Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kiddo
    *

    Asi takhle: že je v Gladiátorovi něco v nepořádku s přezdívkou „Španěl“, by si moje bystrá maličkost sama uvědomila teprve tehdy, kdyby následovaly disputace o objevení Ameriky. Tudíž by se dalo říct, že film typu 10 000 BC je pro mé ego vítanou pochoutkou. Jedna věc je natáčet sci-fi a vyjebávat se zákony fungování vesmíru, kde to průměrný divák snadno ani nepozná, a něco jiného je to se základními historickými fakty, která do člověka cpou už na základce; nejde ani tak o naprosté přepsání historie a geografie, ale o to, že je to děláno tak nešikovně, že já jako divák místo abych sledovala příběh (jakkoli debilní), jsem z něj neustále vyhazována, neb musím vnímat naprosto očividné hovadiny. Těžko říct, pro jakého mrtvého mimozemštana bez mozku tohle Emmerich točil, ale s trochou cynismu se dá říct, že mu nejspíš chtěl usnadnit poznávání lidstva. Tady je totiž úplně všechno (až na islám a prsa černošek, coby závadné ideologie): prehistorická zvířata vedle nájezdníků na koních, africké kmeny, vysoce adaptivní geografie (stejná! vesnice se jednou nachází uprostřed mexické pouště, následně v africké buši, na úpatí zasněžených hor roste tropický prales), francouzáky, indičtí kněží, pohanská šamanka a i křesťanství se najde (odkaz k ukřižování a žehnající mamut rulez). Pravěk tu plynule přechází ve starověk a raný středověk a ani nijak nadstandardní vizuální stránka mě nepřiměla na chvilku věřit, že něco takového může existovat aspoň ve filmovém světě. Pozastavovat se nad tím, že pravěcí lovci zničehonic ovládají doslova kung-fu chvaty nebo že mamuti přežívají na Sahaře, už nemá smysl. Na postavy se člověk vedle toho všeho může s klidným svědomím vykašlat, jen nad jejich soucitem se zvířaty či schopností doputovat odněkud ze středu Evropy přes střední Afriku do Gízy a zpět za jednu zimu mu nezbývá než popřát Emmerichovi šťastnou senilitu. Vedle tohohle vypadá Mumie se vrací jako vrchol historického dobrodružného filmu.(14.3.2008)

  • Fr
    **

    Láska kvete v každém věku. I věku doby kamenné… Příběh, kterého směr určují znamení a všelijaká proroctví v sobě nemá náboj dramatičnosti. Provází jej jen zvědavost k vizuální stránce. Technicky slušné, jinak nuda. Zbytečné dialogy o ničem a love story, vystavěná na podivném základě. Napadá mě srovnání s Apocalyptem. To sice neuchvacuje pravěkými stvůrami, ale dějově je to někde jinde. Tohle je jen historická slátanina.(17.7.2008)

  • Jossie
    ***

    Tak já samozřejmě vím, že to byla hrozná slátanina, ale pro mě dost zábavná, s hromadou pěkných zvířátek v čele s kvantem mamutů a co mě hlavně dostalo, ta krásná výprava a kmeny domorodců - jestli to, co měli na sobě, lze nazvat kostýmy, tak byly dokonalé. Na Emmericha to šlo, čekala jsem něco daleko horšího.(22.3.2008)

  • Ainy
    **

    Guláš! I když vlastně né. V guláši jsou samé dobroty, tady to byl takový maglajs, kde tvůrci smíchali prostě vše, co jim přišlo pod pero. Vyspělé Egypťany, pralidi, šavlozubé tygry nebo mamuty, jenž pomáhali stavět pyramidy. Rovněž jsem nevycházela z údivu, že dredovci dokázali v tuhé zimě přejít velehory zasypané sněhem. Pak se jako mávnutím kouzelné hůlky pana Pottera, dostali do deštného pralesa, plného pětimetrových, bojových slepic odkud byl už jen co by kamenem do savany. Tam se k trestné výpravě připojili všichni křováci a zbytek přes Saharu došli pěšky. Jako i žánr fantasy má snad své hranice a takové nesmyslnosti, splácané dohromady by nedokázalo zachránit ani ... ani nic. Nicméně jsem byla zvědavá jestli Ten, co mluví se šavlozubým dokáže zachránit nejen svou vyvolenou, ale i všechen lid a nakonec ho vyvést z otroctví. Uff ... Divím se, že do toho ještě nepřimíchali zrod Olympijských her, jelikož ten hod oštěpem směrem k Všemocnému, byl excelentní! Kam se hrabe Železný ...(15.2.2015)

  • Lima
    ***

    „Od věčného dítěte pro své fanoušky, s láskou Roland.“ Mezi Emmerichovy příznivce se já určitě nepočítám, ale tohle obrázkové leporelo mu vyčítat nebudu. Jediný problém totiž vidím pouze v názvu, který by měl aspoň zdánlivě upomínat na historické reálie. Ale o historii tady absolutně vůbec nejde a Emmerich to ví. Celé je to průhledné a předvídatelné jako…..jako POHÁDKA, nic víc tahle emmerichovština není. Pseudohistorické reálie tu slouží jako prostředek, nikoliv jako cíl a kdyby se v závěrečných titulcích objevilo u scenáře jméno bratři Grimmové, skoro bych se ani nedivil :o) Berte to jako sterilní, neškodný večerníček na uspávanou, s pobíhajícími odredovanými rastamany a supermodelkami v kožešinách, s moc hezkými obrázky, které vyniknou na velkém plátně a nemůžete být zhnuseni :o)(21.5.2008)

  • - Po mnoha konkurzech, které tvůrce zavedly od USA přes Evropu a Jižní Ameriku až na Nový Zéland, si jednou Emmerich všiml plakátu na nezávislý film s názvem Undiscovered. "Uviděl jsem Stevenův obličej a hned jsem se ptal, kdo to je? Udělali jsme s ním kamerovou zkoušku, pak i s dalšími adepty na tuto roli, ale nakonec jsme se vždycky vrátili ke Stevenovi (tehdy mu bylo osmnáct). Když začalo natáčení, bylo z něho cítit že si ještě není sám sebou moc jistý, ale byl dobrý. Byl jsem na něj hrdý, protože podobně jako D'Leh si průběhu natáčení prošel vnitřním přerodem. Musel tento film táhnout - a taky se mu to povedlo, byl jsem tomu velmi rád." řekl režisér Ronald Emmerich. (Rodriguez)

  • - Při natačení filmu procestoval štáb nejrůznější části světa. Natáčení je zavedlo na zimní Nový Zéland, do jihoafrického Kapského města s teplým klimatem a vysokou vlhkostí vzduchu i vyprahlé pouštní krajiny africké Namibie. (Amplifier)

  • - Spracovanie mamutov bolo založené na slonoch a fosíliách mamutov, zatiaľ čo šabľozubý tiger bol na tigrovi a zvuky, ktoré vydával boli založené na vokalizácii tigrov a levov. (Greenpeacak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace