poster

Hannibal - Zrození

  • Velká Británie

    Hannibal Rising

  • Francie

    Hannibal Lecter - Les origines du mal

  • Itálie

    Hannibal Lecter - Le origini del male

  • Slovensko

    Hannibal: Zrodenie zla

Thriller / Drama / Horor

Velká Británie / Česko / Francie / Itálie, 2007, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    **

    Když se v kinech objevilo Mlčení jehňátek, nebyl to první film o doktůrkovi se zvláštními chutěmi a nevypočitatelným chováním, ale právě on okamžitě znamenal obrovský úspěch u diváků a dokonce i u kritiky, protože byl natočen s nevšední elegancí, chytrým scénářem a zručnou režií. Typicky béčkové téma s problematickým etickým vyzněním dokázaly tyhle prvky povznést na oceňovanou klasiku nejen svého žánru. Žádný z filmů, který na Mlčení jehňátek navazoval, už z nejrůznějších důvodů nezabodoval, ale Hannibal - Zrození je ze všech těch pokusů nejslabší. Tenhle kousek je ve skutečnosti velký průšvih, protože se opírá o mizerný scénář a disponuje zjevně nedostatečným rozpočtem vzhledem k ambicím, které si dělal. Scénárista spoustu věcí neřešil, takže film vyznívá pro toho, kdo se nespokojí s krvavou akcí, hodně nelogicky a místy dokonce směšně. Jen drobný příklad: Hannibal si klidně v době, kdy vrcholí studená válka, překračuje hranice Sovětského svazu, volně cestuje po sovětském území a nota bene v Pobaltí, kde tehdy zuřila krvavá občanská válka a NKVD provádí masové etnické čistky, aby potlačila národně-osvobozenecké hnutí. Je to stejně pravděpodobné, jako kdybych si v dnešní době s křížkem na krku pochodoval po posvátných mešitách Mekky a Mediny v zablácených holínkách. Padouši mají jen letmo načrtnuté charaktery, a nejsou proto zajímaví jinak než jako potrava pro začínajícího kanibala. Film táhne až příliš mnoho náhod a řada motivů vyznívá kýčovitě (mladého Lectera ve Francii očekává krásná japonská tetička, jak jinak než se sbírkou samurajských mečů). Tlupa padouchů se, jak jinak, po válce přemístí do Francie, aby to Lecter při svém pomstychtivém tažení neměl daleko... Už úvodní část filmu vyznívá hluše, protože během 2. světové války docházelo právě v Pobaltí a Bělorusku k nejhorším masakrům, a z těch válečných hrůz film těží jen minimálně. Kanibalismus byl ve skutečnosti relativně běžný, už jen co se odehrávalo v obleženém Leningradě nebo v koncentračních táborech. Masakry civilistů a především Židů byly apokalyptické, zájemci o historii ví, jakým způsobem se zredukoval počet obyvatel Lvova během 48 hodin od ústupu sovětské armády z města. Z toho všeho scénárista a režisér nedokázali vytěžit vůbec nic a motiv pomsty mladého Lectera je v porovnání s tím, co prožívaly statisíce dětí ve východní Evropě, nedůvěryhodný jako vysvětlení jeho psychopatických činů a selhává jako ospravedlnění ve stylu malý zločinec trestá toho většího. Tam, kde si Mlčení jehňátek s divákem hrálo a napínalo ho, je Webberův film příliš konkrétní, takže zůstává jen několik brutálních vražd, které mají táhnout celý film. ..Celkový dojem: 40 %.(22.9.2008)

  • Cervenak
    ***

    Je prekvapujúce, že takýto mizerný scenár plný nešťastne vykonštruovaných situácií a "bla-bla" dialógov si napísal Thomas Harris sám. Najväčšia sranda je, že skoro v každom dialógu odznie meno hlavnej postavy (niekedy aj viackrát) - to sa nám tvorcovia zrejme snažili nanútiť , že onen "démonicky" (v skutočnosti srandovne) sa tváriaci fešáčik z Príliš dlhých zásnub je naozaj TEN Hannibal Lecter (a myslel som na V koži Johna Malkovicha, akurát tu sa všetci rozprávali štýlom: "Hannibal Lecter." "Hannibal Lecter?" "Hannibal Lecter! Hannibal Hannibal Hannibal Lecter!"). Tak prečo až tri hviezdy (v skutočnosti je to tak 50%)? Pretože Peter Webber. V jeho réžii to má atmosféru i neprehliadnuteľnú vizuálnu osobitosť a fajn to odsýpa. Akurát toho gore mohlo byť viac. Nepotrebujem, aby Ray Liotta ochutnával vlastný mozok, ale sem-tam decentný špliechanec krvi mi tiež nestačí. No, podčiarknuté a sčítané, toto bol tak či onak asi najzaujímavejší zo všetkých jahňacích sequelov a prequelov. Niežeby som ho niekedy chcel vidieť ešte raz ;-)(26.10.2007)

  • Falko
    ***

    Myslim ze najväcsou chybou je porovnavat tento film s Mlcanim jahniat, ale ak ho musim porovnat, par veci mi tam vadilo. Jednak mi chybala uzasna hudba Howarda Shorea, hlavny akter Hannibal sa ani trosku nepodobal na starsieho Hannibala Lectera a ani atmosfera nebola az tak temna, ako som ocakaval. Avsak keby som nikdy nevidel Mlcanie jahniat a ine pokracovania, pridal by som asi jednu hviezdicku navyse.(22.2.2007)

  • Aluska88
    ****

    Většina lidí zde píše, že tento film "mrví" legendu. Anthony Hopkins, coby inteligentní "Hannibal kanibal" a jeho nenapodobitelné herectví vytvořily z této postavy kult. Nemůžete chtít a ani není snad možné, aby se mu někdo vyrovnal. Ať by se role zhostil kdokoli, nikdo ho nemůže nahradit. Ale toto je přece film o tom, co bylo na počátku toho všeho. O jeho mládí, zážitcích a o tom, co utvářelo jeho osobnost do finální podoby, jak ji známe z podání Hopkinse. Zkuste tento film nebrat jako pokračování nesmrtelného kultu. Představte si jej jako novou, samostatnou kapitolu s postavou, o níž ještě nic nevíte a teprve se s ní seznamujete. Takto je totiž film pojat. A že tu někdo kopíruje? Jeho gesta, chování, apod.? Myslím, že Gaspard Ulliel se představil jako mladý, charizmatický a především talentovaný herec, který velmi přesvědčivě a osobitě ztvárnil mladá léta Lecterova života. Nejde o to, snažit se Hopkinsovi vyrovnat, či ho snad nahradit. Ale vidět jiného Hannibala, nám neznámého, a v jiném podání. Jde o kontrast mezi hereckou vyspělostí a zkušenostmi Anthony Hopkinse a začínajícím, herecky teprve dospívajícím a nadějným Gaspardem Ullielem.(16.11.2007)

  • Anthony
    **

    Mlčení jehňátek je můj nejmilejší thriller a Hannibal Lecter v podání Anthony Hopkinse pro mě jedna z nejvíce fascinujících postav filmového plátna. Na tomto nezajímavém filmu mě nejvíc mrzí, že se k Hannibalovi a Jehňátkům hlásí. Thomas Harris, jehož knihy jsem kdysi hltal asi ztratil soudnost a postavě, kterou stvořil, sebral všechno tajemno a vymyslel jí minulost silně přitaženou za vlasy. Gaspard hraje přiměřeně, ale zázrak to není (byl zajímavější, když ho ostřelovali v zákopech první světové). Snad jen celkem zajímavá hudba stojí za vyzdvihnutí. Jinak spíš nuda.(16.5.2007)

  • - Pro natáčení scény střetu německého letadla Štuka s tankem byla vyrobena věrná maketa letadla včetně interiéru pro posádku. Na světě totiž není dochován ani jeden takovýto stroj, který by létal. Tento letoun skutečně letěl, ale jen na 300 m dlouhé lanové dráze. Letoun je nyní ke shlédnutí v expozici letectví v Plzni. (duklak2)

  • - Ve skutečném životě je Stephen Waltest klaustrofobik, jeho scéna v nádrži tak není hraná. (KucC)

  • - Thomas Harris vymyslel pro knižní předlohu, která dala filmu jméno, množství názvů, takže jsme se nakonec mohli dočkat tohoto filmu s názvy jako Behind the Mask: The Blooding od Hannibal Lecter, Hannibal 4, Hannibal IV, The Lecter Variations, The Lecter Variation: The Story od Young Hannibal Lecter, Young Hannibal anebo The Adventures od Young Hannibal. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace