poster

Hodinářova svatební cesta korálovým mořem

Komedie / Hudební

Československo, 1979, 78 min

Režie:

Tomáš Svoboda

Kamera:

Jan Čuřík

Hudba:

Petr Hapka

Hrají:

Laďka Kozderková, Luděk Sobota, Karel Augusta, Petr Svojtka, Ivan Vyskočil, Milan Lasica, Július Satinský, Zdeněk Dítě, Míla Myslíková, Marie Rosůlková, Lenka Kořínková, Jaroslav Štercl, Václav Štercl, Karel Effa, Luba Skořepová, Jiří Lír, Luděk Kopřiva, Zdeněk Buchvaldek, Roman Skamene, Jiří Lábus, Ladislav Trojan, Zdeněk Srstka, Jan Kuželka, Vlasta Jelínková, Jan Vostrčil, Leoš Jirsák, Bohuslav Kupšovský, Lubomír Bryg, Vlastimila Vlková, Kateřina Macháčková, Felix Slováček, Václav Zelinka, Běla Jurdová, Kajetán Maudr, Marcela Martínková, Josef Blažek, Jan Cmíral st., Karel Fořt, Josef Maršík, Ferdinand Šnajberk, Jan Víšek, Zdeňka Balounová, Lena Birková, Mirko Dostál, Miloslav Homola, Josef Žluťák Hrubý, Ilona Jirotková, Blažena Kramešová, Dana Mesteková, Zdeněk Skalický, Josef Střecha, Míla Svoboda, Ela Šárková, Ilona Šťastná, Richard Záhorský, Jiřina Zemanová, Růžena Dvorská, Pavel Rubeš, Edita Dindělová, Jarmila Horská, Vladimír Navrátil, Vít Pešina, Jiří Holeček, Pavel Robin, Rudolf Pešek, Zdeněk Piskač, Milan Tocauer, Jan Bouška, Jaroslav Materna, Stanislav Hájek, Zdeňka Bombová, Lucie Bártová-Zedníčková, Petr Altman, Milan Drobný, Zorka Kohoutová, Ivo Pešák, Eva Pilarová, Stanislav Procházka st., Jana Robenková, Marie Štichová, Pavel Bobek, Zuzana Burianová, Aťka Janoušková, Jana Kratochvílová, Vladimír Mišík, Věra Nerušilová, Miroslav Paleček, Naďa Urbánková, Miluše Voborníková, Milena Zahrynowská, Slávka Hamouzová, Olga Buzková, Dana Horáková, Jana Kittnarová-Čižinská, Jana Klocová, Věra Kramešová, Eva Polášková, Ivana Suchá, Karel Engel, Miroslav Jíra, Libuše Kosová, Ladislav Lahoda, Jindřich Sejk, Jaroslav Tomsa, Jan Vančura
(další profese)
  • Terva
    ***

    Jedna velká slovní hříčka.(4.9.2011)

  • Radek99
    *

    Normalizační zábava nejpokleslejšího ražení. Zpočátku možná originální koncept zábavy v duchu dada a absurdního humoru naprosto selhal. Výsledkem je humor za každou cenu přecházející v uměleckou křeč. A do toho všeho estrádní kreace a tváře dobové pokleslé televizní zábavy - Felix Slováček jako mondénní Krysař, Urbánková v roli sexy vampa, Plavci zpívající cosi o Kájovi Maříkovi... Monty Pythovův létající cirkus propasírovaný sítem normalizační zábavy...(23.12.2011)

  • Ruut
    ***

    Tomáš Svoboda není d*bil ... jen si rád na d*bila hraje. Humor ad absurdum - v této scéně měl hrát Felix Slováček. Není tu, tak vám ho aspoň pustíme z desky ..." - a oni živého Felixe Slováčka fakt pustí z dřevěné desky. ----- "Stavím si doma loď." - ano na dvoře pavlačáku stojí fakt sedmimetrová opravdová loď ---- a tak dále a tak dále. Občas hodně dobré nápady - zhruba na úrovni Trháku, ale místo zbytečně přelácané. Zajímavá raritka, sloužící jako kulisa k žehlení prádla nebo ... třeba stavění lodě.(18.1.2011)

  • kingik
    odpad!

    Divákova cesta československou hloupůstkou hodnou zapomenutí. Ani se nedivím, že k tomu skutečně došlo. Tohle se totiž stěží dalo dokoukat. Tolik skvělých českých i slovenských herců v takové slátanině, na kterou byli potřeba tři scenáristé. Ti za celou dobu vyplodili jednu upocenou hlášku, která trochu pobavila. Pronesl ji Karel Augusta poté, co navštíví obchod s hudebninami a slovo "udávat", které mírně pozměnilo význam celé věty, hned dostalo provokativní ráz. Mám pocit, že to nepřehlédli ani tehdejší cenzoři a komedie putovala do zaslouženého trezoru. Film skáče od ničeho k ničemu, úplně fatálně neorganizovaně, a především nesmyslně, označení "bez ladu a skladu" je proti tomu málo. Ke vší smůle se ani herecká sestava nepotýkala s nejlepší formou. Luděk Sobota střídal stále dokola jeden přiblble blažený výraz se šklebícím a jako partner k talentu Laďky Kozderkové nepasoval. Nebyla mezi nimi vůbec žádná chemie, už vůbec ne komediální. On, aby byl dobrý a vynikl jeho sympaticky ztřeštěný komediální talent, by potřeboval k sobě jinou a podstatně odvázanější herečku, ale vzhledem k otřesné režijní realizaci, by to bylo stejně zbytečné a k ničemu lepšímu by to nevedlo. Když byl režisér v úzkých, a za film byl asi stokrát, ne-li víckrát, nechal rozeznít písničku nebo hudbu, která výsledný dojem srážela doslova na dno mořské. Spousta známých herců se ve filmu objevila na pár vteřin, pronesla něco nevtipného a zhusta trapného, a hned zase zaplula. Film dohromady střídal tři scény: Sobota+Kozderková, Augusta+ Svojtka+Vyskočil, zbytek herců. Není rozhodně dobré nechat pro účely filmu velký prostor skečům, které jen nemotorně zaplní stopáž. Režisér by měl dohromady vytvořit kompaktní celek, ne sypký písek, pod kterým většina z účinkujících a jejich výkonů, o hereckých výkonech nemůže být řeč, ztrácí pevnou půdu pod nohama a dusí svůj talent v nebetyčné trapné a rádoby experimentální rovině s prvky nezvládnuté parodie, z níž lze jen parodovaný vzor velmi obtížně identifikovat. Zesnulý Tomáš Svoboda na konci své kariéry zabředl ještě jednou do podobně nestravitelné komediální roviny, a sice ve filmu "Blázni, vodníci a podvodníci", který je podobně příšerný jako tenhle jeho výplod. Po zásluze zapomenutý film. 0%(12.4.2014)

  • sator
    *

    Předvoj kameňáku....(9.4.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace