poster

Motel smrti

  • USA

    Vacancy

  • Slovensko

    Motel smrti

Thriller / Horor

USA, 2007, 85 min

Režie:

Nimród Antal

Scénář:

Mark L. Smith

Kamera:

Andrzej Sekula
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MrHlad
    ***

    I když člověk ví, co se bude dít v následujících minutách a žádné překvapení se nekoná, je Motel smrti celkem fajn. Antal ví, jak vylekat a celé to docela příjemně odsýpá. Navíc Luke Wilson ukázal, že jeho univerzální herecký obličej opravdu funguje v každém žánru. Na víc jak jedno kouknutí to ale určitě nění.(23.6.2007)

  • J*A*S*M
    ****

    Dosti napínavé béčko, které nenudí, a u něhož hlavně nemusíte kroutit hlavou nad stupidním chováním postav. Zdejší hrdinové totiž jednají překvapivě reálně a jejich boj o přežití je tak bez problému uvěřitelný. Tento významný klad trochu napravuje mínus v podobě hlavního záporáka, jenž zrovna mnoho charismatu nepobral a spíš než děsivě působí křečovitě. Ačkoli mi nedělalo potíže přesně odhadnout závěr, tak jsem se bavil dobře, a toho si na filmech cením. 71%(15.8.2007)

  • Matty
    ***

    Komu by to nebylo jasné z explicitního českého názvu, toho přesvědčí hned úvodní titulky – Motel smrti je B-éčko bez špetky uměleckých ambicí. Drsné konstatování, uznávám, bohužel pravdivé. Kdyby Motel smrti byl jenom dalším stupidním thrillerem určeným pro zaplnění regálů ve videopůjčovnách, snad by mu ani nikdo nevěnoval pozornost, jenže on jím být nemůže již z toho prostého důvodu, že na režisérské stoličce tentokrát neseděl nějaký filmový impotent, nýbrž Nimród Antal. Od nadějného maďarského režiséra, který má na svědomí nejen dle mého názoru skvělé Revizory (aka Historky z budapešťského metra), bych čekal víc než x-tou variaci na „dva a více lidí ohrožuje cosi nebezpečného“. Limitace prostředí na jeden opuštěný motel s četným výskytem zvrhlíků sice slibovala příklon k sadističtější podívané á la Saw a jiným nervydrásajícím úchylárnám, Antal se však (bohudík?/bohužel?) rozhodl nespoléhat na jedinou místnost a rozehrál poměrně dynamickou hru na kočku a na myš, v jejíž průběhu se jednotlivé role několikrát prohodí. Samotnému psycho teroru předchází poměrně dlouhé seznamování s hrdiny, jejichž minulost zároveň skrývá jediné překvapení – v krajním případě lze díky hojnému výskytu jízlivého humoru celý film vnímat jako černohumornou persifláž řešení manželské krize. Přesto je asi pošetilostí hledat v něm něco víc nežli příběh vzbuzující strach, jde spíše o podvědomou snahu nepřipouštět si markantní kvalitativní úpadek svého (již ne tak) oblíbeného režiséra. Motel smrti není úplně bez nápadu. Mnohé scény, nepřekvapivě hlavně ty podzemní, udivují skvělou gradací a jakkoli je posledních deset minut přitažených za vlasy, věci se během nich konečně začínají řešit způsobem adekvátním vážnosti situace, což je fajn, akorát trochu pozdě (možná, kdyby byl Motel krátkometrážní...) . V rámci žánru sice lze mluvit o snímku ucházejícím, navíc na velice rozumnou délku sestříhaném: ty zapadlé regály videopůjčoven mu však nakonec stejně budu svědčit nejlépe. Škoda. 55%(12.6.2007)

  • Bluntman
    ****

    Nimrod Antál je provokatér, nejdřív si natočí maďarský debut, jenž se jen zdánlivě zdá hluboký a s komplikovanou vypravěčskou linkou, aby pak ve svém hollywoodském debutu předvedl dalši stylový zářez na své režijní pažbě, v němž je něco jako příběh naprosto nepodstatný a hloubka je zde přesně v duchu jeho předchozího filmu, tj. skoro vůbec. Doslovný český překlad původního názvu Vacancy, Motel smrti, dává jasně najevo, o co ve filmu jde a o moc komplikovanější to věru není - tak akorát dlouhá expozice, při níž se dozvídáme, že ústřední manželský pár má nějaké ty problémy, následuje několik lekaček a poté pořádně hustá atmosféra napětí a strachu._____ Ideální délka filmu, nemající přes 80 minut, překvapivě kvalitní a přesvědčivé herecké výkony Kate Beckinsalové a Luka Wilsona (fakt jsem to napsal?) a velice zajímavá stylová podvratnost vůči filmu a jistým hollywoodským tendencím, kdy se čerpá nejenom hodně z hororových (či spíše černohumorných?) klasik let dávno minulých, ale i evropského artu v hávu thrilleru s Hanekem v čele._____ Za odvahu být nestylový ve stylu, za konzistentnost a atmosferičnost vyváženější než v obdobně konstruované Identitě a za vyrovnanost a hladší žánrové přechody než Jízda peklem mírně nadsazené 4* (70%) pro film, který řeší krizi manželství originálním a zábavným, svižným a oddechovým způsobem. Jenom ty freudovské tunely si už, prosím, páni evropští filmaři debutující v hollywoodu, strčte do prdele. Nedík.(16.6.2007)

  • Pepinec
    ***

    Atmosférický thriller s mravním ponaučením o tom, že když špatně zahnete, musíte za to nést následky. Řeč je o silnicích, ale bacha i na postel, takhle před svátkama...(23.12.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace