Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    Je to svěží a zábavný, což je víc než se dá říct o zbytku filmů v tomhle státě. Mádl je borec, Vorel jr. hraje chvílema dobře, ale když promluví, tak mu to žrát nebudete. Je dobře, že se Vorel nebojí trochu agresivnější režie, tudíž ten film vypadá přirozeně (kamerový vychytávky a hip hop to je to co naše kinematografie potřebovala). Já dostal mnohem víc, než jsem čekal, takže palec nahoru.(26.10.2007)

  • Renton
    ***

    Scénář: Tomáš Houska, Pavel Nosek, Tomáš Vorel .. Na gymnázium jsem nechodil, hip-hop nemam rád, sprejerům nefandím, ze školy už taky nějakej ten pátek jsem, ale určité stereotypy a problémy školních let jsou, jak vidím, pořád stejně nahovno... Tomáš Vorel se tímto filmem do spousty z nich strefuje, ale svým pojetím nijak neuzavírá nakousnutá témata natož něco řeší. A je to správný přístup - mladistvá blbost často sama vyprchá a většina těchto „extra drsných“ teenagerů stejně pohltí systém a udělá z nich neškodné jedince. Což je někdy škoda - jenže jak dopadnou „ti naši“ se můžeme jen dohadovat. Přesto nebo právě proto není Gympl vůbec špatný. Naopak, mnohé momentky potěší, pobaví, často upřímně rozesmějí. Škoda, že se snímek topí v podivném režijním stylu, který by chtělo více doladit, někdy nepříjemným snímání herců a uši deroucím postsynchronu. Dále a to nejvážněji klopýtá na nevyrovnaných hereckých výkonech či dialozích - obé, převážně výmluvně přesné, sem tam vystřídá pořádná absurdní špatnost. 65%.(27.11.2007)

  • Pumiiix
    ***

    Hmm, konecne zase nejake oziveni nasi podprumerne ceske sceny, na Madla se docela dalo divat, Vorel byl podle me lepsi, kadence vtipu dobra, nektere byly trapne, nektere povedene :-). Tema v CR originalni a ne moc provarene, nocni zivot miluju, takze se mi libil i zde. Kamera mi nevadila, soundtrack hodne kvalitni (diky Indy a Witch). Jen mohli vybrat lepsi kapelu na diskoteku nez SuperCrooo :-D. Styl graffitu zustal prazsky, hlavne t-upy a tega. Celkove lepsich 6/10* - co neni na cesky film vubec spatne...(4.2.2008)

  • Radek99
    ***

    Gympl...takhle rozporuplný film jsem tedy nečekal. Mám rád Tomáše Vorla stejně jako jeho estetiku vzešlou z podhoubí divadla Sklep, předposlední Skřítek mne doslova nadchl, ale Gympl se nějak vymyká zažitému očekávání... Co nabízí? Leitmotiv Vorlových posledních třech filmů (Cesta z města, Z města cesta, Skřítek), tedy útěk z města a návrat k přírodě, se vytrácí a nahrazuje ho bytostně městská, ba civilizační tématika - fenomén graffiti. Obhajoba tohoto progresivního uměleckého stylu je asi nosným pilířem celého filmu. Reakce na šedou, odcizenou anonymitu města, na život uvnitř betonu a skla, generační vzpoura realizovaná jako už tolikrát v historii s živelnou vervou a s ideály dovolujícími bořit cokoliv. To staré, nezajímavé, nudné, šedivé... Vorel se ale v další významové rovině pokusil reflektovat jakousi krizi rodinných hodnot a rodinného života v současném Česku a projektuje cosi jako sociální sondu mapující schémata uvnitř rodin - rozvedená matka - samoživitelka (vynikající Zuzana Bydžovská), otec arogantní a všehoschopný podnikatel využívající svého vlivu (trochu stereotypní Jan Kraus). dominantní otec psychicky tyranizující svou rodinu (přesný Tomáš Hanák)... Jako jsou narušeny vazby uvnitř rodiny, tak je narušena i integrita světa mladých, kteří si jen stěží mohou tvořit civilizačně funkční hodnotový žebříček... Tomu odpovídá i symbolický obraz školy, v níž takřka není jediný normální pedagog, trefně zkarikované typologie českého učitele/ky není daleko od reality (mladý progresivní pedagog nezapadající do systému, který se marně snaží změnit, češtinář důchodového věku bazírující na klasických prvorepublikových humanitních hodnotách, fyzikář žijící v zajetí svého vidění světa, školník mající problémy s agresivitou...). To vše by doposavad bylo zcela v pořádku a Tomáš Vorel měl zřejmě ještě ve stádiu psaní scénáře zaděláno na strhující a hluboký film. Jenže... s takto nastaveným rastrem si zřejmě nerozumí klasická herecká výbava herců z okruhu divadla Sklep, kteří s oblibou přehrávají a karikují své postavy do absurdních rozměrů (Šteindler, Holubová, Zbrožek, Trojan, Marhoul, jakož i Matonoha...), mladší herci už mě nepřesvědčili téměř vůbec (vyjma obou hlavních hrdinů - Tomáš Vorel ml. i po Skřítkovi znovu přesvědčuje, že je dobrým hercem a hlavně Jiří Mádl mimo svou zažitou škatulku dokazuje, že je hercem výborným - jeho arogantní ,,spratek" byl zahrán dokonale...), některé pasáže a dialogy pozbývají svým ztvárněním na autenticitě a věrohodnosti (mnohé scény ve škole, především nadaný matematický génius dabovaný?! někým jiným, rvačka nahých slečen ve vaně...), film se místy nepodařilo režisérovi udržet v dynamickém tempu a občas hodně nudí (opět především neautentické školní scény...), hodně se ale povedla hudba (Wich i SuperCrooo k téhle scéně i generaci sedí...) a především akční scény z nočních grafitti bojovek. Každopádně osobně si myslím, že Tomáš Vorel starší své velké téma v tomhle filmu nezúročil. Graffiti scéna, stejně jako dnešní mladá generace, si ale takovéto filmy zaslouží... jen houšť!(18.11.2007)

  • M.a.t.t.
    ***

    Za posledné roky asi najzábavnejší český film, balansujúci na hrane vážnej výpovede o živote mladých a tínejdžerskej komédie. A to až tak, že niekedy je takmer nemožné rozlišiť, ktorú časť práve Vorel servíruje. Možno to ani nie je dobre, ale všetky zbytočné pripomienky idú bokom, na české pomery totiž ozaj slušná zábava, ktorá dáva mierne zabudnúť na posledné nepodarky typu Rafťákov. 65%(7.2.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace