Režie:
Reg TravissScénář:
Reg TravissKamera:
Bryan LoftusHudba:
George KallisHrají:
Ed Stoppard, Tom Schilling, Bernadette Heerwagen, Bernard Hill, Sean Chapman, Suzanne von Borsody, Ricci Harnett, Katrena Rochell, Irén Bordán, Lili Bordán (více)Obsahy(1)
Do konce 2. světové války zbývají poslední dny a troskami hořícího města proudí zástupy utečenců z východní fronty. Uprostřed všeobecného zmatku zajala Rudá armáda německého mladíka, kterého poté unesla hluboko za železnou oponu. Hlavou se mu neustále honí vzpomínky na dobu, která je nenávratně pryč, těžko se vyrovnává s krutou ztrátu přítelkyně, ale teď ho čeká jen osamělý a přísný vojenský život. O mnoho let později si ho vybírá sovětská vláda a posílá na tajnou misi do Londýna, aby zde v samotném centru konspirace na vrcholu studené války pracoval pro KGB a zapojil se do smrtelně nebezpečné hry na kočku a myš s britskou tajnou policií. I přes dvojí život špiona se zamiluje do mladé umělkyně a s tím, jak přivyká atmosféře Londýna 60. let, objevuje také chuť svobody… (oficiální text distributora)
(více)Recenze (20)
Vcelku se divím, tak malému hodnocení. Obě linie mají něco do sebe, ačkoliv ze začátku pro některé diváky můžou být přechody mezi nimi poněkud zmatené. Kdyby byla ve filmu pouze linie z Tomem Schillingem, tak je to z toho bezva válečnák z období konce druhé světové války z pohledu němců už v téměř prohrané válce. ()
Jako čtrnáctiletý německý chlapec je povolán do již prohrané 2. světové války. V chaosu dění se dostane jako civilista do rukou sovětů, kteří jej coby sirotka přijmou za svého. Následuje kariéra špiona KGB v Londýně, kde se i zamiluje a pozná chuť svobody...Film bych rozhodně nezatracoval, pokud by režisér lépe zvládl prolínání tří časových rovin, které zvláště (avšak nejenom) v úvodu působí velice chaoticky a nepřehledně. Navíc jsou do nich montovány flashbacky, které sice samy o sobě nejsou špatné, avšak výsledkem je zmatek. Filmu by též prospěl jiný, výraznější představitel hlavního hrdiny. Myslím si, že bylo kde brát, z čeho vycházet a z materiálu mohl vzniknout i velice výborný snímek. To se bohužel nestalo. 55%. ()
Velice zajímavý film u které mi připadalo, že jej někdo brutálně sestřihal... Scény z války byly výborné... šionážní část v anglii taky zajímavá, ale než se divák dozví proč je hrdina tem kde je, co tam má dělat, komu slouží a komu ne, a jednoduše o co tam vlastně jde.. tak je děj úplně někde jinde... ostatní postavy se v něm jen mihnou aniž by se člověk dozvěděl jejich smysl... ()
Teď jsem to viděl podruhý a už se v tom začínám víc orientovat než předtim. Druhoválečný scény byly perfektní a zároveň jsem se nějakým způsobem s těma scénama ztotožňoval a cítil pocit nostalgie (scéna se zmrzlinou, psem a krásnou Bernadettou Heerwagen při slunečnim dni, apod...). Ten film nebyl o špionáži, o válce anebo o lásce, ale o poznání sama sebe a docílení konečného klidu. Nakonec je pravda, že filmu prostě něco chybělo a děj byl docela komplikovaný a na přemýšlení. Lepší střih a delší stopáž a mohlo by to být mnohem a mnohem lepší! ()
Další z mála filmů, který alespoň částečně ukazuje, jaký hrůzný dopad měl pro árijské ženy a dívky příchod prvního sledu Rudé armády /ostatně nejen pro árijky, nejen v Německu, nejen prvního sledu/ .. docela by mě zajímalo, zda při té vší hrůze a hanbě, mohly potom podstoupit interrupci, či zda případný plod dokazující jejich několikanásobné zneužití musely donosit a přivést na svět .. ale vzhledem k tomu, že většinou byly asi věřící, měly zřejmě smůlu .. každopádně "čistá" germánská rasa byla v té době zcela určitě hodně naředěna … to ale není vůbec hlavní motto tohoto filmu, jen jsem musel zareagovat na to, co se tu jen mihne, ale na mě zapůsobí nejsilněji … ()
Galerie (6)
Photo © Dreamtool Entertainment
Zajímavosti (1)
- V hlavní mužské roli Thomase Wagnera se střídají dva herečtí představitelé, mladý talentovaný Němec Thomas Schilling a Ed Stoppard, syn slavného anglického dramatika českého původu Toma Stopparda. (Lynette)
Reklama