Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KarelR
    **

    Překvapivě málo směšných momentů, mamuti vypadají jako kdyby plavali a Camilla Belle se svým vysokým hot faktorem do filmu vůbec nesedí, přesto je snad největším pozitvem na plátně (push-upka rulez). Čekal jsem dementní zlo, ale ten film je jenom nudnou nezáživnou báchorkou, která mě urazila maximálně zrnitejma nočníma scénama. Jasně, chyby a nelogičnosti bych tu mohl vyjmenovávat do zítra a vidět už to nikdy nechci, i přesto jsem přežil docela ve zdraví. Asi x-krát jsem si vzpomněl na LOTRa, Třístovku nebo Mumii a nechápu, proč nebyl Edward Norton v titulcích, když očividně hrál záporáka :), ale necítím potřebu po 10k nějak šlapat. Za pár dní už si na ten film ani nevzpomenu. 5/10(15.3.2008)

  • kiddo
    *

    Asi takhle: že je v Gladiátorovi něco v nepořádku s přezdívkou „Španěl“, by si moje bystrá maličkost sama uvědomila teprve tehdy, kdyby následovaly disputace o objevení Ameriky. Tudíž by se dalo říct, že film typu 10 000 BC je pro mé ego vítanou pochoutkou. Jedna věc je natáčet sci-fi a vyjebávat se zákony fungování vesmíru, kde to průměrný divák snadno ani nepozná, a něco jiného je to se základními historickými fakty, která do člověka cpou už na základce; nejde ani tak o naprosté přepsání historie a geografie, ale o to, že je to děláno tak nešikovně, že já jako divák místo abych sledovala příběh (jakkoli debilní), jsem z něj neustále vyhazována, neb musím vnímat naprosto očividné hovadiny. Těžko říct, pro jakého mrtvého mimozemštana bez mozku tohle Emmerich točil, ale s trochou cynismu se dá říct, že mu nejspíš chtěl usnadnit poznávání lidstva. Tady je totiž úplně všechno (až na islám a prsa černošek, coby závadné ideologie): prehistorická zvířata vedle nájezdníků na koních, africké kmeny, vysoce adaptivní geografie (stejná! vesnice se jednou nachází uprostřed mexické pouště, následně v africké buši, na úpatí zasněžených hor roste tropický prales), francouzáky, indičtí kněží, pohanská šamanka a i křesťanství se najde (odkaz k ukřižování a žehnající mamut rulez). Pravěk tu plynule přechází ve starověk a raný středověk a ani nijak nadstandardní vizuální stránka mě nepřiměla na chvilku věřit, že něco takového může existovat aspoň ve filmovém světě. Pozastavovat se nad tím, že pravěcí lovci zničehonic ovládají doslova kung-fu chvaty nebo že mamuti přežívají na Sahaře, už nemá smysl. Na postavy se člověk vedle toho všeho může s klidným svědomím vykašlat, jen nad jejich soucitem se zvířaty či schopností doputovat odněkud ze středu Evropy přes střední Afriku do Gízy a zpět za jednu zimu mu nezbývá než popřát Emmerichovi šťastnou senilitu. Vedle tohohle vypadá Mumie se vrací jako vrchol historického dobrodružného filmu.(14.3.2008)

  • Cival
    **

    Rychlá průplachová blbost pálící přesně mezi dvě a tři hvězdice. Emmerich je samozřejmě zosobněná sterilita, velké plátno mu ale pořád přidává dost bodů na to, abych neklel. Výlet za mamuty je veliký, burácí, občas jím proběhne nějaká hezky vyrobená potvora a právě včas jím proletí i závěrečné titulky. Navíc celá tahle pravěká výprava je bezelstnější než dvanáctiletá holka, která přijde v minisukni na sraz pedofilů. Když mi bylo devět, taky jsem takový byl (tak bezelstný, samozřejmě :-). Též jsem dojatě zíral na chlupáče v Antroposu a prohlížel si jeho kly. Emmerich to holt dělá o pár desítek let dýl. Nevyčítám mu to. 50%(7.3.2008)

  • Lateef
    **

    Tak Emmerich si ze mě dělá fakt mamutí kozy! Při hodinách dějepisu si na lavici kreslíval ufounský talíře, godzilly a obří vlny, a proto je teď schopnej vměstnat do jednoho filmu dredaře s upravenými vousy coby lid honící digitální chobotnatce, pyramidy, barevný vohozy a monstrózní lodě. Ani nějak nehledí na to, že mamuti a pyramidy nemohli koexistovat nebo mu nedochází, že Smilodon neměl svoje 17-ti centimetrový "šavle" jen tak pro prdel a k promenádování se kolem hlavního hrdiny. Jednodušší příběh už vymyslet nešel, naštěstí tuhle ulítlost čas od času přeruší monstrózními záběry významná scéna (úvodní lov, tygr, závěrečné staveniště). Efekty Emmerich zvládá hodně dobře. Postavy jsou nezajímavé, pořád se řeší trapná proroctví, plus si vyslechneme jeden povinnej hrdinův proslov (a nebudící zdaleka tolik, jako např. ten od prezidenta Whitmora). Hudba nám kapánek vykrádá motivy Jablonskyho, že?? No a závěr opravdu wtf. Přátelé, trápení veliký, nebýt těch velkolepých digitálních efektů, zářilo by tu ještě o jednu hvězdu méně. 105 miliónů dolarů(rozpočet)/269 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(13.6.2008)

  • imf
    **

    Primitivní film z primitivních časů. Emmerich definitivně neví coby a trpí chronickým nedostatkem tornád, explozí a hláškujících borců. To všechno bude chybět i vám, tedy pokud nejste učitel dějepisu. Pak se budete smát kolem dokola. Jen aby vás nakonec z toho sálu nevynesli nohama napřed.(12.3.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace