté výcaky, tak si říkám, z jaké "myšlenkové sorty" lidí asi pocházejí fanatičtí uctívači ´Třístovky´, ze které si udělali novou modlu. Proboha, lidi, berte to s nadhledem, je to jenom film. A samozřejmě, že si uvědomuju, že to je jenom komiksová adaptace a absenci "myšlenkové hloubky" je to poslední, co bych komiksové adaptaci vyčítal, ale 300 se bohužel tváří jako myšlenkově podnětný film, přičemž je tak ideologicky pochybný, že to nelze přehlédnout. A i když tohle pominu a zaměřím se pouze na formu, tak je to i tak velmi špatný film - neustále uvědomování si modrého pozadí, je strašně divadelně statický (to Millerovy obrázky mají mnohem větší "koule"), zpomalené záběry se tváří hrozně cool, ale jsou k smrti nudné, vypravěčův hlas je až k smíchu patetický ("We march....we march...") a i když je Leonidas sakra charismatický chlap a Xerxes úchvatný zjev i se svým božím hlubokým hlasem, tak mě fakt nebaví koukat 2 hodiny na metrosexuály s vysekaným břichem :o). Jediná scéna, která stojí za zmínku, bylo Leonidovo pokleknutí a následný atak s oštěpem = to byla perfektně načasovaná a vizuálně úchvatná scéna, včetně působivého skonu sparťanů. Ale to je na celý film hodně málo. A můj závěrečný vtípek "This is sračkaaa" je trapný, protože trapný BÝT MÁ, jako popichující reakce na trapné výkřiky do tmy v některých komentářích. Já si komentáře píšu pro radost a nebudu samou vážností - slovy Formanova Amadea - srát mramor a psát super-seriózní komenty, úzkostlivě se ohlížet na druhé by nebylo upřímné a nikoho je číst nenutím. Toť vše :o)
    • 10.4.2007  14:48
    vincent
    (hodnocení, komentáře)
    Oveľa "nebezpečnejšia" "ideológia" je skôr skrytá reklama, ktorá s auž ani nesnaží skrývať ("Diabol nosí Pradu"). Ale zas, je to dosť individuálne vnímanie. A ak je v 300 nejaká ideológia, tak asi nie je veľmi úspešná, keď sa o nej toľko diskutuje a je toľko jej odporcov. ad Gladiátor: No napríklad je tu pasáž hneď na začiatku sa zmasakruje skupina Germánov a večer na to starý Cézar filozofuje, či si vybral správnu cestu a ako ho bude vnímať budúcnosť. Idiotských rečí o demokracii tam bolo tiež dosť a nikomu v nej nevadilo, že sa tam otroci sekajú mečmi pre zábavu rímanov :) (a nás divákov). Presviedčať ťa samozrejme nebudem. Každopádne som rád, že tu aspoň niekto argumentuje. Jednovetné kydy mi už lezú na nervy.
    • 10.4.2007  14:38
    Marius
    (hodnocení, komentáře)
    No...keby si ty natocil nieco co sa da tak interpretovat...priznas taku interpretaciu ? S tym by IMHO nevyliezol na svetlo nikto, kvoli tomu aby ho nestrhali kritici a nahodou mu to v antiamericky naladenych krajinach neznizilo trzby. S Moorom suhlasim to je kecalek, ale mna o "nezavadnosti" 300 nepresvedci nik. Proste to na mna tak posobi a ideologia sa najlepsie siri v takejto popularne pristupnej forme. V Gladiatorovi slo skor o historicke kiksy, tu sme od nich abstrahovali (radsej).
    • 10.4.2007  14:32
    vincent
    (hodnocení, komentáře)
    Marius: Ad Lima. Nič mu samozrejme zakazovať nechcem :), Aj keby som mohol tak to neurobím. Skôr som narážal, na to, že patrí medzu veteránov CSFD a od nich čakám asi viac. Ale OK, necham to tak. Koniec koncov je to jedno. Vnímanie komentrov je individuálne (ako inak :). As 300. Ďalšia vec je tá, že ke´d to teda do tej roviny Snyder a Miller posúvali, prečo to narovinu nepriznajú? Priateľka videla prednedávnom rozhovor so Snyderom. A tam sa ho priamo pýtali či film odkazuje na situáciu USA vs. Irán a on sa len zasmial a odpovedal záporne. Veď si to zober, že ak by to tak bolo, tak čo by im bránilo to povedať? Mne to nedáva zmysel. Podľa mňa oveľa väčšie sprostosti trepali vo filme Gladiátor (ak teda ostaneme v historickom žánry). V tomto sa asi nezhodneme. Podľa mňa je oveľa "nebezpečnejší" taký Michael Moore a jeho "objektivita" ako 300.
    • 10.4.2007  13:09
    Marius
    (hodnocení, komentáře)
    vincent : ja nehovorím, že je to zamýšľané. Ale vyznieva to hodne politicky. Prepáč ale i keby som za tým hľadal len čisto komiks viac tomu nedám ani náhodou. Tu ide o to, že filmový Leonidas sa oháňa slobodou a demokraciou v každej druhej vete, komiksový doslova hovorí "demokraciu nechajte Atéňanom". Plus (s odhliadnutím od histórie) kladie do popredia vodcu pred orgány a to IMHO zas tak košér v tejto dobe nie je. Pre mňa to proste je agitka, cítim ten film tak, bohužiaľ. A smutné je, že keď si pozrieš zahraničné diskusné fóra tak to tak chápu i mladí američania. Potom už len ostáva otázka, či bol Snyder tak blbý, že si túto interpretáciu neuvedomil, alebo či ten film tým smerom spolu s Millerom posunuli náročky. Ad Limove komenty: zas vieš, nemôžeš mu zakázať aby si písal čo chce. Ako to vyzneje iným je už iná vec.
    • 10.4.2007  12:58
    vincent
    (hodnocení, komentáře)
    marius: Komix som si čítal a riadne ma nudil. Kde je napísané, že Snyder sa musí držať presne svojej predlohy? Žiaden film tak nikdy nerobil a ani robiť nebude. Ak by som al porovnať napríklad V ako Vendetta (film a komix), tak fimu dám dve hviezdičky. Komixová predloha bola vynikajúca a v porovnaní s ňou film pôsobil naozaj zjednodušujúco , i keď je jasné, že režisér chcel fakty prispôsobiť súčasnosti. Prirovnávať však Snyderov film k súčasnej politickej situácii, je trochu scestné. Aj keby Snyder bol na strane Bushovej politiky, dosť pochybujem, že by tak riskoval, a to vzhľadom na to, že mienka v USA o tom, že poslať vojská do Iraku a Afganistanu bol dobrý nápad sa mení. Dokonca samotný Bush, začína pochybovať (teda skôr tí ľudia, čo mu hovoria, čo má hovoriť :). Snyder a politika mi vôbec nesedí. Keď si spomínaš na jeho prvý film, tak tam dokonca vynechal oproti originálu jednu pasáž, kde niekto hovorí o tom, prečo sa zombíci vracajú do supermarketu. Myslím, si, že ja osobne mám vyhranený politický názor (A nie. Nie je to jeden z tých dvoch ktrorý teraz letí. T.j. modrý alebo červený) a nerobí mi pozerať tento film. A nie nenašiel som v ňom niečo, čo by pohlo mojím politickým názorom. Aj preto, lebo som pri tomto filme mal nadhľad a prišiel som sa hlavne baviť. Chceš dejepis? Kúp si knihu. Chceš politiku? Pozri si správy. Je predsa všetký jasné, že ak chcem tieto dve veci, tak to nebudem hľadať vo filmoch. A to ani v tých, ktoré sa tvária 100% reálne, či inšpirované kutočnými udalosťami (a 300 sa tak netvári skoro vôbec). Čo je politický korektné a čo nie, na to si vystačím sám. Mne nevadí, ke´d niekto hodnotí film, ktorý mám rád nízko. Chápem, že nie každému sa to musí páčiť. Limov komentár je však obsahovo úbohý a preto sa mi nepáči. Vtipy typu "To je sračkáááá" sú vhodné skôr pre nejaké tínedžera, ktorý chodí provokovať na diskusné fóra, vytvorí si kvôli bodom 10 muťákov, píše jednovetné komentáre a ktorého celá ČSFD prestane o pár týždňov baviť. Asi tak. I keď Limove názory na filmy ma až tak nezaujímajú. A asi aj preto som mu nedal žiaden bod, pretož vždy budem rád, keď sa mi jeho komentáre budú zobrazovať na spodku stránky :).
    • 10.4.2007  07:44
    Marius
    (hodnocení, komentáře)
    vincent : lenze pokial by ta opica mala politicky korektne "speech"-e ktore do toho pribehu povodne nepatrili asi by som jej uvalil tolko co Lima 300.
    • 9.4.2007  23:12
    ABCD Marta
    (hodnocení, komentáře)
    vincent to vystihl ! ;)
    • 9.4.2007  22:06
    zlabus
    (hodnocení, komentáře)
    vincent" ROFL! a máš pravdu. :-)
    • 9.4.2007  12:16
    petero
    (hodnocení, komentáře)
    presne tak
    • 8.4.2007  21:25
    vincent
    (hodnocení, komentáře)
    No Limov koment ma dosť sklamal. Nebol ani vtipný ani výstižný. Považujem sa za náročného diváka a film ma aj tak potešil. Ťažko môže splniť náročné kritériá. Predsa všetci vieme o čom je príbeh, že je to filmovanie komixu, videli sme trailer. A potom sa tu ľudia sťažujú, že to nemalo hĺbku, a podobne. To je ako ísť na film s názvom King Kong a potom sa sťažovať, že tam pobehovala niekoľko metrová digitálna opica :)
    • 8.4.2007  21:13
    ABCD Marta
    (hodnocení, komentáře)
    jojo, Lima má velice vtipný a čtivý komentář, ale s jeho názorem se neshoduji, i když mi zlepšil náladu jak jen mohl....
    • 8.4.2007  18:45
    petero
    (hodnocení, komentáře)
    ako pre koho
    • 8.4.2007  15:28
    Kaka
    (hodnocení, komentáře)
    Lima ma cool koment :)
    • 7.4.2007  22:47
    kiddo
    (hodnocení, komentáře)
    Trailer umělecké dílko, výsledek jen slušně koukatelný film. Což je oproti Sin City pokrok.
    • 7.4.2007  11:43
    M4rtin
    (hodnocení, komentáře)
    Krasne, ale opravdu jednoduche, narocneho divaka stezi nadchne.