Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renton
    *****

    Scénář: Eric Roth .. _ Benjamin, sorted to lose people you love. How else could I know how important is for us? _____ Curious Case of Benjamin Button je velkolepé sentimentální představení fantazie a rozjímání nad časem, životem, smrtí, významem i pomíjivostí nás všech. Scénárista Eric Roth se v tomto směru skutečně přesvědčivě vyjádřil. Síla příběhu je však pouze v tom, zda ve vás vyvolá určité pocity. Obsahem totiž diváky neválcuje. Ústřední postavu téměř nezajímají dějinné okolnosti, které formují chod světa a taktéž okolní svět se o tak podivuhodného jedince pranic nezajímá a jen úzký okruh přátel s ním sdílí jeho úděl, který je nám, v čase plynoucích epizodách, postupně předkládán. Délka vyprávění je nakonec poměrně dobře stravitelná, na jeden neobyčejný lidský život až nedostačující. Ale možná, že bych střední část (práci na remorkéru) nahradil něčím poutavějším, protože po Buttonově úžasném „dětství“ v domově důchodců jsem byl možná až moc nažhaven. Finální vztahová houpačka a definitivní omlazení (za tohle bych trailery kopl někam) pak téměř začínají skřípat… _____ David Fincher už není tím razantním tvůrcem, co býval. Nyní režíruje decentně, stylově, bez excesů a ztrácí tím tak jistě část svých dřívějších vyznavačů, ale pořád se v jeho práci skrývá velký potenciál. Ten je v případě CCoBB ochucen výtečnou výpravou, kamerou (dlouhodobý Fincherův technický spolupracovník Claudio Miranda) a opředen libými tóny Alexandre Desplat (soundtrack mi občas lehce připomněl jeho Birth), které asi nejvíce podtrhují melancholickou náladu, jakou snímek má (kdyby někdo váhal, zda film vidět nechť si OST předtím - pro přesnou představu, co ho čeká - poslechne). Brad Pitt si renomé svým výkonem rozhodně posiluje a pro Cate Blanchett mám slabost i kdyby nebyla tak výbornou herečkou. _ BlackBox Projekce _ 90%.(1.1.2009)

  • H34D
    *****

    Naprosto fantastické a okouzlující (melo)drama, u kterého by člověk i po dvou a třičtvrtě hodinách prosil, ať ještě nekončí a tohle není fráze, nýbrž regulérní fakt... David Fincher ve své bravurní a puntičkářsky dokonalé režii přednesl příběh nádherný i podivuhodný zároveň, který nejen že je zajímavý a originální již svou podstatou, ale dokáže také něžně pohladit a dotknout se srdíčka, aniž by to vyznělo pateticky, či prvoplánovaně. Sledovat tento film je až hypnoticky krásné (k čemuž přispívá i líbezná hudba), divákovi se dostává potěšení jak z děje, který jakoby se vznášel mezi nebem a zemí, tak ze samotného vyprávění, neboť přes to všechno tohle není jen další pohádková Velká ryba či lehce naivní Forrest Gump... Komplexní celek dokonalosti ještě dokreslují vynikající výkony Brada Pitta a Cate Blanchett, jejíž něžné a smyslné pohledy mě dokáží totálně uhranout. 10/10(31.12.2008)

  • charlosina
    ***

    The Curious Case of Benjamin Button. 13 nominací na Oscara. Úžasná Cate Blanchett a šarmantní Brad Pitt. Působivý příběh. A to vše v režii úspěšného Davida Finchera. Tak proč jsem zklamaná...? Ve své podstatě se jedná "jen" o vyprávění o podivuhodném životě jednoho chlapce, jehož existenční kolotoč plynul v protisměru. Zpracování příběhu je však velkolepé, to se musí nechat... ovšem jeho výpovědní hodnota na mě působila čistě "informativně", bez hlubších emotivních projevů. Téměř tříhodinový film tak plynul pomalu, ale podívaná to byla pěkná, propracovaná. Výrazně na mě zapůsobily jen dvě scény, a to hned úvodní - s hodinami, které se se točí pozpátku a symbolizují tak nejen život Benjamina Buttona, ale i životy padlých ve válce; a "hříčka s časem", která nám ukazuje, jak nenápadné náhody mohou ovlivnit náš osud (scéna s taxíkem). Ano, dvě scény v tomto velkém snímku na mě udělaly dojem. Ne, že bych se při sledování nudila, ale stále jsem čekala na "něco", co vlastně ani nepřišlo. To, že snímek postrádá nějaké výrazné dějové zvraty mi nevadí, ale že je emotivně poněkud plytký, to mě mrzí. // "Můžeš přísahat, proklínat osud... ale když přijde konec, musíš prostě odejít." // A tak jsem odešla z kina plná rozporuplných pocitů...(24.1.2009)

  • Bluntman
    *****

    Když jsem v komentáři k ZODIACOVI napsal, že David Fincher střídá oddychovější, žánrové projekty s těmi ambicióznějšími, musím své tvrzení v případě PODIVUHODNÉHO PŘÍPADU BENJAMINA BUTTONA negovat. Stále ale platí, že David Fincher točí filmy jako nikdo jiný, které narušují divácké jistoty._____ Nečekejte magický realismus Tima Burtona ani patetický film se silným vyprávěním, tahem na oscarovou branku a bezproblémové divácké přijetí dané humanistickým poselstvím jako v případě FORRESTA GUMPA. S tím sice sdílí scénáristu Erica Rotha, ale Benjamin Button není idiot formátu Forresta Gumpa, který prochází dějinami amerického lidu minulého století ve značně zhuštěné a zjednodušené podobě, nýbrž dějiny ignoruje úplně a vypráví se příběh jednoho lidského osudu ozvláštněného jeho "zpětným chodem" (fyzicky, nikoliv psychicky). Divácké jistoty dané nezainteresovaným vypravěčem (dcera předčítá své matce na smrtelné posteli Buttonův deník) a ignorováním dějinných událostí (epizodní střet s německou ponorkou za II. světové války) jsou v závěru rozbořeny (příběh nám dovypráví někdo jiný, přičemž práce se sentimentem je uvědomělá, a zasáhne skutečná událost - hurikán Katrina)._____ Fincher pokračuje ve své studii od okolí odlišujícího se jedince a vypráví o tíze času, ale stejně jako v ZODIACOVI nerekonstruuje konkrétní dobu s citem pro detail, ale její filmovou podobu: BB může sloužit jako ukázka stylistických proměn amerického filmu první poloviny minulého století. Nevím, kdy naposled jsem musel zamáčknout slzu vyvolanou dokonalostí díla (SPOILER: smrt otce je natolik okázalou demonstrací technicoloru, že se to nedá slovy vyjádřit), které se dá vychutnat pouze v celku a nedají se z něj vytrhávat jednotlivé scény. Postavám zůstanou "pouze" jejich příběhy a divákovi zase po zhlédnutí ústa do kořán a neschopnost mluvit, protože se setkal s naprosto geniální záležitostí. "And the Oscar goes to... hope so." (Mimo jakékoliv bodové hodnocení.) P.S. Detailnější rozbor filmu ZDE: http://hobituvblog.blogspot.com/2008/12/blog-post_31.html(29.12.2008)

  • Flipper
    ****

    ...ale keď príde koniec, musíš proste odísť. Tento film je fakt podivuhodný. Je svojím spôsobom veľmi jednoduchý, filozofia života a smrti, je tu načrtnutá, tiež veľmi zbežne, ale pritom je zaujímavý a jednocho vás baví. Pritom Benjamin žije plnohodnotný život, akurát obrátene a spoznáva mnohých ľudí. Jeho cesty po svete boli zaujímavé, no zlom akosi prišiel vo chvíli, keď sa usadil doma a do života sa mu vtiahol akýsi stereotyp, alebo to bolo možno spôsobené tým, že Fincherovi došli žolíky, ktoré mal v rukáve. Keď sa nad tým tak spätne zamyslím, je to vlastne jedna pekná fantasmagória, ktorú len treba vidieť porozmýšľať o živote a smrti a zabudnúť. Ku koncu ma senilné decko, alebo zaspávajúce mimino nedojalo, preto 4. Pitta mám predsa radšej v rolách ako Burn after reading.(3.1.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace