poster

Berlínské spiknutí

  • USA

    The Good German

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2006, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shushika
    ***

    Pěkné stylové cvičení, ale nechápu, proč to vzniklo a co tím chtěl Soderbergh ve 21. století říct. P.S. Chlad mi nevadil, působilo to na mě úplně stejně odtažitě jako Casablanca, Maltézský sokol, když už jsme u toho porovnávání.(20.3.2010)

  • murakamigirl
    **

    Berlínske sprisahanie? To ťažko. Sprisahanie na divákovi. Sprisahanie na mne. Ďalšie!! Keď zasadnem pred film, to sú chvíle , kedy všetky sprisahania bežného dňa zametám pod prah a tam si poriadajú párty, whatever áno?..... No pravdaže tá nádhera života je v jeho úúúúžasnej, víťaznej nepredvídateľnosti (alebo: proste vám to vždy osladí, vážení, špeciálne ak nesladíte kávu! :-)). Takže? Nemám kľud. Ani energiu nevyhnutnú na imunitu proti filmovým pikliam pána Soderbergha. Tak len si to skúste predstaviť: ráno budík vypovedá opakovanie, namiesto neho ma teda zobudí telefonát niekoho, kto chce niečo od niekoho- ahááá..... MŇA!!!, veľmi milé, sprisahanie č. 2- vlasy, moje vlasy ako po noci s nepriateľom :o(, č.3- autobus v kýbli, č.4- dobrý sused s autom už v práci začína myslieť na obed, č. 5- podarí sa mi dostať do mesta, č. 6- na obed v obľúbenej pizzerke obľúbená pizza NEchutí obľúbene, č.7- neviem si spomenúť čo chcela tá osoba, ktorej vďačím za svieži akcelerátor dňa, č.8- podozrievavé pohľady niektorých divečat na moje vlasy, č.9- polku z polky práce odloženej na dnes odkladám na zajtra, pretože nie je nik, komu to darovať, č.10- deň pretekajúci sprisahaniami a film so sprisahaním v názvi- plný sprisahaní, č. 11- zasa komentár, ktroý dostatočne verne nepribližuje ani môj deň ani filmový zážitok. No sláva. ______________ Catinke to ohromne svedčí. Žiadne sprisahanie. Huráá!! :-)(18.2.2009)

  • Lavran
    ***

    Každým coulem noir, ale přesto šíleně mrtvolné. Životnější by snad byla i kdejaká chladná mramorová skulptura v panoptiku. Naštěstí onu odosobněnost a chladnost lze přičíst na úkor nestálé a svárlivé době, kterou příběh postihuje. Na pohled jde opravdu o nádherný příklad stylizované filmařiny s mnoha fajnšmekrovskými indiciemi, ale pod potemněle precizní slupkou se krom nijakého příběhu (který se bohužel utápí v urputné snaze dosáhnout feelingu zašlé éry) a šablonovitých postaviček neskrývá zhola nic. Užití dobových záběrů navíc působí notně mimo mísu a jen přispívá k celkové umělosti. Dovolil jsem si navíc očekávat poněkud méně násilné zakončení s nádechem invence, ale ani zde jsem se nedočkal. Skladatel Thomas Newman odvedl svou práci na jedničku, ale s jeho notičkami se to má podobně jako s celým filmem - jsou přespříliš účelové a v jádru prázdné jako žaludek hladového.(3.2.2008)

  • Adrian
    ***

    S radosťou pozerať je na tú čb krásu (i keď prechody medzi "dokumentárnymi" a "hranými" zábermi ma rušili), o niečo horšie to je však s príbehom. Nevadí mi chladnosť postáv - v svete po skončení II. svetovej, kedy dochádza k preskupovaniu mocenských štruktúr na mape sveta mi je odmeranosť a neistota pochopiteľná. Ako slabý bod mi príde samotný príbeh, ktorý sa nie celkom šťastne potáca medzi krimi líniou a vystihnutím povojnovej, rodiacej sa atmosféry studenej vojny, čo vedie k pochybovaniu nad motiváciami konania postáv v určitých okamihoch deja.(15.1.2007)

  • Divočák
    ****

    Dobrý Němec JE dobrý film. Možná se tady teď budu trochu brodit proti proudu, ale mně se zkrátka líbil. Ano, je pravda, že zvlášť v úvodní části je citově sterilní jako šedesátiletý eunuch, s přibývajícími minutami ale tato sterilita nepozorovaně ustoupí do pozadí a i díky překrásnému vizuálnímu zpracování se z něj začne linout jakási podmanivá atmosféra 40. let, která vám bude snad každým okamžikem (zvlášť při závěrečné scéně na letišti) připomínat božskou Casablancu. Na co film ale bezpochyby doplácí je nevyrovnanost příběhu. Často nestačíte přecházet mezi tématy a i význam některých souvislostí či dokonce samotných postav vám občas zůstane značně nejasný. Nejhůře je na tom asi George Clooney. Filmem se celou dobu jaksi podivně motá (a dostává do držky) a vy si nejste přesně jisti, jestli je jeho postava opravdu důležitá a nebo je její význam pouze v přítomnosti atraktivního obličeje na plakát. A jelikož je Brian De Palma lepší režisér než Soderbergh a pokud jsem jeho Black Dahlii něco přidal za oživování mého oblíbeného noiru, musím tak udělat i u Dobrého Němce.(28.3.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace