Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    *****

    Star trek pro novou generaci, který nabízí zábavu pro každého, kdo jen trochu umí propustit uzdu fantazii a nebojí se sci-fi žánru. Spojení filozofického a "vědecky" založeného Star treku a akce jako vyšité z Hvězdných válek funguje dokonale. O nic méně precizní není (doslova) nablýskané vizuální podání světa Star treku, v kterém největší režisérský talent současnosti své nadání dávat divákovi přesně to, co chce vidět. Herecké obsazení perfektně trefené, výborně napsané dialogy (trekkies budou nadšeni) a neuvěřitelné množství drobnosti, které film posouvají především pro "menší" znalce mnohem dál.... Kromě akce a efektů, které neberou konce, potěší dech beroucí tempo, které se po pomalejším začátku rychle rozjede do obrátek skoro dostihujících bravurně sestříhaný trailer. Možná se zde najde pár chyb, ale já osobně je opravdu hledat nechci, protože na tuhle akční jízdu se těším od prvního dílu slavné legendy... Těším se na další díly série a doufám, že herci mají smlouvy na hodně, ale hodně dílů... :))). Sci-fi, na které jsem čekal mnoho let. FILM ROKU dlouho nebyl tak nabušený, moderní a sexy. PS: nesledujte hodnocení a nejlépe ani trailery, tenhle film nabízí hodně, ale některá očekávání prostě naplnit nemůže. Více zde(7.5.2009)

  • Houdini
    ****

    Oscar 1 : Masky + 3 nominace: Zvuk, Zvukové efekty, Vizuální efekty(5.2.2010)

  • Bluntman
    *****

    Geekgasm. Protože chci napsat v průběhu příštího týdne delší text o novém Star Treku, dám si do komentáře poznámky (snad to bude pro někoho zajímavé či podnětné): (1) Nejedná se o prequel či restart, ale o alternativní svět a postavy k tomu původnímu, přesto nemáme problém se v onom světě rychle zabydlet a identifikovat se s postavami (protože se zapojují různé druhy diváckých pamětí). (2) Pracuje se s několika filmovými fikčními světy, čímž se oslovují různé divácké skupiny a film tak může zasáhnout jejich široké spektrum. -> (A) "startrekovský" ((a) seriálový - STAR TREK: KLEC a STAR TREK: KAM SE DOSUD ČLOVVĚK NEVYDAL, (b) filmový - doplňování mezer především z KHANOVA HNĚVU, (c) komiksový, (d) fanouškovský - jsou Spock a Kirk gayové? jak se seznámili? co jejich dospívání a vztahy s rodiči?); (B) "žánrový" ((a) pastiš klasických sci-fi filmů let 50., popř. post-klasických let 70., (b) STAR WARS); (C) "jjovský" ((a) seriálový - Slusho ad., (b) filmový - příšery jako z MONSTRA, koncepce hrdiny jako z M:I:III (včetně charakteristického skoku přes "propast"). (3) Vzájemné ovlivňování dvou různých médií a postupů v nich, filmového a televizního, kdy se z hlediska formálního užívá seriálový způsob vyprávění, uzavřených epizod, jasně vymezených deadlineů apod. (4) Stylistická podvratnost, která je patrná především při dialogových scénách (minimální užití figury záběr-protizáběr), ve kterých se pracuje s několika plány najednou a přerámovává se (podstatné je rozmístění věcí a postav v mizanscéně), popř. se využívá celý prostor. (5) Opojnost filmu založeného na faktech, informacích a diskuzích, inteligentní výměně názorů. (6) Originálně koncipovaná akce, která i z řetězení hyperbolizované atrakce na ledové planetě skončí u objevení se důležité postavy; v rámci jedné akce se odehrává hned několik dílčích - a to klidně i v různých prostorových i časových (!) rovinách, ale vše na sebe dokonale logicky navazuje. (7) Výsměch klišé, okázalá nadsázka všeho, co by se mohlo zvrhnout do patosu či přílišného sentimentu. (8) Nutnost neustále přehodnocovat předkládané scény, protože to, co se zdálo jako počátek filmu (A) se ukázalo být zároveň i tím, co se odehrávalo před začátkem (a) a tím, co se navrací v závěru (X, ale spíše aAa). (9) Koncept filmu založený na "zdvojování" až "ztrojování" - střet s romulanskou lodí útočící na Enterprise je několikrát navrácen, variován a v závěru pozměněn. (10) Práce s barvami a jejich významotvorností, která umožňuje se labužnicky natáhnout do sedadla a nechat se zaplavit přívalem různých barev s různým významem (viz barevné řešení plakátů, kdy každá znamená zcela jinou emoci). (...) Takhle výborné a přelomové sci-fi tady nebylo od roku 1977, kdy měly premiéru Hvězdné války. 10/10 P.S. STAR TREK je motivován kompozičně, takže prosím, přestaňte nesmyslně vytýkat náhodné setkání na ledové planetě (a to Vám náhodná setkání nevadila při setkávání - budoucí - posádky Enterprise?).(7.5.2009)

  • EdaS
    *****

    Zápletka opravdu není z nejsilnějších a nejoriginálnějších, jenže když někdo tenhle povědomý rámec dokáže nabít skvěle propracovanými postavami a vztahy mezi nimi (obzvlášť když znáte aspoň celovečeráky s Kirkem a spol.), vypravěčskou energií a desítkami rafinovaných trekovských narážek, musíte se královsky bavit. Abrams po M:I-3 opět vytahuje seriálové trumfy v celovečeráku a já mu to žeru. P.S. Trikově je to samozřejmě bomba, ale to mi mezi vším výše zmíněným přijde až druhořadé. P.P.S. 26.5.2013 I s odstupem je to pořád ohromná pecka. Těšení se na dvojku nemůže být větśí.(12.5.2009)

  • T2
    *****

    Rozpočet $150miliónovTržby USA $257,730,019Tržby Celosvetovo $385,680,446Tržby za predaj Blu-ray v USA $87,343,976 //počet predaných kusov 3,928,536Tržby za predaj DVD v USA $103,637,270 //počet predaných kusov 7,149,681"Jedným slovom FANTÁZIA!!!" Sám som nečakal, že to bude niečo lepšie než by som mohol vôbec očakávať a stalo sa. J.J. Abrams je po tomto filme pre mňa špičkový režisér z veľkou budúcnosťou (už M:I:III mu pekne vyšla), ktorý vo veľkom lesku vzkriesil a vytiahol do výšin seriál, čo som mol rád ako dieťa, teda presne verziu Star Treku zo 60.rokov. A práve tejto starej verzii robí tento nový Star Trek neskutočnú poctu a v mnoho veciach robí tým čo aspoň z časti mali radi pôvodní seriál neskutočnú radosť, či už ide o dobre vytipované obsadenie na každom jednom poste, od samotného kapitána Kirka v podobe Chrisa Pine, cez Zachary Quinta ako Spocka ... až po Simona Pegga ako Montgomera Scotta, je to v tomto ohľade doslova slasť. Ďalej odľahčenie scén až neskutočne pomáha tomuto filmu, lebo aj vďaka tomu tam je naservírovaný ten správny mix akcie, drámy a humoru. Taktiež technická stránka je slušná a je dobre že tu nehrá hlavnú úlohu, v podstate herci a ich prejav si ukradnú prevažnú pozornosť, vďaka čomu človek takmer nepostrehne trošku menej výraznú doprovodnú hudbu od skoro neznámeho skladateľa Michaela Giacchino. No a po tomto sa medzi scenáristickú elitu rázne zapisuje aj dvojica Roberto Orci a Alex Kurtzman(u mňa si už svoje vydobyli vďaka scenáru k filmu Ostrov), ktorý asi v blízkej dobe budú zasýpaný množstvom ponúk zo všetkých strán. /videl v kine 2x: 100%/(31.5.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace