Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Válečného veterána z Vietnamu hledá policie. Uprchlík se nakonec schová ve filmovém štábu, kde potřebují kaskadéra, jelikož jim předchozí při nehodě umřel. Zvládne bývalý voják tuto náročnou roli?  Cameron je bývalý voják a skrývá se před policií. Jednoho dne se ocitne u natáčení filmu v mořském letovisku a megalomanický režisér Eli Cross ho přinutí, aby pro něj pracoval jako kaskadér, kvůli nahrazení kaskadéra, který se utopil při natáčení nebezpečného akrobatického kousku. Protože se Cameron potřebuje úkryt, práci přijímá a zamiluje se do herečky Niny Franklin. Poznenáhlu však začne mít obavy, že Eli pro něj zamýšlí stejný konec jako pro jeho předchůdce... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Asi to není právě nejtypičtější Peter O'Toole, co se týče námětu. Hereckým výkonem mě však dosloval vyrazil dech a motivoval k trochu podrobnější prohlídce jeho filmografie. To samé se dá říci o na první pohled nenápadném, tuctovém filmu z kterého se vyloupne rázný, "filozoficky" výsměšný kompilát v dobrém slova smyslu zajímavých, na první pohled hlubokých, myšlenek, bohapustého efektu a nejrůznějších překvapivých významových odboček a vyústění. ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER! Mortak tu píše o průhledné metafoře na trauma o Vietnamu. No, já v tom vidím tedy o dost víc - ten motiv o Vietnamu dokonce jen jako vedlejší. To hlavní vidím ve vztahu režisér-štáb. Bezohledný režisér všem způsobuje příkoří a oni si to nechávají líbit. Proč? Protože ho mají za poloboha, který právě vytváří svůj majstrštyk. Jistě, oni to podstupují ve jménu vyššího principu: doufají, že maestrovo dílo zanechá výrau. Ale opravdu cíl světí prostředky? Jsou špatnosti ospravedlnitelné tím, že se díky nim vytvoří výjimečné dílo? A i kdyby dílo nakonec skutečně bylo výjimečné, jak dlouho takové vydrží? Relativizace hodnot byla v prostředí továrny na (")umění(") ukázána ve své plné nahotě. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Podivný, ale dobrý film, kterému nedělá problém vmžiku odskočit od bláznivé grotesky (ta honička na střechách hotelu je fantastická) k naoko tuctové romantice, odtud přes lehce krimi část zpět ke grotesce, pak zase k psychologickému thrilleru... A tak dále. Peter O'Toole podal opět skvělý výkon, člověk ho musí obdivovat i ve chvílích, kdy nic nedělá, jen se nechává vozit jeřábem a nadává, (pro mě) neznámý režisér a stejně tak autor hudby překvapili. Možná to všechno ale mohlo být o trochu kratší. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Už od prvního shlédnutí před lety mám tenhle film moc ráda a s překvapením jsem zjistila , že se na tom nic nezměnilo. Zajímavý příběh , šokující a napínavé scény , velmi sympatický Steve Railsback , úžasný Peter O´Toole jako rozporuplná postava šíleného režiséra , jdoucího přes mrtvoly za dokonalým filmem a přesto ten člověk není bezcitný a k tomu všemu velmi dobrá hudba. Ještě pořád se na tenhle film moc ráda vždycky znovu podívám. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

zajímavá zápletka, promyšlený scénář a skvělé herecké výkony docela určitě kralují tomuto dnes skoro neznámému filmu. Peter O'Toole se podle mě přímo vyžívá v zosobnění šíleného režiséra, který kvůli dobré scéně je schopen jít i přes mrtvoly. Jako kdyby si z každýho režiséra, se kterým do té doby spolupracoval vybral tu švihlou část a pak všechno znásobil svým hereckým uměním (a tehdy ještě trochu bláznivým modrookým pohledem). tohle je herec, herec, jako dřív byla většina. Herci, kteří uměli hrát a ne jen předvádět naučené pózy, jako dnes. (i dnes je pár dobých, to uznávám) ()

Galerie (27)

Reklama

Reklama