Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Kdo ví, co hledá americký novinář Jake Geismer (George Clooney) v poválečném Berlíně? Možná klid, možná příběh, ale určitě ne svou dávnou lásku Lenu (Cate Blanchett). Ani stopu tajemství a podvodů, které vedou od Leny k jejímu milenci - mladému ambicióznímu desátníkovi (Tobey Maguire). Stopa pokračuje až k vraždě, o kterou se nikdo nezajímá. Nikdo kromě Jakea. Tři herecké talenty pod vedením Stevena Soderbergha v thrilleru, který vzdává hold filmové atmosféře 40. let a zároveň působí svižným, moderním dojmem filmu noir. „Děsivý i fascinující, skutečná filmová lahůdka“ (Peter Travers, ROLLING STONE). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (119)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nó tak hlavně, že je film černobílej, aby to navodilo atmosféru, že to nenavodilo drive a napětí na to už sere pes. Nechápu účast prvoligových herců v takovýhle marnosti. Škoda, že nemůžu psát jeden řádek černě a druhý bíle, abych navodil svým komentářem černobílou atmosféru tohoto filmu. Doufám, že příště se vymyslí i barva, která navodí strhující příběh. ()

Divočák 

všechny recenze uživatele

Dobrý Němec JE dobrý film. Možná se tady teď budu trochu brodit proti proudu, ale mně se zkrátka líbil. Ano, je pravda, že zvlášť v úvodní části je citově sterilní jako šedesátiletý eunuch, s přibývajícími minutami ale tato sterilita nepozorovaně ustoupí do pozadí a i díky překrásnému vizuálnímu zpracování se z něj začne linout jakási podmanivá atmosféra 40. let, která vám bude snad každým okamžikem (zvlášť při závěrečné scéně na letišti) připomínat božskou Casablancu. Na co film ale bezpochyby doplácí je nevyrovnanost příběhu. Často nestačíte přecházet mezi tématy a i význam některých souvislostí či dokonce samotných postav vám občas zůstane značně nejasný. Nejhůře je na tom asi George Clooney. Filmem se celou dobu jaksi podivně motá (a dostává do držky) a vy si nejste přesně jisti, jestli je jeho postava opravdu důležitá a nebo je její význam pouze v přítomnosti atraktivního obličeje na plakát. A jelikož je Brian De Palma lepší režisér než Soderbergh a pokud jsem jeho Black Dahlii něco přidal za oživování mého oblíbeného noiru, musím tak udělat i u Dobrého Němce. ()

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 5/10 Děj 2/10 Hudba 3/10 Prostředí 5/10/// +herecké obsazení, sem tam zajímavý děj, některé záběry potěší (ruiny Berlína) -děsně nezábavné a nudné, černobílé/// No tohle bylo hrozný. Nechápu koho tohle může bavit. Snad jen zájemce o události po válce a milovníky noir filmů. Jenže ani ta druhá skupina podle mě nebude spokojená, protože dnes natočit noir film ve výsledku působí dost divně. Možná nejvíc v tom, že současní herci se do takového filmu vůbec nehodí. Nebo kdyby to alespoň nebylo takové mdlé a bylo tu víc akce a napětí, jenže já se o postavy ani v nejmenším nebál. A dál to asi nemá cenu komentovat./// Celkem 34%/// ()

Thomassi 

všechny recenze uživatele

Tohle že natočil Steven Soderbergh, tvůrce pecky Dannyho parťáci? Jasně, je to příběh úplně z jiného soudku, z jiného prostředí, ale takhle to nemělo skončit. Steven se pokusil o svůj vlastní noir film, zasazený do poválečného Berlína. A právě styl filmu, jakoby natočeného ve 40. letech, to jediné je tady zajímavé a povedené. To ostatní naprosto nezajímavé. Příběh se vleče. Hodněkrát se mi stalo, že jsem filmu ani nevěnoval pozornost. Jediné, na co jsem zíral opravdu důrazně, byly záběry rozbitého Berlína, samozřejmě ty skutečné. Kulisy byly pořád stejné, tudíž jsem je na konci filmu znal nazpaměť. A ani herecké výkony hvězd kalibru Clooney, Blanchett nebo Maguire, i když ten aspoň trochu zaujal svojí postavou, mě moc neoslnily. Prostě zanikly v celém tom chaosu, kterým se celý film vleče. Toto se Stevenovi nepovedlo a mě to štve, protože jsem si myslel, že by to mohl být počin, který vzdá hold těm dnes už klasickým černobílým filmům. ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Soderbergh byl vždycky experimentátor a ani u Berlínského spiknutí to není výjimka. Tentokrát se snaží vrátit se o pár desítek let. Jak v příběhu tak i ve stylizaci filmu. Ocitáme se v poválečném Berlíně a Soderbergh nám ho ukazuje na černobílém materiálu, místy v přeexponovaných záběrech, místy s extrémními nadhledy a podhledy kamery. I při vykreslování prostředí kombinuje mnoho prvků: zadní projekce, dokreslování scén, kulisovost některých míst (podpořená i nasvícením scény). A nevyhneme se i zjevné inspiraci německým poválečným filmem. Střihově spojuje záběry někdy až rušivě, někdy pomocí stíraček ale někdy i naprosto současně, rychlým střihem. Taktéž pohyby kamery těží jak ze současných trendů, tak i z minulosti. Statické záběry mísí se švenkováním a přesto nám Steven za chvíli dopřeje steadicamovou jízdu, nebo záběr z ramene jeřábu, který se z extrémního podhledu přesouvá do nadhledu, z detailu na celek. O technických aspektech by šlo mluvit dlouho a dlouho. Věřím, že by to bylo velmi inspirativní, zvlášť, když si to Soderbergh všechno vlastně dělá sám... Anyway, nejsem si jist jestli přepis na dvd dodržel správný poměr stran? Nepřišlo mi, že bych to viděl v 1.66:1. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (6)

  • Film je natočen jako „noir“ v černobílém provedení formátu 1.33:1 a situován do roku 1940. Rovněž neobsahuje žádné sexuální scény a klení, které nevyhovovali tehdejšímu výrobnímu zákoníku. (Terva)
  • Tvůrci čekali od snímku pozitivnější hodnocení od diváků i větší počet ocenění. Bohužel byl ale kasovním propadákem a krom nominace na zlatého Medvěda v Berlíně a nominace na Oscara za nejlepší hudbu se jinou nominací nebo oceněním pyšnit nemůže. (Terva)

Související novinky

Šanghajské spiknutí

Šanghajské spiknutí

03.12.2007

...nebude pokračováním dvoudílné šanghajské série Jackieho Chana a Owena Wilsona, to jen narážíme na jistou podobnost námětu válečného thrilleru Shanghai s noirovým experimentem Stevena Soderbergha… (více)

57. ročník Německého Berlinale odtajněn!

57. ročník Německého Berlinale odtajněn!

01.02.2007

Už před několika týdny proběhla médii zpráva o účasti českého filmového hitu Obsluhoval jsem anglického krále v hlavní soutěži německého Berlinale. Ovšem až včera byl konečně odtajněn officiální… (více)

Reklama

Reklama