poster

Grace už není

  • USA

    Grace Is Gone

  • Slovensko

    Krutá pravda

Drama

USA, 2007, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gogo76
    ***

    Podobných filmov o vyrovnávaní sa so smrťou blízkeho sme videli stovky a tento iné snímky kvalitou nijako neprevyšuje. Netvrdím, že sa to neoplatí pozrieť, Johna Cusacka som v takej polohe ešte nevidel, ale film nie je ani dosť emotívny( no , záver áno), ani dosť originálny, aby ma dostal. Čo by som ale určite rád pochválil, je hudba od Clinta Eastwooda! To bol pre mňa hlavný dôvod, kvôli ktorému som to chcel vidieť. A je vážne dobrá. V záverečných titulkoch zaznie pekná spievaná skladba od Jamieho Culluma http://youtu.be/Y_ZTZGvQCzY ktorý už naspieval skvelú skladbu Grand Torino http://youtu.be/g5FhRZ7aunU pre rovnako skvelý Eastwoodov film. 60%.(8.7.2012)

  • Ramirez85
    ****

    To máte tak, když se sejde sebranka fajn herců se sympošem Johnem Cusackem v čele, tak se od toho snad ani nedá očekávat nic jiného, než příjemný biják. A přesně o tom Grace is Gone je, takový malý filmeček, avšak s velkou duší. Rodinný road-movie trošku jinak...(4.7.2012)

  • Rainey13
    ****

    Přemýšlím nad tím proč jsem dal 4 hvězdy. Je to snad fenomenální výkonem Johna Cusacka? Jistě, to je jedna možnost. Pak je tady ale silný emociální konec, který mě opravdu dostal. Až do půlky filmu jsem byl přesvědčen o 3, hlavně kvůly dvěma děvčatům jejichž výkony byly dobré, ale jako postavy ve filmu mi děsně lezly na nervy. No, nicméně se sníměk povedl, a už jen za Johna a dojemný konec + 2 hvězdy. Takže jo...šlo to.(1.12.2011)

  • dopitak
    *****

    Lekce o tom, jak říci krutou pravdu. Příběh o tom, kterak samozřejmé věci náhle přestanou být tak samozřejmé, jak se prve ještě zdály. Po oznámení té tragické události se záběr na okamžik zastavil a kdyby nezačala hrát hudba, vypadalo to jako, že závada JE na vaší obrazovce. Příběh je dobře vyprávěn, režisér nejprve ukáže "běžný" den rodiny Stanleyho Phillipse (Johna Cusacka) a až teprve pak se děj dále odvíjí s příchodem dvou věrozvěstů důstojníků US Army. Stanley se po tom všem snaží chovat co nejvíc přirozeně, ale starší Heidy mu to viditelně nevěří už od začátku. A pak přijde ten malér s paní Shimerhorn, která si ze školy odskočila porodit a Stanley o tom samozřejmě nic neví... Je pravda, že Cusackovi jsem toho vdovce baštil, hlavně teda zezačátku naplno. Trošku mi ale ztuhnul úsměv, když si začal diktovat ten vzkaz na svúj vlastní záznamník, naštěstí to ustál. Scéna s nastřelováním náušnic jen podtrhla symboliku porušování dosavadních pravidel, nicméně byla moc dobře citlivě natočená. Čtyři náušnice = 32,50 $. Bezstarostné skákání Dawn na posteli v hotelu mi něco připomnělo- taky jsme to jako děti na chatě dělávali, byla to tehdy největší zábava na světě :-) Líbila se mi i písnička ve filmu, "přiběhla" trochu nečekaně, ale seděla tam. Zpočátku trošku experimentální kamera. Je o něco níž, než je obvyklé (Stanleyho příchod do zaměstnání, záběry v domě). Řekl bych, že Cusack to zahrál skvěle, ale jeho filmové děti ho tentokrát dokázaly překonat, především Heidi (Shélan O´Keefe) předvedla oceněníhodný výkon, menší Dawn (Gracie Bednarczyk) je spíš dost přirozená sama od sebe. A známá hra Simpsonových na závěr: Are we there yet? No. Are we there yet? No! Asi nejlepší vážný film poslední doby, minimálně od Alone with her.(18.6.2008)

  • kajda.l
    *****

    Komorní, nezávislé road-movie/drama s výborným výkonem představitelky starší ze sester Heidi, která mi dala vzpomenout na Sarah Bolgerovou z In America, malá sestřička byla okouzlující svou nevinností a dětskou přirozeností a nebylo tak třeba cokoliv hrát. Na Cusacka jsem si musel chvilku zvykat a musím říct, že se jedná snad o jeho první roli, kdy jsem jeho herectví postupně uvěřil a neměl pocit ze sledování přehrávání. S jeho postavou muže vyrovnávajícího se ze ztrátou vlastní ženy, nesplněného snu. A též zmateného, zlomeného, ale milujícího otce, který si neví rady se zveřejněním kruté pravdy vlastním dětem, jsem se sžil. Stát se mi podobná věc, dost možná bych jednal podobně. Uvěřitelnost v emocích, nenucený jemný humor, přijemná poetika podpořená výbornou kamerou, velmi mírný patos a otevřená kritika americké zahraniční politiky za bushovské mašinérie. Na konci, při zastávce na pláži, jsem bečel a nestydím se za to. 90% (nic pro pozéry, takže Dwejne ... pracky pryč)(18.8.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace