Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radek99
    ***

    Gympl...takhle rozporuplný film jsem tedy nečekal. Mám rád Tomáše Vorla stejně jako jeho estetiku vzešlou z podhoubí divadla Sklep, předposlední Skřítek mne doslova nadchl, ale Gympl se nějak vymyká zažitému očekávání... Co nabízí? Leitmotiv Vorlových posledních třech filmů (Cesta z města, Z města cesta, Skřítek), tedy útěk z města a návrat k přírodě, se vytrácí a nahrazuje ho bytostně městská, ba civilizační tématika - fenomén graffiti. Obhajoba tohoto progresivního uměleckého stylu je asi nosným pilířem celého filmu. Reakce na šedou, odcizenou anonymitu města, na život uvnitř betonu a skla, generační vzpoura realizovaná jako už tolikrát v historii s živelnou vervou a s ideály dovolujícími bořit cokoliv. To staré, nezajímavé, nudné, šedivé... Vorel se ale v další významové rovině pokusil reflektovat jakousi krizi rodinných hodnot a rodinného života v současném Česku a projektuje cosi jako sociální sondu mapující schémata uvnitř rodin - rozvedená matka - samoživitelka (vynikající Zuzana Bydžovská), otec arogantní a všehoschopný podnikatel využívající svého vlivu (trochu stereotypní Jan Kraus). dominantní otec psychicky tyranizující svou rodinu (přesný Tomáš Hanák)... Jako jsou narušeny vazby uvnitř rodiny, tak je narušena i integrita světa mladých, kteří si jen stěží mohou tvořit civilizačně funkční hodnotový žebříček... Tomu odpovídá i symbolický obraz školy, v níž takřka není jediný normální pedagog, trefně zkarikované typologie českého učitele/ky není daleko od reality (mladý progresivní pedagog nezapadající do systému, který se marně snaží změnit, češtinář důchodového věku bazírující na klasických prvorepublikových humanitních hodnotách, fyzikář žijící v zajetí svého vidění světa, školník mající problémy s agresivitou...). To vše by doposavad bylo zcela v pořádku a Tomáš Vorel měl zřejmě ještě ve stádiu psaní scénáře zaděláno na strhující a hluboký film. Jenže... s takto nastaveným rastrem si zřejmě nerozumí klasická herecká výbava herců z okruhu divadla Sklep, kteří s oblibou přehrávají a karikují své postavy do absurdních rozměrů (Šteindler, Holubová, Zbrožek, Trojan, Marhoul, jakož i Matonoha...), mladší herci už mě nepřesvědčili téměř vůbec (vyjma obou hlavních hrdinů - Tomáš Vorel ml. i po Skřítkovi znovu přesvědčuje, že je dobrým hercem a hlavně Jiří Mádl mimo svou zažitou škatulku dokazuje, že je hercem výborným - jeho arogantní ,,spratek" byl zahrán dokonale...), některé pasáže a dialogy pozbývají svým ztvárněním na autenticitě a věrohodnosti (mnohé scény ve škole, především nadaný matematický génius dabovaný?! někým jiným, rvačka nahých slečen ve vaně...), film se místy nepodařilo režisérovi udržet v dynamickém tempu a občas hodně nudí (opět především neautentické školní scény...), hodně se ale povedla hudba (Wich i SuperCrooo k téhle scéně i generaci sedí...) a především akční scény z nočních grafitti bojovek. Každopádně osobně si myslím, že Tomáš Vorel starší své velké téma v tomhle filmu nezúročil. Graffiti scéna, stejně jako dnešní mladá generace, si ale takovéto filmy zaslouží... jen houšť!(18.11.2007)

  • RHK
    **

    Film Tomáše Vorla o studentech a učitelích je plný klišé a černobílých postav. Značná část scén je nevěrohodná, zasedání ve sborovně vypadá jako psychoterapie v Bohnicích, studenti jsou stereotypně zaměření svým typem (hulič se zajímá jen o trávu, matematik se před učitelem opovržlivě vyjadřuje o češtině, graffiťáci se dokážou bavit jen o sprejování). Na druhou stranu lze pochválit akční scény při vytváření graffiti a výborný nápad hučení v hodině napodobující transformátor, stejně tak jako některé herce (Holubová, Hanák a Mádl). Trailer: http://www.csfd.cz/film/222341-gympl/videa/?text=145282(24.6.2010)

  • Hellboy
    ***

    V podstatě se mi to dost líbilo. Až na ty středoškoláky, to byli mizerný herci, děsný recitování. Jinak v pohodě, na to, že je mi dané téma absolutně cizí - graffiti ani hip-hop mi nic neříkaj... Tomáš Matonoha si ani tentokrát mé sympatie nezískal, ačkoliv se teda snažil, prostě mi nesedne a to už se asi nikdy nezmění. Taky mně na tom trochu vadilo, jak nebylo jasně dané, jestli je to komedie, nebo spíš vážná sonda do duše gymnazistů. Ne, že bych stál o černobílej pohled na svět, ale taky se to nějak tlouklo.(27.9.2009)

  • Pumiiix
    ***

    Hmm, konecne zase nejake oziveni nasi podprumerne ceske sceny, na Madla se docela dalo divat, Vorel byl podle me lepsi, kadence vtipu dobra, nektere byly trapne, nektere povedene :-). Tema v CR originalni a ne moc provarene, nocni zivot miluju, takze se mi libil i zde. Kamera mi nevadila, soundtrack hodne kvalitni (diky Indy a Witch). Jen mohli vybrat lepsi kapelu na diskoteku nez SuperCrooo :-D. Styl graffitu zustal prazsky, hlavne t-upy a tega. Celkove lepsich 6/10* - co neni na cesky film vubec spatne...(4.2.2008)

  • Skejpr
    *****

    Film samotný za 7/10, sranda je vtipná, seriózní pasáže jsou taky super, dohromady to bohužel neladí... ALE Gympl je, alespoň pro mne, geniální v charakterech samotných. To nejsou jen figurky, to jsou skuteční lidé, které potkávám dnes a denně. Autoři MUSELI navštívit školu, na kterou chodím, ty charaktery studentů jsou přesné, stejně jako postavy kantorů i rodičů. U scén s Hánákem mi běhal mráz po zádech - fotr mé přítelkyně jako vyšitej... A když k tomu připočtu mou vlastní rodinnou situaci.. Nemohu jinak a dávám plnej počet.(14.10.2007)

  • - Při hádce ohledně výběru nové školy Kolman (Jan Kraus) rozbije vázičkou okno za Michalem (Jiří Mádl). Poté, co Michal odejde ke klavíru, je za Kolmanem vidět okno neporušené, bez jediné prasklinky. (DexMASTER094)

  • - Scény, pri ktorých herci sprejovali na steny domov, mal štáb dopredu dohodnuté. Boli tam aj policajti a členovia štábu, ktorí všetko neskôr premaľovali. (Smok)

  • - Ve scéně, kdy má jít Michal (Jiří Mádl) k reparátu, vstupuje do sborovny prosklenými dveřmi. Když je však poté zavírá, jsou bez skla. (Mr.Hudson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace