poster

Popravčí

  • Velká Británie

    Headsman, The

  • Rakousko

    Henker

    (Rakousko)
  • EN název

    Shadow of the Sword

Drama / Historický

Velká Británie / Rakousko / Švýcarsko / Lucembursko, 2005, 115 min

Režie:

Simon Aeby

Diskuze k filmu (11)

    • 23.5.2012  19:08
    A-chmed
    (hodnocení, komentáře)

    Ona církev není prostředník. Církev je společenství, ve kterém se věřící společně účastní např. Večeře Páně aj. Máte ale pravdu, že např. při zpovídání mají katolíci prostředníka, kněze, což se mi také zrovna nelíbí. Souhlasím, že není potřeba dělal předepsaná gesta a předepsané texty, to je jen proto, když se všichni zapojují, aby to se říkalo něco společné. Ty verše dávají smysl, pokud jim člověk rozumí. Jsou plné různých archaismů. Já bych řekl, že Starý zákon by měl být napsaný správně, protože bylo od jeho napsání tolik přepisů, které probíhaly zároveň, takže by se přišlo na to, že jsou jiné. A jak říkám, SZ nenapsala církev.

    • 21.5.2012  17:02
    jardariha
    (hodnocení, komentáře)

    Bibli jsem opravdu nečetl. Řídím se vlastním rozumem. A i kdybych byl věřící, nepotřebuji ke své víře prostředníka/ tj. církev/ , nepotřebuji chodit v neděli na předepsaná místa, a nepotřebuji dělat předepsaná gesta aodříkávat předepsané texty, kde některé verše nedávají dobrý smysl. A jak může někdo po tolika letech říci, co je napsáno správně. Mám jediné vysvětlení - není to možné. A navíc i originál může být napsán účelově. Hlavní je, že ovečky jsou bohabojné. A pokud nebudou, budou zlikvidováni pro výstrahu ostatním, takže ostaní si dají pozor aby drželi hubu a krok.

    • 20.5.2012  22:00
    A-chmed
    (hodnocení, komentáře)

    To, co potřebovali? Nevím, ale řekl bych, že jste Bibli nečetl. Tam nejde o to, co tam napsali, ale jak to vykládali. I kdyby by byla Bible podvrh, tak autor musel být naprosto geniální, aby její výklady byly neustále aktuální (ano, člověk se může, i když vám se to může zdát divné, neustále inspirovat). A jinak chyby v přepisech: ve Starém zákoně by žádná neměla být, protože originální hebrejský text musí být správně, protože ho mají židé stejný. A co se týče Nového zákona, tam už by se dalo o tom polemizovat, protože když ji dávali dohromady, tak byl přítomen císař Konstantin. Ale i tak jsem tedy zatím v Bibli nenašel nic o poslušnosti k osobám nadřazeným. Pokud by vám vadily zákony, které tam jsou napsány, tak to je dvojpřikázání lásky, které je o lásce k Bohu a lásce k bližním a sobě. Tam nevím, jak by si kdoko-li upevnit svou vlastní moc napsáním tohoto. A ve Starém zákoně desatero, které jak jsem řekl, je starší, než křesťanství.

    • 13.5.2012  09:31
    jardariha
    (hodnocení, komentáře)

    No právě. Nevěřím , že co je psáno v Bibli, je pravda. Napsali tam pouze to, co potřebovali a co se jim hodilo do krámu. A navíc se musely udělat v přepisech za ta staletí chyby. A kdyby ti manipulátoři ve Vatikánu otevřeli archivy a sklepy, tak by se svět divil, co všechno překroutili a zatajili, jenom proto aby si udrželi moc a bohatství.

    • 12.5.2012  21:11
    A-chmed
    (hodnocení, komentáře)

    jardariha: Nejprve bych se chtěl omluvit za chybu, nemyslel jsem poslední čtvrtinu 20. století, ale 17. a 18. století, jsem se špatně vyjádřil. Tu středověkou nesvobodu náboženství nevylučuji. Já souhlasím s tím, že si snažili udržet to své, ale to nebylo pouze tím, že někteří z nich byli chamtiví, ale také proto, že tomu svému pevně věřili. A k těm poznatkům: oni tomu nevěřili, protože si to vsugerovali, že to je lež. Pro ně byla pravda, ta tradiční, kterou je do té doby učili. V té době mohlo být mnoho lidí, kteří si snažili získat slávu a vymýšleli si různé elixíry a snažili se vyrábět zlato, takže nebylo jisté, čemu věřit. atd. jako např. dnes, když se objeví na internetu články o útoku Rómů, člověk si nemůže být jist, co je vůbec pravda.

    • 4.5.2012  07:49
    jardariha
    (hodnocení, komentáře)

    a-chmed: nástroj jednotící Evropu : budeš dělat, co ti řeknem, nebo jsi mrtvej. A revoluční poznatky nemohli dát dohromady s Biblí proto, protože nechtěli, potřebovali si své ovečky udržet na uzdě a ne aby jim někdo narušoval postavení.

    • 17.4.2012  21:52
    A-chmed
    (hodnocení, komentáře)

    jardariha: Musím nesouhlasit s poslední větou.  Pokud by v historii nebyl nástroj jednotící celou Evropu, tak by byl o dost větší chaos a tím i zpomalení vývoje. Já vím, že především v poslední čtvrtině dvacátého století byl jakýsi souboj vědy a církve, protože revoluční poznatky do té doby nedokázali tehdejší teologové dát dohromady s Biblí.
    maiad`:  Bohužel uživatel verbal neví, o čem mluví. Je špatné, když lidé mluví o církvi, aniž by třeba někdy byli v kostele.

    • 16.4.2012  14:32
    maiad`
    (hodnocení, komentáře)

    Musím poděkovat za komentář k filmu od "verbal"a, který dokonale dokonale uzemnil nejen mne, ale i všechny kolegy v kanceláři. Váleli jsme se smíchy. Ještě jednou dík.

    • 15.1.2012  22:24
    retrix
    (hodnocení, komentáře)

    Film ukazuje vcelku přesvědčivě život v středověku, v době  náboženských válek a inkvizice. V závěru bohužel ta přesvědčivost uvadá a převládá důraz na akčnost filmu.  Natáčel se v Maďarsku a krásném prostředí Štýrska a byl vyroben s rozpočtem 8,5 milionu dolarů. V podstatě po celou stopáž filmu je děj ponurý s očekáváním příchodu něčeho zlověstněho. Mimochodem za skvělou kamerou tohoto filmu stál Vladimír Smutný, držitel 5 ocenění Českých lvů

    • 25.1.2011  00:13
    jardariha
    (hodnocení, komentáře)
    Jeden z nejlepších historických filmů. Nemám moc rád historické velkofilmy a velkofilmy vůbec. Tohle je dílo podle mých představ. Pravdivý obraz toho, že se vývoj lidstva díky církvi, zbrzdil možná o několik století.
    • 19.12.2009  19:28
    Black3R
    (hodnocení, komentáře)
    Myslím že to bol dosť dobrý Historický film. Predbehol moje očakávania :-)