poster

Beowulf

  • USA

    Beowulf

  • Slovensko

    Beowulf

Animovaný / Akční / Dobrodružný / Fantasy

USA, 2007, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    **

    Adrian pravdu dí, naprosto bezpohlavní záležitost (to úzkostlivé schovávání pohlavních údů je neuvěřitelně komické), která až moc spoléhá na správně epickou hudbu Alana Silvestriho, který takhle dobrý nebyl od Van Helsinga. Pokud Robert Zemeckis, kterému vždy sloužilo experimentování s digitálními dovednostmi k vyprávění přiběhů, hodlá marnit svůj potenciál, prosím, ať si to klidně dál dělá, když ho to baví, ale ať s sebou nestahuje v téhle filmové poluci i Rogera Avaryho a Neila Gaimana, z jejichž dlouho pilovaného scénáře zbyl jenom neúnosně natahovaný a pubertálnímu publiku zpřistupnělý kýč. Jako hlavní problém filmu byl neviděl neživnost charakterů v něm, která diváka nutně vede k apatii, protože se vypráví legenda, ale fakt, že zemeckisovské vyprávění o hrdinovi proti své vůli a vůbec relativizování hrdinství jako takového jednoduše nefunguje a Zemeckis tak po Polárním expresu na skutečně dospělý performance-capture projekt čeká. Beowulf je tak bohužel stejně snadno zapomenutelnou záležitostí jako Pod povrchem, u které bych neočekával, že bych si raději pustil videotrashovou verzi s Christopherem Lambertem, která je více sexy a zábavnější.(29.11.2007)

  • Renton
    ***

    Scénář: Neil Gaiman, Roger Avary .. Beowulf je sice plně digitální, herecké pohyby jsou jen naskenované motion-capturingem a se zbytkem kompletně animované, ale místy, při nejednom záběru, snímek vypadá doslova reálně. Proto lehce zamrzí, že Zemeckis nevyužil této nekonečné digitální možnosti „zobrazit takřka cokoliv“ k nějakému většímu vodvazu. Vše co vidíme by šlo s přehledem natočit klasickou cestou resp. současnou trikovou cestou a největší technologický vodvaz je asi tak ta bitka s drakem v závěru. Zvolená legenda mi totiž nepřišla jako nejideálnější příběh pro plnohodnotnou prezentaci technologického potenciálu. Samotná legenda má sice svoje silné, dobře napsané, momenty (vladařská-mocenská pošetilost), jenže v příměru ke zvolené technologii vhodné spíše pro živé herce (i když Angelina by ani živá více nepřinesla) a výpravné prostředí. Robert Zemeckis jako vypravěč tak stále boduje - napětí, hrůzu či nálady podává skvěle, jen jde formální cestičkou, pro kterou ještě kinematografie zcela nedozrála.(29.11.2007)

  • B!shop
    ****

    Hodnoceni se tyka 3D verze, predpokladam, ze film byl naprosto stejnej, ale to 3D pridalo na pusobivosti. Pribeh filmu je naprosto jednoduchej, ale co cekat od nejaky silene stary legendy, takze se tu jedou takovy tri klasicky veci, Beowulf hrdina, Beowulf kral a Beowulf legenda. Takze pribehove to neprinasi nic novyho. Co se tyce bitek, ty jsou tu vlastne jen dve hlavni, proti dvoum stvuram, ale jeto desna reznicina. No a do toho je par zbytecne ukecanejch scen a sem tam neco nechtene smesnyho, jako kdyz valecnici krici pozor nema chuj. Co se tyce ty animace, nepresvedcilo me to, ze by to hrany nebylo lepsi, naopak by to asi byla rezba jak hovado, ale musi se nechat, ze az na par odflaklejch veci, jako hodne vedlejsi postava pripadne nakej domek, je animace velmi slusna a zvlast herci vypadaj skoro jak zivy a to vcetne oci, ktery tu nekdo kritizoval. A co se tyce jejich predstavitelu, Winstone ma solidni charisma, Angelina je tradicne sexy, Hopkins je spis k smichu a Malkovich je takovej ukazkovej zradce, ale jeho postava bohuzel neni vyuzita. Ve filmu se taky nesetri krvi, coz je dalsi plus. Takze celkove jsem se u filmu dobre bavil, nenudil jsem se, ale rozhodne mel vetsi potencial.(29.11.2007)

  • imf
    ***

    Kdyby tak celý film vypadal a útočil na emoce a smysly stejně silně jako závěrečná desetiminutovka. Báseň o Beowulfovi má silný děj, Zemeckis to jakž takž zvládá, ale to zpracování je čirá onanie... ty odlety kamery, ty oči, které začínají a končí na povrchu rohovky. Hrozně mě to rušilo a vytrhávalo z děje... nebýt Winstonea, tak je to imho poloviční... stejný případ jako Třístovka... jeden herec to však nespasí a ta technologie (zvlašť co se týče zpracování ženských obličejů a náročnejších emočních pochodů) má OBROVSKÉ rezervy.(11.12.2007)

  • Tosim
    ****

    Film mého oblíbeného vizionáře, na který jsem si douho netroufal a po zhlédnutí překvapeně zjistil, že mu nechybí třecí plochy.(18.11.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace