Plakáty
Obsah
-
Tragédie na rodné farmě vyvolala v Henrym fobii z ovcí. Po letech strávených ve městě se vrací na místo činu, aby se nechal ze spoluvlastnictví farmy vyplatit cynickým bratrem Angusem. Ten se právě chystá představit investorům svůj revoluční projekt: geneticky modifikovanou superovci. Neví však, že se experiment zvrhl a okolní pláně se hemží stovkami krvežíznivých mutantů, kteří jediným kousnutím dokážou proměnit člověka v ovcodlaka. Aby si zachránil kůži, musí Henry spojit síly s rázným čeledínem, ekologickou aktivistkou a starou hospodyní... Jonathan King se ve svém debutu inspiroval nízkorozpočtovými horory The Evil Dead (1981) a Bad Taste – Vesmírní kanibalové (1987). Při natáčení spolupracoval s tisícovkou ovčích komparsistů, několika trénovanými ovcemi a s firmou Weta Workshop, která se proslavila speciálními efekty pro trilogii Pán prstenů. (MFF Karlovy Vary) -
Novozélandská hororová komedie o útoku zmutovaných lidožravých ovcí na malou vesnici bývá ne zcela právem přirovnávána k raným dílům režiséra Petera Jacksona. Celovečerní debut Jonathana Kinga s Jacksonovými opusy spojuje pouze důraz na grotesknost, která je však v Černých ovcích přítomná pouze skrze nezvyklou podobu monster (ani ta však není nijak zvlášť bizarní v porovnání se zmutovanými králíky a kozami ve snímcích Night of the Lepus a Revenge of Billy the Kid). Hrůza a humor tu zůstávají ve vzájemném napětí a nezvrhají se do krvavé komiky útrobních slapsticků jako Bad Taste a Braindead. Kingovo dílo nesměřuje k velkolepě excentrickým komediálním nápadům jako Jacksonovy filmy, ale drží pozice klasického, poctivě zvládnutého „zvířecího“ hororu, který sází na postupnou gradaci napětí a na sympatické postavy. Ovčí mutanti a jejich krvavé útoky jsou trikově brilantně zvládnuté a mistrné zvukové efekty také vyvolávají patřičně zneklidňující odezvu. Podoba monster není vyloženě směšná (humor do snímku dodávají spíše samotní hrdinové, kteří v rámci současného hororu působí výjimečně životně), ale pouze groteskně absurdní. Mistrovství Kingova díla je tedy zcela jiné než u Jacksonových snímků. Jeho podstatou je udržení dvou vzájemně protichůdných emocí – děsu z neznámého a výsměchu absurdnímu. (Festival otrlého diváka) -
Henry (Nathan Meister) se po letech vrací domů s úmyslem odprodat svému bratrovi Angusovi (Peter Feeney) svůj podíl rodinného majetku. Po příjezdu se však v důsledku genetických pokusů prováděných na ovcích, které má na svědomí právě Angus ocitne nečekaně uprostřed pekla na zemi. Zmutované ovce prahnou po lidském mase, jsou velmi nebezpečné a je jich čím dál víc. (Tygrys)
- komentáře
- zajímavosti
- ext. recenze
- galerie
- videa
- v bazaru
- ve filmotéce
- diskuze
Diskuze k filmu (50)
-
- 13.4.2012 20:57
Farskeho12
(hodnocení, komentáře)Tak máme tu Vraždiace a to doslova vraždiace ovečky a Herryho.Herry ako už vieme má strašnu až smrtelnú fobiu z ovec.Ale čo urobíš taka náhoda.Jejo ovce zmutuju a budu ho chciet zožrat.
-
- 15.2.2012 10:04
petersmelik
(hodnocení, komentáře)tak toto ma vôbec neoslovilo.Vraždiace ovečky ? To som si myslel že sa aspon viac zasmejem.Moje hodnotenie 2* 30%
-
- 22.7.2010 11:11
-
- 14.10.2009 18:40
dolin1
(hodnocení, komentáře)1) Já s tím, že je to komedie snad polemizoval? Snad jsem jen řekl, že je to blbost. Nebo snad, když je film komedie, tak to u tebe automaticky znamená, že to nemůže být blbost? 2) Jako vrchol argumentový diskuze jsem se tedy dokonce snížil k tomu, že jsem si přečetl ty komentáře. No popravdě? Mám na to tedy stejně pádnej "protiargument" (a ne, že bych chtěl polemizovat o žánru) - Rob Roy, Malarkey, Tuxedo, Douglas... Nejsem v tom sám. 3) Neopakuju se, řeknu jednou názor a pak už jen reaguju znova a znova na přiblblý komenty typu hirnlego. Vždycky a v každý diskuzi, protože se vždycky najde s prominutím nějakej pitomec, kterej musí urážet. -
- 14.10.2009 17:22
Xeelee
(hodnocení, komentáře)Pozooor :-D dolin1 nemá čas a přitom všude (i tady) diskutuje jak o život.dolin1: Na ty komentáře sem odkazoval, abych ti ukázal, že tvý tvrzení, že se film bere vážně, je naprosto nesmyslnej a že žánr komedie tu je správně. To že si je přečíst nechceš je naprostej vrchol věcný a vyargumentovaný diskuze. To si fakt vytisknu a nechám zarámovat :-) Když píšeš, že tu lidi neumí nesouhlasit (víme jak jsi to myslel, ale příště se dvojitý negaci radši vyhýbej), tak se tak nechovej ty sám. Ono to pak tak nevyzní ;-) A já se nesnažím změnit tvůj názor na film. Jen se ti snažím vysvětlit, že tvá nutkavá potřeba bez jakýchkoliv argumentů reagovat na příspěvky lidí s jiným názorem tu spoustu lidí otravuje, když to napíšu slušně. Stačí to napsat jednou a nemusíš se pořád opakovat. -
- 14.10.2009 16:55
dolin1
(hodnocení, komentáře)hirnlego: film se mi nelíbil, je to podle mě blbost vs. "musím ostatním otevřít oči, neb já jediný jsem prozřel a pochopil" . Jsi schopná pobrat tu nuanci? "...urážení inteligence konkrétního jedince a urážení inteligence celé určité skupiny příznivců toho kterého filmu jsou si docela dost podobné..." - zajímalo by mě, kde urážím čí inteligenci. Tím, že napíšu, že Černé ovce jsou podle mě (!!) kravina? A nejsi takhle náhodou (ostatně jako velký procento ženskejch a - jak jsem poznal celkem nedávno - i filmovejch fanoušků na CSFD) spíš trošku vztahovačná?? A skutečně si myslíš, že tím, že mě nazveš jánevímjak, že tím něco získáš? Podle mě je to prostě ubohý. ******************* Xeelee: Nemusím tu snad dělat detailní rozbor a vyargumentovávat, proč je to podle mě pí*ovina (i když bych mohl). Děkuji, ale nemám na to čas ani chuť. Nemusíš se cítit dotčeně, že jsem nereagoval na tvůj argument. Popravdě - ty doporučené komentáře jsem si ani nepřečet a ani nehodlám. Já na to MÁM názor. Selhává to jako všechny žánry. Není to horror, není to komedie, dokonce ani jako žánrovej mix to není dobrý (znám mnohem MNOHEM lepší), není to vtipný, nemá to dobrej scénář, dialogy, prostě NIC. Není to ani vtipný, ani strašidelný, jak by člověk teda od žánrovýho mixu očekával. Kromě samotnýho úchylnýho nápadu se zmutovanejma ovcema, kterej by nemusel sám o sobě bejt špatnej, to nemá prostě VŮBEC nic, kromě slušný kamery. To je trošku málo a těžce pod mejma nárokama. Já názor nezměním, ani když si přečtu dalších sto, na to je moc definitivní. Tak to zkrátka obvykle dělám. Vy se se mnou holt poperte, jak potřebujete, klidně tu budu dál ignoranta, debila, deprivanta a já-nevím-co-ještě. Já se znám, lidi, co mě maj rádi, mě znají taky a to mi stačí; vás všechny, co tu do mě šijete mám beztak na špičce vocasu. -
- 14.10.2009 14:19
Xeelee
(hodnocení, komentáře)dolin1: Něco mi uniklo? Píšeš o argumentech, ale sám se oháníš jakousi dojmologií, kterou tlačíš pod parou všem ostatním. Stačí se podívat na tvý argumenty v týhle diskuzi. Když někdo argumentuje a ty se ani neobtěžuješ na něj reagovat, tak se nediv, že tě nebude mít rád. Píšeš, že se film bere vážně a píšeš, že je to sračka. Oháníš se komentáři ostatních, ve kterých ale většinou lidi píšou, že to je komedie. Ty jsi opravdu strašnej ignorant. -
- 14.10.2009 13:50
hirnlego
(hodnocení, komentáře)Zas ta stará známá písnička "musím ostatním otevřít oči, neb já jediný jsem prozřel a pochopil", bla bla, to už se vážně nedá číst. Jen bych podotkla, že urážení inteligence konkrétního jedince a urážení inteligence celé určité skupiny příznivců toho kterého filmu jsou si docela dost podobné, nemyslíš? Někdo (já) dělá to první, ty otravuješ tím druhým, takže se pak nediv, že se na tvé plky chytne víc ublížených uživatelů najednou. Nadáváš na netolerantnost a sám jsi tak netolerantní, jak jen to jde. Jsi pokrytec a nelíbí se mi tvůj obličej ¦-] ..Škoda, že nejsme ve volné, tam by mi to spamování nervalo srdce tolik, jako u této kvalitní komedie - přijď někdy pobejt.
Ale jinak ses vlastně v závěru hezky popsal sám, takže bych si bývala ani nemusela namáhat prstíky: "V týhle zemi totiž žijou netolerantní, zabejčený a hloupý lidi.." (miluji národně uvědomělé jedince). -
- 14.10.2009 12:41
dolin1
(hodnocení, komentáře)Já to chápu, že bereš - ovšem modelovej průběh je vždycky stejnej, jako tady teď. Tady totiž lidi neumí nesouhlasit. Neumí vyargumentovat protinázor slušně. Vždycky se najde nějaká/ý hirnlego, co napíše něco podobnýho, jako ty tady. Je to nejen neslušný, ale i těžce kontraproduktivní, protože pak jde jakákoli debata do háje. Občas holt dostanu záchvat nutnosti se bránit (zejména před těmi obzvláště "tolernatními uživateli") a pak jsem třeba i méně slušnej, ale pochybuju, že kdy jsem zavdal tu příčinu prvotně svojí neslušností já. Bavíme se tu o filmech, proboha - každý může mít názor, jaký chce. Mě prostě spíš přijde ignorantské a ubohé, když tu dochází pravidelně k urážlivým a osobním atakům na někoho, kdo má jinej názor, než většina. Pravda je, že já píšu víceméně jen negativní reakce tam, kde hrubě nesouhlasím s většinovým hodnocením - takže čemu se vlastně pak můžu divit... Ale nedokážu prostě mlčet, když hrubě nesouhlasím. To neznamená ani to, že jsem ignorantskej chudák, ani že jsem bla bla bla, já už ani nevím, co všechno jsem tady byl. Jen nemám potřebu ani čas vypisovat svoje kladný názory tam, kde by byly na místě a pokud, tak jen napíšu komentář. Když se pak hlasování víceméně shoduje s mým názorem, nemám potřebu vstupovat do diskuze. Jen mám například potřebu hájit špatně hodnocenej film, když si myslím, že je místní komunita k němu příliš tvrdá nebo ho jen nechápe. Potřebu diskutovat, proč je tu vice versa nějakej dobře hodnocenej film podle mě nesmyslně přechvalovanej. Že si tím nabíhám, je mi jasný. V týhle zemi totiž žijou netolerantní, zabejčený a hloupý lidi a musí se to zákonitě projevit i v diskuzích. A hlavně se jim to musí opakovat pořád dokola, ať si jsou nas*aný, jak chtěj - jinak se tu nic nezmění. -
- 14.10.2009 12:21
-
- 14.10.2009 07:29
dolin1
(hodnocení, komentáře)hirnlego: Že se vám otevírá kudla v kapse není jaksi můj problém. Já primárně nikoho neurážím, jen říkám, co si myslím. Jako třeba zde - klasickej příklad. Nikoho jsem slovně neatakoval, jen jsem prostě řekl, že ten film je neskutečná kravina. Co na to hirnlego? "Dolin je ignorantský chudák" Jdi do kouta a styď se. -
- 13.10.2009 19:18
hirnlego
(hodnocení, komentáře)dolin1: Toho kterého uživatele posuzuji (posuzujeme) především podle způsobu prezentace jeho názorů ve zdejších diskusích/komentářích - pokud neplácá úplné hovadiny a umí své názory formulovat tak, aby se drtivé většině ostatních hned neotvírala kudla v kapse, nevidím v odlišném vkusu absolutně žádný problém. Že to tobě nedochází, je jen další ukázkou tvého ignoranství. Popojedem.
Já na to ve Varech koukala v nepodroušeném stavu mysli, takže teorie o "špecích" není příliš šťastná & "chujovina na entou" to samozřejmě je - a tak to mají mazlíčci rádi. -
- 12.10.2009 01:34
dolin1
(hodnocení, komentáře)Podle vás jsem mimo, podle mě to ovšem sedne jak pr*el na hrnec. Já se tomu taky ve Varech tlemil po špeku, ale to neznamená, že to není chujovina na entou. Mám holt názor, jakej mám a Bára nebára - když někdo podle filmovýho vkusu soudí druhýho, tak je ignorantskej chudák sám... -
- 12.10.2009 00:33
-
- 12.10.2009 00:29
-
- 10.10.2009 10:09
-
- 4.8.2009 12:50
-
- 23.3.2009 14:44
-
- 23.3.2009 10:05
dolin1
(hodnocení, komentáře)Podle mě se bere úplně stejně "vážně" jako ten Kameňák. Jedna věc je, když chce někdo natočit odvázanej "komediohorror" a druhá věc je, když z toho vyleze nezáživný, ubohý a stupidní cosi, čemu se může smát jen někdo pod vlivem omamnejch látek. Předpokládám, že takhle vysoký hodnocení těchhle stupidit od top uživatelů má tento podtext, viz. komentáře u Black Sheep. -
- 20.3.2009 23:59
Xeelee
(hodnocení, komentáře)dolin1: Víš jakej je rozdíl mezi Černými ovcemi a Kameňákem? Tenhle film se nebere vážně. Jak by taky mohl, když jsou hlavními aktéry krvelačné zmutované ovce. Stačí se podívat na plakát.Na Zombie Strippers se těším. Prej nejlepší bad movie roku. Na počet hodnocení je u tohodle typu filmu 50 % docela dost a průměrný hodnocení sedmi lidí z topky je 77 %.