poster

Ils

  • Slovensko

    Nevinné beštie

  • USA

    Them

Horor / Mysteriózní / Thriller

Francie / Rumunsko, 2006, 77 min

Kamera:

Axel Cosnefroy

Producenti:

Richard Grandpierre

Masky:

Dana Roseanu

Kostýmy:

Elisabeth Mehu
(další profese)
  • Shadwell
    *****

    Pohovořil bych o tom, proč vychází horor Ils z Immanuela Kanta, ale současně se neobjede bez jeho popírání. Všichni filosofové před Kantem začínali od objektu, předmětem jejich filosofie byl vnější předmět, objekt nebo idea. Právě v objektu začínala jejich filosofie, zatímco Kant dosavadní teze přes „kopernikovský obrat“ obrátil a nabádal, abychom nezačínali poznání objektem, ale subjektem. Kant vyhlásil za aktivní působitel člověka, tedy subjekt, protože to my se obracíme k věcem, subjekt je ten, kdo se táže a získává informace o objektu, který se nám jeví natolik, nakolik jsme schopni ho vidět. Objekt se stává „věcí pro nás“, zatímco objekt samotný je „věcí o sobě“ a vnímat ani poznávat ho nemůžeme. Právě proto vidíme celý náš svět neúplně. Horor Ils onomu odpovídá, protože o objektech a motivátorech zla neví postavy takřka nic. Přesto se zdá, že cosi nesedí. V první řadě oba hlavní hrdinové v pozici subjektů spíše vyčkávají, nejsou těmi aktivními pozorovateli. Naopak objekty jeví až přílišnou snahu navázat na před-kantovskou filozofii, tj. býti oněmi aktivními hybateli. Samozřejmě, horory umísťují perspektivu vypravěče do okolí kladných hrdinů (a někdy přímo do nich samotných), a tím je klamavě aktivizují, protože co je vidět, je zdánlivě aktivní, a co není, je naopak pasivní. Ale věc se má tak, že objekt (tj. vše špatné, ať už je to etikou nepoznamenaný psychopat, matka příroda nebo strašidelný dům) si v hororech často přisvojuje nemalé pole působnosti, přijímá rysy subjektu, a překlápí tím subjekt (hlavní hrdinové, zde před-manželská dvojice) do pasivního objektu. Svět není objekt - on sám je subjektem. Dýchá, žije, reguluje se.(23.12.2008)

  • mysicka
    ****

    teda.. jestli je pravda to, co říká na konci snímku, a tím je to, že je to celé pravda, tak se radši rozloučim s myšlenkou, že bych jednoho krásného dne adoptovala chlapečka z rumunska.... teď už si ho adoptuju maximálně na dálku a budu mu posílat čtvrtky a pastelky, aby se nenudil.. domů si ho radši neodvezu.. co kdyby si chtěl hrát?!(19.7.2008)

  • brit84
    ***

    Když člověk vidí, že je film podle skutečné události, vždy to dodá punc netradičnosti. Pokud se jedná o horor, je to ještě zajímavější. Já ale myslím, že zpracováním to možná rejža trochu přepísk a to usuzuju z toho, že přímé svědectví aktérů asi nedostal... Takže pokud víte, že vám někdo pobíhá po domě, nejspíš se nepůjdete podívat s holýma rukama, kdo to vlastně přišel na návštěvu, ale zůstanete v místnosti s tyčí v ruce. Další věc, která mě pobavila, byl labyrint z igelitů na půdě, taky hodně pravděpobný. No a ve finále, když před někým zdrháte lesem, nebudete řvát jak na turnaji K1, aby vás hned našli.(31.12.2011)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $50,057Tržby Celosvetovo $2,695,341║ Jednoduchá priamočiara dráma z jemným závanom horroru. Veru je smutné že takéto veci, čo nám prezentujú v tomto filme sa dejú ale dnešný svet je už taký, decká sa už nevedia zahrať poriadne na pieskovisku tak sa vyberú do odľahlého lesa v blízkosti cesty a vyžívajú sa tam v masochistických týraniach na úbohých ľudí, čo im prídu do cesty. Film ponúka klasické strašidelné motívy, opierajúce sa o stiesnenie nejakej napadajúcej obete v prítmí, výkriky z diaľky, vzájomné seba zachraňovanie obetí, ... samozrejme že dohromady nič nové ale za to vďaka minutáži to rýchlo odsype a film si po celý čas drží svoje tempo, bez toho aby sa tam nad niečím zbytočne polemizovalo a vytvárali sa nejaké veľkodušné dimenzie o motiváciách vraždiacich. Na škodu je že film pôsobí dosť chladným dojmom, diváka nevtiahne do deju tak aby to trýznenie prežíval z obetami a tak mu je absolútne jedno či to na konci prežijú alebo nie. Aspoň akou takou výhodou pre film je že žiadna scénka nie je nejak moc prehnaná, či krvilačná, aj keď nejaké tie zaužívané atribúty sú tu samozrejme použité ale vždy v stráviteľných medziach. "Slušný priemer čo neprinesie nič preborné." __/60%/(5.2.2009)

  • akisha
    ***

    "Ils" se sice od začátku odvíjí dost neoriginálně (uvozující vražda - na skok do civilizace - a zase zpátky) ale šlape bez větších obtíží. Co víc, první polovina filmu je výborná. Ne že byste zrovna umdlévali strachy, ale různé pazvuky a skřeky, kombinované s opuštěným domem kdesi v Rumunsku, navozuje ten správný pocit úzkosti a nervozity. Jakmile se ale sklouzne k nudnému nahánění mladého páru po domě a okolí, veškerý strach a očekávání zmizí, nahrazeno občasnými lekačkami a jediné, co vás potom zajímá, je jak to skončí. Pointa není převratná, ale vcelku docela zajímavá. Ils bezpochyby vyčuhuje z šedého hororového průměru, (na tom se také podílí nálepka "podle skutečné události") ale moc dlouho v hlavě nezůstane.(17.4.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace