Reklama

Reklama

Kiefer Sutherland (TV seriál 24 hodin) stojí tváří v tvář mohutným silám zla v tomto šokujícím thrilleru od režiséra filmu Hory mají oči. Zdiskreditovaný bývalý policista (Sutherland) se pokouší znovu postavit na vlastní nohy a bere rutinní práci ostrahy vyhořelých trosek kdysi oblíbeného newyorského obchodního domu Mayflower. Ale děsivé obrazy, které spatří v ozdobných zrcadlech uvnitř budovy, ho odvedou na vzrušující cestu, během které musí odhalit dávná tajemství obchodu… dřív než ho připraví o rodinu! (Magic Box)

(více)

Recenze (739)

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Další zbytečný remake. Děravý scénář, divné dialogy, plochý a místy i nudný film. Jedná se spíše o mysteriózní drama o záhadě, které se Ben snaží přijít na kloub, nežli o klasický horor s pocitem strachu z neznámého zla. Navíc od dob "24" Kiefera Sutherlanda vůbec nemusím. Stejně jako u filmu The Hills Have Eyes, mé pocity jsou stále víceméně chladné a i když je jistě Aja pro mnohé spásou a inspirací v žánru hororu, pro mě prozatím zůstává, dle svých výtvorů, režisérem poněkud nezajímavým. Takhle to dopadá, když se vezme korejská předloha, natočí ji Francouz a své dílo směřuje do amerických kin. Možná jako hit měsíce na Nově Mirrors uspějí, ale jít na to do kina je ještě mnohem horší než se na sebe ráno podívat do zrcadla. (4/10) ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Je to takový střet zájmů. Na jedné straně je Kiefer Sutherland dostatečně vyšinutý, aby mi ta postava přišla v jeho podání zajímává a Alexandre Aja je dostatečně šikovný řemeslník, aby se i jindy průměrnější "bububu scéna" přetavila v docela solidní základnu napětí. Jenže ten scénář je ještě slabomyslnější, než bývá u Ajy zvykem. Dějová linie je chabá a interní logika filmu naprosto roztřesená. Navíc si Aja tentokrát drží nezvykle vysoké procento logických přešlapů, až mě to vyprovokovalo k jejich hledání. Vzato kolem a kolem je to použitelná hororová jednohubka, která nad béčkovým trashem vítězí formou, obsahem se mu nicméně rovná. Viděl bych to na 5/10 (vyšší známku volím pro vyvážení Tombace:), nicméně scéna SPOILER s nalezením sestry byla vynikající, ten šok hlavního hrdiny byl doslova hmatatelný. Tohle Aja umí, kdyby si vzal k ruce i pořádný scénář, mohla by vzniknout mrazivá bomba alá Alien a Jaws. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Atmosféra ušla, lekačky byly slušný, velké mezery v logice jsem nenašel, pointa potěšila. Spokojenost, 70%. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Jestli mají Ajovy filmy jednu společnou vadu, jsou to slabé scénáře. Snad všechny duchařské horory mají stejný průběh: A - hrdina začne vídat duchy; B - hrdina se pokouší zjistit, proč je vidí; C - hrdina se snaží svého problému zbavit. V Mirrors fungují všechny části (A, B, C) spolehlivě, no bohužel co zásadně selhává, je logické pojivo mezi nimi. První třetina je příjemně mrazivá, výjevy ze zrcadel brutální a atmosférické, napětí funguje. V dalším úseku se v téměř až detektivním pojetí dozvídáme, co že to vlastně za tím vším stojí, samotné vysvětlení působí obstojně. No a nakonec se divák dočká dobře gradovaného akčnějšího finále s uspokojivým závěrem. Ale jako celek to prostě dost dobře nedrží pohromadě a výslednému dojmu z filmu tato disharmonie jednoznačně škodí (a to ani nemluvím o několika scénách, které mi přišly spíš jako z úsměvné neambiciózní báchorky, než jako z nejočekávanější hororu roku). K hercům žádné negativní námitky nemám, své role zahráli s přehledem (i když o tom, jak kvalitně je Kieferova postava napsána, by se polemizovat dalo). Můj komentář zní možná až příliš kriticky, takže na závěr podotknu, že gore je na vynikající úrovni, film nenudí, méně otrlejší povahy se mohou bát a celkově že Mirrors hodnotím jako povedený, nadprůměrný horor. Jen jsem holt od Alexandra Aji čekal o kousek víc. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Zrcadla jsou založený spíše na kvalitě jednotlivých scén než na celku a samozřejmě mě příjemně potěšila závěrečná pointa. Navíc chápu, že někoho pohled na zrcadla může vystrašit, ale to se mě netýká. Já si na všechny zrcadla už dávno nalepil fotky Johnnyho Deepa, abych si pohledem do zrcadla zbytečně nesnižoval sebevědomí. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Módní vlna remaků asijských duchařin (možná že už doznívající) sebou konečně donesla i kousek, za který není nutno ihned Hollywood posílat do horoucích pekel. A co na tom, že Alexandre je vlastně pořád Francouz, který točí s fazonou sobě vlastní. U výjevů z říše zrcadel totiž tuhne krev a i bez nich mu stačí parádní kamera, mistrovský zvuk a skvěle hrající Kiefer, k tomu, aby ten, kdo znechuceně plive do tváří všem zámořským skautíkům, mluvil o Alexandrovi se vším respektem. A ano, až mu scénárista, se kterým jednou bude točit, vychytá i ty poslední mouchy (v tomto případě výpadek tempa ve třetí čtvrtině), zapíše se Alexandre do análů tak jasně, až jej budou ještě příští generace s radostí citovat. Takhle slušné čtyři zásahy do naleštěného zrcadla. PS: Pointa je nehorázně vtipná. :) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Opravdu hodně povedený horor, od režiséra, který je budoucí nadějí pro tento žánr a nemůžu nedoříct, že právě díky němu se mí začínají takovéto filmy líbit. Tedy zatím Hory mají oči a Zrcadla, ale hlavní na tom je, že v obou filmech tkví dokonalý nápad ztvárněný opravdu vydařeně - poutavě a hlavně strašidelně. Zrcadla tedy mají rozhodně velký potenciál, protože v zrcadle se dá opravdu vidět cokoliv, a při každém pohledu do něj lehce zamrazí, když už ne normálně, tak v tomto filmu určitě. Všechno tu šlape jako hodinky, nevím co bych mohl vytknout. Ten příběh, ten mě skutečně dostal. Zajímavý nápad, žádné zbytečné rozpytvávání příběhu, ale naopak mě trochu zklamal závěr. Ten mohl být naopak poněkud mohutnější a zajímavější. Trochu mi přišlo, jakoby to tvůrci chtěli zazdít a konec prostě a jednoduše odfláknout. Dobře, když si to přáli, bude jim odpuštěno, protože to co předtím v příběhu probíhá má rozhodně na to stát se jedním z mála hororových momentů, na které jen tak nezapomenu a ani nebudu chtít. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Průměrný horor, ve kterém se Kiefer Sutherland musí postavit zlu skrytému za zrcadly. Absolutně nenápaditý scénář a příliš dlouhá stopáž jsou pro film velmi zásadní problém a i když se režisér Alexandre Aja snaží a servíruje před diváka pár hodně dobře natočených a někdy i poměrně dost drsných scén, do nadprůměru film nedotlačil. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $35miliónovTržby USA $30,691,439Tržby Celosvetovo $77,488,607Tržby za predaj DVD v USA $10,237,328 //počet predaných kusov 581,710║ Z veľkého množstva podobne ladených horrorov to je asi najlepšie zvládnutí projekt, Alexandre Aja svoj talent nezaprel a rozbalil to vo veľkom a dokázal že je momentálne najzručnejší režisér vo svojom žánri. Trikovo zvládnuté, ponurá atmosféra nechýba, temnota tiež, pár dobrých lakačiek, fajn Kiefer Sutherland a hudba spraví svoje. /80%/ ()

imf 

všechny recenze uživatele

Jack Bauer bojuje s remakem průměrného asijského bubufilmu a prohrává na body. Aja znovu dokazuje, že je zručným řemeslníkem, ale bez alespoň trochu smysluplného scénáře se mu podlamují kolena. Klišé střídá klišé, lekačky jsou podpásové (dejte mi housle a budete skákat na sedačce jako Tom Cruise u Oprah), Kiefer se svou vzteklou povahou až nesympatický a rozvleklý děj je stejně průhledný jako hlavní záporáci. Mohl bych sice podotknout, že Paule Patton to hrozně sluší, ale co s tím, když vám Aja cpe pod nos strašidelný dům, v jehož základech číhá něco zlého. Kolikrát jsme to viděli? Akčnější přístup k věci je aplikován až v posledních deseti minutách a to už je příliš pozdě na cokoliv. Palec nahoru za make-up, všechno ostatní dolů za tupý a neosobní horor. Nenastavujte tomuhle filmu zrcadlo, mohlo by z toho šoku prasknout a neměl by vás kdo strašit. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejzajímavějších hororů poslední doby. Zrcadla jsou věrný námět a ve spojení s hororem nemají chybu. Problém je, že se tentokrát (snad poprvé) držel režisér Alexandre Aja dost při zemi. Pouhé 3-4 vraždy skrze zrcadla jsou trochu zklamáním, především při rozpomenutí na předešlé filmy jako Noc s nabroušenou břitvou nebo Hory mají oči. Ne, že by krve bylo málo, ale mohlo jí být více, protože atmosféra i Kiefer Sutherland se velmi podařili. Přesto dám raději slabší 4, protože Zrcadlo vypadá mezi ostatními až moc jednoduchými a "hloupými" horory velmi příjemně a má velmi povedenou úvodní titulkou sekvenci. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Grégory Levasseur, Alexandre Aja .. _ .akčarS ___ Tak nám zatřeli zrcadla, seržante. Proč? To se sice pokusí film naznačit, ale hlava ty démony stejně nebere. Film je jedno velké podprůměrné klišé (schizofrenie, obětování se rodině) korunované opravdu hloupým, bezlogickým scénářem. Zaujme určitě kamera a Aja také některé scény zvládá utvořit intenzivně (avšak převažují ty uspávací), jenže dokud bude se svým parťákem Grégorym smolit takové papírově nudné hovadiny, k úspěchu to (mimo fandovskou základnu) stěží povede. Otázkou do placu však je, zda "kvalitní hororový scénář" již není pouhý blud... Procentuálně třicítka jak vyšitá. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Alexandre Aja evidentně sdílí moji lásku k sinusoidám. Nejprve zrealizuje podprůměrnou slasher-ovinu Haute Tansion, poté geniální exploitation Hory mají oči a následně opět podprůměrnou duchařinu Zrcadla. Proto bych se pana režiséra rád zeptal: Kdepak ses poslední rok zdržoval a cos tam tropil? Dovol, ať hádám: Studovals na Konopišti pekelné knihy a grimoáry. Oblboval ses konopím a jedovatými muchomůrkami. Vyvolávals ďábla. Uctívals démony a skládal jim lidské oběti. Mordovals vězně v kobkách. ____ S kterýmkoliv špatným filmem můžeme nakládat dvojím způsobem: Buďto v něm hledat subverzivní a záměrně rozmístěný nesrovnalosti pro potěchu zasvěcených diváků – i když vzniká otázka, do jaké míry to je ještě legitimní, protože od určitého momentu se podobně vedená obhajoba toho kterého uměleckého díla stává neadekvátním mis-readingem –, a nebo film jednoduše označit za špatný. U Zrcadel se přikláním ke druhému. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

70%. Bez posledních dvaceti minut jasný 4*. Aja je narozdíl od jiných patlalů režisér co zvládá práci s atmosférou i prostorem před kamerou. S výborným Kieferem přebíjí nic moc scénář a debilní finále (kromě poslední minutky). A konečně dokazuje, že to umí i bez krvavých jatek. Dialogy zatahují za uši, některé situace lehce k pousmání, ale většina času napětí a příjemné mrazení za krkem. A jedno klišé na konec - Zrcadla už i mě přesvědčily, že jestli se Aja někdy dostane k opravdu dobrému scénáři, tak by mohl natočit pecku srovnatelnou s klasikami žánru. P.S. Skvělá hudba ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

MIRRORS jsou jednak nejdospělejším počinem Alexandera Aji, protože na místo videoklipovitého stylu a gore festu se zde sází na pomalu budovaném napětí a atmosféře, a jednak nejlepším remakem asijské duchařiny od dob Verbinského KRUHU, protože výchozí zápletka se zde zasazuje do amerických (sub)žánrových filmů, což se záměrně tře s asijským stylem._____ Kiefer Sutherland zde hraje Jacka Bauera poté, co byl vyhozen ze zaměstnání, a musí začít znovu vyšetřovat, protože jsou jeho blízcí a i on sám v nebezpečí. Detektivní žánrová linie, s kterou operoval již KRUH, zde slouží ke konfrontaci s jinými horrorovými subžánry, jakým je hixploitation (buranská white trash rodinka) či vymítačský film (závěr), a k zainteresování diváka do dění. Oproti jiným duchařinám, ať už originálům nebo jejich předělávkám, zde nejsou potenciální sexuální objekty zahaleny, ale naopak své přednosti vystavují na obdiv; podvratný styl filmu v první hodině, založený na dlouhých statických záběrech, je naopak typický pro asijské duchařiny, nikoliv ale pro jejich předělávky. Pátrací scény, shromažďování důkazů a jejich ověřování je stylově podvratné vůči asijskému stylu, ale opojné._____ Průměrné a zbytečně natahované INTO THE MIRRORS stavělo na uvěřitelnosti a nádechu reálnosti, ale ničím z "bubu linie" nevybočovalo, zatímco MIRRORS si vystačí s vyzkoušenými a funkčními žánrovými postupy, ale je na něm zajímavé to, nakolik se zde střetávají různé žánry a nakolik je jejich styl podvratný. Je sice pravda, že se jedná o Ajův nejhorší film, který je nesoudržný a ve kterém dost dobře nefunguje vnitřní logika filmového fikčního světa (je to gotický, či snad surreálný horror?), ale kvůli podceňování filmu ze strany ostatních na výsledném hodnocení přitlačím, protože tady máme co dočinění s odvážným "experimentem" spadajícím do "současné subverzivní hollywoodské tendence" (viz Douglas). 9/10 ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Zrcadla lžou! A jsou pěkný svině! Ale hlavně, JSOU VŠUDE!…. Vizuálně zajímavé, ale hlavně napínavé a v DTS i pastva pro uši! Překvapivě dobrá duchařina, s kapkou krve, solidní porcí napětí a důvěryhodným K.Sutherlandem. Já se prostě bál! A o to tady (asi) šlo. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ **** Co uvidíme (možná) příště? Byl tu Dům. Byl tu i Klíč. Teď Zrcadla. A příště? Radiátor! Mezi žebry to bude bolet!! ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Alexander Aja zrežíroval unikátny a pre mňa aj najlepší horor vôbec. Mirrors má strašne zaujímavý, jednoduchý a dramatický dej v ktorom Kiefer Sutherland podal Vinikajúci herecký výkon a k tomu bol do filmu dodaný fakt dosť dobrý soundtrack, čo Mirrors robí ohromným hororovým zážitkom.................. Soundtrack Javier Navarrete: 1. Asturias/Main Titles ,2. Subway ,3. Ben Carson ,4. First Night ,5. Handprints ,6. Fire ,7. Esseker ,8. The Dressing Room ,9. The Mayflower ,10. Angela's Death ,11. What Do You Want From Me? ,12. Asturias/Investigation ,13. The Mirrors Room ,14. Little Anna ,15. Asturias/The House Is Safe ,16. The Quest ,17. Farmhouse Basement ,18. Extending Mirrors ,19. Michael's Reflection ,20. Keep Your Eyes Closed ,21. Open Your Eyes ,22. Possession ,23. Escape ,24. Srorrim ,25. Asturias/In The Mirror, ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Fakt Skvělý! Neuvěřitelná Atmosféra a Tempo po celý Film! Je docela škoda, že Aju příliš nevyužili, na Gore Scény, ve dvojce bylo vražd více, ale Jednička má Své Kouzlo! Super příbeh! Emoce! ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

"Kejvá se obraz divej, A říká teď se dívej, Já jsem ti lízal paty, Chodil jsem kam jsi šel ty. Už by se to změnit mělo, Ty buď obraz a já tělo, Kde já jsem ležel prve, budeš obraz z masa a kostí," dala by se trochu parafrázovat píseň Kejvá od Dunaje. Aja zase jednou oživil představu, že nejenom náš svět má vliv na svět za zrcadlem, ale i svět za zrcadlem má vliv na ten náš. Fyzikálně je to samozřejmě nesmysl, protože žádný svět za zrcadlem není a Alenka vlastní příliš bujnou fantazii. A pak, ten zrcadelní se stejně zpožďuje o dvojnásobek doby, kterou světlo potřebuje urazit od zrcadla k pozorovateli. Dobrá, s tou fyzikou jen žertuji. +++++ Stejně mi ovšem vrtá hlavou, proč právě nebohé odrazy staly se zdrojem všelijakých pověr, jež člověka naplňují strachem. Bát se tmy mi přijde poměrně normální, skutečně v ní v minulosti číhala, ba i dnes leckdy číhají mnohá nebezpečí. Zrcadla jsou v tom ovšem chuděry nevinně, a to jen proto, že tak věrně odrážejí náš svět. Možná to lidi pěkně štvalo. Ale dosti off-topic řečí. +++++ Dozajista znáte ty temné budovy, v nichž se co chvíli ozvou nějaké hlasy, zavržou dveře, zhasne světlo, teče voda atd. Taky tu jednu máme a vzhledem ke jménu filmu naplněnou zrcadly. Když už jednou zlo udeří, protagonisté mívají ve zvyku vyzkoušet různé věci. Nejdříve třebas prchnout. Když to nejde, zlo zničit násilím. Když ani to nejde, pátrat po chytřejším způsobu. Tak, kdo si myslí, že náš Ben něco z toho nezkusil? Za pět! +++++ Dobře tedy, pátrání. Úspěšné pátrání žádá, aby zlo podléhalo nějakým zákonům logiky. Nemusí to zrovna být fyzikální zákony našeho světa, ale nějaký jiný řád určitě ano. Poměrně brzy se ukazuje, že v Zrcadlech takový řád panuje. Zlo má svou motivaci, může zasahovat jen do té části našeho světa, kterou odráží a snad i pár dalších drobností. Tady to sedí. Ovšem ono vyšetřování bohužel vypadá tak, že klíčové informace jsou Benovi podstrčeny vyšší mocí, kamarádíčky a jednou i ženuškou. Vůbec o nich nemusí přemýšlet. +++++ Pokud jde o pravidla působení zla, moc se mi nelíbí, že někdy odraz má přímý fyzický vliv na náš svět a jindy pouze působí bolest a jiné smyslové vjemy, nicméně tělo nechává netknuté, ale co, zlo je mocné. Také schopnost zrcadel se opravovat není univerzální. Funguje snad jen u zrcadel, která viděla smrt? Mohlo by takhle rozšiřovat své pole působnosti. Proč se většinou nebrání, když je mu omezována možnost do našeho světa zasáhnout? +++++ SPOILER. Vyloženě hapruje úplný závěr filmu konfrontovaný s předchozím děním, který ukazuje svět za zrcadlem jako zcela obyčejný zrcadlový obraz toho našeho. Nejenomže to není žádná noční můra a hlavní hrdina by se mu bez potíží přizpůsobil, zpochybňuje veškeré předchozí dění. Proč by si tajemné zlo nemohlo řádit v druhém světě stejně jako v našem, když se pořádně nijak neliší? Tam může dokonce zabíjet v obou. Proč ono má větší moc tady i tam a Ben má tam jedinou moc nad naším světem, umatlat ho? +++++ Nakonec vlastně se zrcadly nijak nesouvisí. KONEC SPOILERU. Je mi to trochu trapné, zabývat se tím, ale opakuji: "Pokud se film snaží budovat logický svět, pak skutečně logický být má." Takhle to dopadá, když svět vyvěrá z touhy budit hrůzu a ne hrůza z děsivě dobře vystavěného univerza. Ta logika, co zbývá navíc narušuje smysl lekaček. "Hele, zrcadlo, to by mohla přijít lekačka." Hele, přišla. Sem se nelek. +++++ Ben nemá jen práci v baráku se zrcadlem, v kterém ještě nikdo po x letech nezavřel přívod vody, ačkoliv ji zřejmě nikdo neplatí. Má i rodinu. Sice to v ní teď trochu neklape, ale mají se všichni nejspíš rádi. A proč ji má? Každý správný sólo hrdina má rodinu proto, aby se mohla ocitat v nebezpečí a on ji zachraňoval, čímž rodině dokáže, jak moc ho vlastně potřebuje. Taky je posedlá zrcadly, poněvadž Američan si potřebuje prohlédnout svou krásu v každičký okamžik. Tolik zrcadel jsem neviděl celý život, co on má doma. +++++ Ech, co už, pěkný barák tam byl, i pěkně vyhořelé interiéry a kamera v temnách též. Nejdřív se to tajemně a plíživě vleče a pak to uhání jak o život rytmem závodu s časem. Něco přeci funguje. () (méně) (více)

tron 

všechny recenze uživatele

O Zrkadlách som si prečítal zopár recenzií a hoci neboli žiadna sláva, na (ďalší) remake francúzskeho dravca Alexandre Ajau (Hory majú oči) som sa tešil. Dotyčné recenzie som úspešne ignoroval. To som ale nemal robiť. Prvá polovica ma bavila. Sústredený Kiefer Sutherland (užívajúci si vďaka seriálu 24 comeback), parádna výprava obrovského vyhoreného obchodného centra, nekompromisné gore (hrdlo, čeľusť) a pôsobivá atmosféra zraniteľného nočného strážnika s baterkou v temných nociach čeliaceho mysterióznym silám, ktoré od neho niečo chcú a on nevie čo. Už v prvej polovici ma nebavilo viacero vecí, ale inak fajn. Bohužiaľ, druhá polovica sa zmenila v chaotické niečo. Bezradne pobehujúci Kiefer prestáva stíhať, budova je čudne zaplavená vodou, logika si berie dovolenku (už sa nevráti) a solídne rozbehnutý horor sa mení v smršť zmätených a otravných akčných scén, kedy niekto niekam stále uteká a nejako s tým súvisia prekliate zrkadlá, stále niečo vybuchuje (alebo aspoň horí, či krváca) a univerzum je strašne ťažko pochopiteľné (vôbec som sa v pravidlách toho, čo duchovia môžu a čo nie, nevyznal). Škoda no. Ale úplná mizéria to určite nie je. Kórejský originál z r. 2003 mi pripadal ešte slabší. ()

Reklama

Reklama