poster

Berlínské spiknutí

  • USA

    The Good German

Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 2006, 103 min

Předloha:

Joseph Kanon (kniha)

Scénář:

Paul Attanasio

Hudba:

Thomas Newman

Producenti:

Ben Cosgrove

Scénografie:

Philip Messina

Kostýmy:

Louise Frogley
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • murakamigirl
    **

    Berlínske sprisahanie? To ťažko. Sprisahanie na divákovi. Sprisahanie na mne. Ďalšie!! Keď zasadnem pred film, to sú chvíle , kedy všetky sprisahania bežného dňa zametám pod prah a tam si poriadajú párty, whatever áno?..... No pravdaže tá nádhera života je v jeho úúúúžasnej, víťaznej nepredvídateľnosti (alebo: proste vám to vždy osladí, vážení, špeciálne ak nesladíte kávu! :-)). Takže? Nemám kľud. Ani energiu nevyhnutnú na imunitu proti filmovým pikliam pána Soderbergha. Tak len si to skúste predstaviť: ráno budík vypovedá opakovanie, namiesto neho ma teda zobudí telefonát niekoho, kto chce niečo od niekoho- ahááá..... MŇA!!!, veľmi milé, sprisahanie č. 2- vlasy, moje vlasy ako po noci s nepriateľom :o(, č.3- autobus v kýbli, č.4- dobrý sused s autom už v práci začína myslieť na obed, č. 5- podarí sa mi dostať do mesta, č. 6- na obed v obľúbenej pizzerke obľúbená pizza NEchutí obľúbene, č.7- neviem si spomenúť čo chcela tá osoba, ktorej vďačím za svieži akcelerátor dňa, č.8- podozrievavé pohľady niektorých divečat na moje vlasy, č.9- polku z polky práce odloženej na dnes odkladám na zajtra, pretože nie je nik, komu to darovať, č.10- deň pretekajúci sprisahaniami a film so sprisahaním v názvi- plný sprisahaní, č. 11- zasa komentár, ktroý dostatočne verne nepribližuje ani môj deň ani filmový zážitok. No sláva. ______________ Catinke to ohromne svedčí. Žiadne sprisahanie. Huráá!! :-)(18.2.2009)

  • Divočák
    ****

    Dobrý Němec JE dobrý film. Možná se tady teď budu trochu brodit proti proudu, ale mně se zkrátka líbil. Ano, je pravda, že zvlášť v úvodní části je citově sterilní jako šedesátiletý eunuch, s přibývajícími minutami ale tato sterilita nepozorovaně ustoupí do pozadí a i díky překrásnému vizuálnímu zpracování se z něj začne linout jakási podmanivá atmosféra 40. let, která vám bude snad každým okamžikem (zvlášť při závěrečné scéně na letišti) připomínat božskou Casablancu. Na co film ale bezpochyby doplácí je nevyrovnanost příběhu. Často nestačíte přecházet mezi tématy a i význam některých souvislostí či dokonce samotných postav vám občas zůstane značně nejasný. Nejhůře je na tom asi George Clooney. Filmem se celou dobu jaksi podivně motá (a dostává do držky) a vy si nejste přesně jisti, jestli je jeho postava opravdu důležitá a nebo je její význam pouze v přítomnosti atraktivního obličeje na plakát. A jelikož je Brian De Palma lepší režisér než Soderbergh a pokud jsem jeho Black Dahlii něco přidal za oživování mého oblíbeného noiru, musím tak udělat i u Dobrého Němce.(28.3.2007)

  • k212
    ***

    Soderberg si jde opět vlastní cestou a nehledí příliš na diváka. Ostatně není to poprvé, jenže tentokrát si příliš nepohráva s pojmy šokující, umělecký či intelektuální. Nejspíš pro vlastní potěchu si natočil válečnou noirovku, co o to, že černobíle, je to práce precizní, ale ten děj... líně a nevzrušivě se plazící, průhledný ač schován za háv překombinovanosti. Sem tam nějaké to rýpnutí do všech stran, sem tam překvapující otevřenost (ano, to je ten zásadní rozdíl mezi rokem 2006 a 1946: naturalismus sexus a výskyt slova fuck, ve všech jeho významech a formách). No vzhledem k tomu, že prvních 20 minut jsem obdivovala řemeslnou stránku věci, další dvacet minut čekala nějakou zajímavou dějovou konstrukci a zbývajících 50 minut jsem se nudila, není to u mě za víc jak 55%.(26.1.2008)

  • JFL
    ***

    Film Stevena Soderbergha, které i přes přítomnost velkých hvězd stojí mimo hlavní proud, vzdává hold noirovým filmům 30. a 40. let. Snímek pečlivě rekonstruuje styl svých vzorů použitím černobílého materiálu, ostrého svícení, zadní projekce a dobových kamerových technik, ale i důrazem na noirem ustanovený kult kouření a pití. Film však není jen formální hříčkou, ale nese i silný příběh, v němž ležérní hrdina poznává nejednoznačnost světa. Doba konce světové a začátku studené války ukazuje, že morálka je věcí kompromisů a úhlu pohledu.(19.8.2008)

  • Renton
    **

    Scénář: Paul Attanasio .. Poválečné drama ze zničeného Berlína ve vizuálním a stylovém noir odéru jako by vypadlo z oka dávného Třetího muže, který se odehrál v tehdejší zničené Vídni. Newmanův hudební doprovod a černobílá kamera slušně dokreslují atmosféru, kterou doplňuje poctivá výprava, pár dobových záběrů, zadních projekcí a dalších prvků tolik typických pro čtyřicátá léta. Snaha o autenticitu však po pár desítkách minut přichází vniveč, protože příběh prostě nedokáže zaujmout a je jen druhořadou záležitostí. Dokud se tam motá Tobey Maguire, měl jsem co sledovat - jeho postava mi sedla, kolem něj se nastiňuje zápletka, jenže to příjemné (ani on samotný) dlouho nevydrží. Zbylý děj je vyprávěn odtažitě, překombinovaně, postavy jsou povrchní a finále už jen smutnou tečkou, bez jakýchkoliv uvěřitelných emocí. 50%.(17.3.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace