Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tony Gatlif se ve svém nejnovějším filmovém počinu vydává společně s hlavní hrdinkou Zingarinou, kterou ztvárnila vynikající Asia Argento, na cestu do Transylvánie, kde tato mladá Francouzka hledá svou ztracenou lásku, rumunského muzikanta Milana. Putuje po krajině se svou kamarádkou Marií a pátrá po muži, který ji ukradl srdce – když však potká neukotveného překupníka starožitností Čangala, její život se změní. Můžete se těšit na živelnou hudební složku filmu, ke které svými skladbami přispěl i samotný režisér. Film byl nadšeně přijat kritikou i publikem při uvedení na letošním festivalu v Cannes. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (33)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Po výborném alžírském Exilu se Tony Gatlif vrátil ke svým oblíbeným rumunským cikánům a natočil nejhorší film, co jsem od něho dosud viděl. Je tu sice krásná Asia Argento, ale její bezcílné potulování Transylvánií nedává žádný smysl. Hlavně do toho naflákat spoustu různých oslav a místní hudby, festivalové publikum to spolkne i s navijákem, že? Škoda času. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Oslava života. Života do morku kostí, ne života zadušeného tisíci pozlátky. Variace na dilema Ericha Fromma „Být nebo mít“. Možná odpověď na skladbu polských WWO „W wyjatkowych okolicznościach“. Energie, jiskra, houževnatost, zatvrzelost, syrovost. Možná jsme přesvědčeni, že máme o co přijít, ale pravděpodobně jsme o to hlavní už dávno přišli, sami a dobrovolně. Tento film je stříkačkou, jež mi do žil mého zkostnatělého a usedlého zápaďáckého života vstříkla dvojitou dávku hustého adrernalinu. Scéna s medvědem je opravdu úchvatná, stejně tak zpěv Avanti, Popolo!!!. Asia Argento je dokonalá. Miluji ji, chci ji. ()

Reklama

Akana 

všechny recenze uživatele

Tony Gatlif se pokouší sdělit nesdělitelné: duši země a lidí, kteří v ní žijí. A i když je to nemožné, těžko se k tomu někdo přiblíží víc, než on. Transylvania je surreálně ponurá, plná syrových emocí, depresí i radosti ze života. Ve srovnání s Exilem, který se mi líbíl moc, je možná až příliš bezútěšná, ale to bude asi samotným prostředím. S nelogičností jednání postav bych si hlavu nelámal. Vím o planetě Transylvania moc málo na to abych si troufal podsouvat jí logiku na jakou jsem já zvyklý. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Veľmi dobrá dráma perfektne podfarbená úžasnou hudbou so skvelými hercami. Birol Unel sa možno nevymanil z pod podobnej úlohy v skvelom PROTI MÚRU, ale mne jeho drsný šarm príde prirodzený (uveril by som aj to, že doma tiež robí šalát na kapote auta :)) Režisér skvelo pracuje s prostredím, folklórom a množstvom národností v Transylvánii, ktorá je symbolom stretu rôznych kultúr a názorov na život. Atmoséra je ponurá a beznádejná, ale film vo mne nechal pocit nádeje... ()

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Vylidněná vesnice, babky prodávající Čangalovi rodinné poklady za babku. Bezútěšnost na každém kroku, šedivé domy i ulice, vše je špinavé, oprýskané, staré. V kontrastu s tím úžasné cikánské melodie, housle, cimbál, harmonika, ženské hlasy, sbory. Těhotné Zingarině vmete dlouho hledaný a milovaný Milan do tváře: „Nevyhostili mne, utekl jsem před tebou. Nemiluji tě.“ Tím začíná katarze a mozaika událostí, spíš skládané obrázky než celistvý děj. Hysterická scéna v lese, kdy se Zingarina válí v listí a blátě. Vymítání ďábla v kostele. „Vyžeň, oddal, odstraň veškerý ďábelský skutek.“ A zase ty krásné tklivé melodie, smutné i veselé, něžné i divoké. Drsná soulož na kapotě auta a pak ještě drsnější scéna porodní. Skoro až nechutná. Čangala si nechá hrát od cikánů, rozbíjí si v zoufalství lahve o hlavu a cikáni odcházejí: „Hudba je k životu, ne k trápení!“ Zvláštní film s démonickou Asií Argento a mužným a sexy Birolem Ünelem, i když se dva týdny nemyl. Ale jen za ***, nějak to není na víc, ale ani na míň. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Ve filmu se hovoří anglicky, německy, francouzsky, italsky, rumunsky, romsky, ukrajinsky a maďarsky. (L_O_U_S)

Reklama

Reklama