Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Opravdu hodně povedený horor, od režiséra, který je budoucí nadějí pro tento žánr a nemůžu nedoříct, že právě díky němu se mí začínají takovéto filmy líbit. Tedy zatím Hory mají oči a Zrcadla, ale hlavní na tom je, že v obou filmech tkví dokonalý nápad ztvárněný opravdu vydařeně - poutavě a hlavně strašidelně. Zrcadla tedy mají rozhodně velký potenciál, protože v zrcadle se dá opravdu vidět cokoliv, a při každém pohledu do něj lehce zamrazí, když už ne normálně, tak v tomto filmu určitě. Všechno tu šlape jako hodinky, nevím co bych mohl vytknout. Ten příběh, ten mě skutečně dostal. Zajímavý nápad, žádné zbytečné rozpytvávání příběhu, ale naopak mě trochu zklamal závěr. Ten mohl být naopak poněkud mohutnější a zajímavější. Trochu mi přišlo, jakoby to tvůrci chtěli zazdít a konec prostě a jednoduše odfláknout. Dobře, když si to přáli, bude jim odpuštěno, protože to co předtím v příběhu probíhá má rozhodně na to stát se jedním z mála hororových momentů, na které jen tak nezapomenu a ani nebudu chtít.(13.10.2008)

  • Kaka
    ***

    Několik nechutných záběrů, fantastické hrátky s kamerou a nasvícením, po delší době přesvědčivý Kiefer Sutherland a závěrečná očekávatelná, přesto docela chytrá pointa. Ve výčtu kladů jsme v podstatě u konce. Zbytek je jen obyčejný horor se standartními parametry a očekávatelným dějem. Aja nespoléhá ani tak na děsivou atmosféru a lekačky, jako na krev, utrhané čelisti a podobné šílenosti. Škoda že netočí akční filmy. Ocenil jsem koncepci akčnějších scén a výbuchů. Vizuálně působivé, nepřeplácané a kolosálně vypadající. V ambientním hororu o zrcadlech v prázdné a padesát let opuštěné budově je to však přece jen jako pěst na oko. Sebevědomý kousek s množstvím nedostatků.(17.1.2009)

  • tombac
    **

    Už korejská předloha využila horrorový potenciál paralelního světa za zlověstnými zrcadly jen zčásti... Ajův remake již nelze označit za decentní a zdlouhavý, jenže nohy mu podráží kanonáda nelogičností a nepravděpodobností (o dialozích ani nemluvě), že výsledný dojem je ještě horší než z nikterak světoborného korejského originálu. I ta původně úderně zpracovaná pointa s hudebním motivem, jenž tak perfektně odrážel bezvýchodnost situace, tu přicházejí zkrátka... Mysteriózní horrory miluji a nějaká ta lacinější lekačka mi žíly netrhá, ale Mirrors mě odfláknutým scénářem pěkně štvaly. Když se atmosféra a napětí pakují do místa, kam slunce nesvítí, pak je duchařskému horroru houby platná i ta zdůrazňovaná páně režisérova řemeslná zručnost.(24.9.2008)

  • Bluntman
    ****

    MIRRORS jsou jednak nejdospělejším počinem Alexandera Aji, protože na místo videoklipovitého stylu a gore festu se zde sází na pomalu budovaném napětí a atmosféře, a jednak nejlepším remakem asijské duchařiny od dob Verbinského KRUHU, protože výchozí zápletka se zde zasazuje do amerických (sub)žánrových filmů, což se záměrně tře s asijským stylem._____ Kiefer Sutherland zde hraje Jacka Bauera poté, co byl vyhozen ze zaměstnání, a musí začít znovu vyšetřovat, protože jsou jeho blízcí a i on sám v nebezpečí. Detektivní žánrová linie, s kterou operoval již KRUH, zde slouží ke konfrontaci s jinými horrorovými subžánry, jakým je hixploitation (buranská white trash rodinka) či vymítačský film (závěr), a k zainteresování diváka do dění. Oproti jiným duchařinám, ať už originálům nebo jejich předělávkám, zde nejsou potenciální sexuální objekty zahaleny, ale naopak své přednosti vystavují na obdiv; podvratný styl filmu v první hodině, založený na dlouhých statických záběrech, je naopak typický pro asijské duchařiny, nikoliv ale pro jejich předělávky. Pátrací scény, shromažďování důkazů a jejich ověřování je stylově podvratné vůči asijskému stylu, ale opojné._____ Průměrné a zbytečně natahované INTO THE MIRRORS stavělo na uvěřitelnosti a nádechu reálnosti, ale ničím z "bubu linie" nevybočovalo, zatímco MIRRORS si vystačí s vyzkoušenými a funkčními žánrovými postupy, ale je na něm zajímavé to, nakolik se zde střetávají různé žánry a nakolik je jejich styl podvratný. Je sice pravda, že se jedná o Ajův nejhorší film, který je nesoudržný a ve kterém dost dobře nefunguje vnitřní logika filmového fikčního světa (je to gotický, či snad surreálný horror?), ale kvůli podceňování filmu ze strany ostatních na výsledném hodnocení přitlačím, protože tady máme co dočinění s odvážným "experimentem" spadajícím do "současné subverzivní hollywoodské tendence" (viz Douglas). 9/10(24.9.2008)

  • Gilmour93
    ***

    Alexandre, zatr-sakr, zase ses nechal ty kolego řezníka Krkovičky scenáristou napálit.. Aja tradičně řemeslně na vysoké úrovni, ale všechno jsem už někde viděl a popravdě mě to začíná unavovat. Všechna ta voda, bledé holčičky s kruhy pod očima, co dělají bububu, domy a nábytek v nich dělající bububu.. Pořád dokola bez náznaku originality a v srorriM to nespraví ani závěr s Kieferem nastavujícím si zrcadlo. No a výsledkem je, že pár minut po skončení filmu se mnou pohled do toho lesklého obdélníku na zdi vůbec nic nedělá. To Medáček Candyman, ten to se mnou uměl v tomto ohledu líp..(27.3.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace