Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pan Hnědý
    ****

    Dvojnásobně silnější a akčnější ultimátum než v Batman Begins. The Dark Knight je akční seance, při které se divák ocitne v "Umbram suam metuere" a pořád chce být v kontaktu v plném rozsahu bez ohledu na následky.(19.8.2012)

  • Viktooorka
    *****

    tak s odstupem času, jsem se pustila do přemýšlení o tomto filmu.. proč rozdělil lidi na dvě části.. TY co jsou jeho obdivovateli a TY co si nezískal a nechápou čím je tak vyjímečný :) já se škatulkuji do obdivovatelů.. všechny díly Batmana od Tima Burtona zbožňuji.. líbí se mi jeho podání.. příme převedení Batmana coby superhrdiny, v temném opravdu temném Gotham city.. ale pan Nolan se pustil do projektu, uděla z Batmana "obyčejného" muže.. muž, který pomocí bojového umění a spouty peněz ze sebe udělal symbol.. tím udělal úplně nový příběh.. i když je děj stále o tom samém :) a jak jsem psala už od dob mého útlého dětsví byl Batman legendou.. Batman v podání Christina Bale se mi zaryl do podvědomí a když končil s kartou Jokera, byla jsem zvědavá jak to dopadne. Říkala jsem si: „Nikdy se nesnažte překonat Jokera v podání Jacka Nicholsna!“ A jak to dopadlo?? Temný rytíř je za posledních pár let, jeden z nejlepších filmů, co jsem viděla.. Heath Ledger se postaral o excelentní podívanou. Jeho smích slyším pořád a díky němu tu s námi zůstane na hodně dlouho. Ještě teď mě mrazí, když si vzpomenu na to, jak jsem byla zaražená v sedačce a s napětím koukala. Akčnost, zábava, hrůza a údiv nechybí. Slovy se nedá popsat, jak je to mistrovské dílo.(31.3.2009)

  • Nathalie
    *****

    Plnokrevné a zakrvácené antické drama, jen v pouti za hledáním lidské přirozenosti si protagonisté nasazují vysvětlující a matoucí masky, a snad proto mu říkáme comicsová adaptace. Nolan se ptá, kde leží ona hranice mezi předurčeností a zda existuje úzeMí svobodné volby, akcentuje dobu post-demokracie a jejích slabin, kterých využívÁ terorismus, vrací se v postavě Jokera, jakési Amélii naruby, k zvráceně hravému Nihilismu a portrétuje nejhlubší propastI v temnotě svých postav. Má dost odvahy, aby svého maskovaného arcihrdinu, TEmného rytíře, učinil vedlejší postavou a amorfní nádobou, která se tvaruje podle potřeb anarCHií zmítaného GothAmu. A v té temnotě, těsně před rOzbřeskem, ustupuje od HobbeSovy teze a věří ve světlo. Dokud se neozve šílený smích. A pak druhý. Ve světě, kde neexistují pravidla, nelZe věřit, ve světě, kde je porušena spoLečenská smlOuva, se začíná i mafiánská klika bát. Svět strachu je světem nejistoty, kdy může přijít rána od kohokoli. Spirála bezpečnosti se začíná roztáčet, čím více strachu máme, čím méně věříme, tím větší nebezpečí na sebe přivoláváme, říká Nolanův hrdina s tváří, rytíř na bílém koni. Obětovat principy sebezachování, svobodu bezpečnosti, spravedlnost statu quo? Možná za několik desetiletí budou vědci zkoumat kulturní reflexe postmoderní doby. Snad poprvé je ale obraz zranitelného a zraněného světa zašifrován do filmových políček s netopýřím emblémem. Hlubinná psychologie. Duch doby. Why So seriOuS? P.S. Temný rytíř je neopakovatelný, protože je to nehrdinský film, v jehož soukolí nás semelou dva záporáci. 90%(12.8.2008)

  • tron
    ****

    „Noc býva najtemnejšia pred úsvitom.“ BATMAN ZAČÍNA sa mi predsa len páčil o troška viac, povedzme o 20%. TEMNÝ RYTIER je možno až zbytočne dlhý, čo mu umožňuje odvádzať divákovu pozornosť od hlavnej dejovej línie („príbeh dvoch trajektov“, hongkonská odbočka), pričom paradoxne zvraty, úzko súvisiace priamo s dejom, sú načrtnuté a možno až škodlivo nedokončené (korupcia v Gordonovom zbore). Akčné scény stále nie sú Nolanovou silnou stránkou (finálna akcia v mrakodrape je tak nezrozumiteľná, že som ju poriadne nepochopil ani po dvoch reprízach) a pomerne veľa „čudných náhod“ tomu tiež nepomáha (čo by sa stalo, ak by ten obrovský afroamerický väzeň ovládač hodil tak nešikovne, že by sa mu ho nepodarilo vyhodiť do rieky?). Na strane druhej, Nolan sa nebolí likvidovať postavy, aké sa v „bežnom hollywoodskom filme“ nelikvidujú a celkovo je faktom, že TEMNÝ RYTIER je vynikajúci komiksový veľkofilm s myšlienkou. Film sa nebojí polemizovať o Dobre, Zle a veciach „medzi nimi“. Ponúka sériu asi už kultových scén (ceruzka) a tvrdých hlášok („Prečo si taký vážny?“ alebo „Ten to už asi nerozchodí.“). Strhujúcim vrcholom, kvôli ktorému snímka odsýpa svižne, je mrazivý Joker Heatha Ledgera a jeho desivé monológy na tému „Vieš, odkiaľ mám jazvy?“. Viac v mojej recenzii na Recenzie.org: http://recenzie.org/komiksovy-film/508-temny-rytier-8o- Kino Považan (2x)(1.11.2008)

  • Lateef
    ****

    Batman Begins a Dark Knight jsou jako panna a orel. Temný rytíř mě svým pojetím a neustálými narážkami na vrtkavost osudu, tíživost rozhodnutí, pocit odpovědnosti, krajní meze a náhodu strašně vyčerpal. Joker při svých smrtících hrách s Gothamem nedisponuje srdcovými, křížovými, listovými či pikovými kartami, on vykládá na stůl vějířovité postupky anarchie, šílenství, bezmoci a chaosu. Ad finta s tužkou: čekal jsem hbitou manipulaci, dostal jsem mnohem víc, tohle byl geniální prvek, který charakterizoval celého Jokera plus jeho působení ve filmu. Každá věta v jeho podání je hláškou nejenom s velkým Há, ale i s velkým eL, Á, eŠ, Ká a A. Heath Ledger zahrál fantasticky a když vezmu v potaz příčinu jeho tragické smrti, vypadá to, že jej Joker pohltil. Temný rytíř je parádně natočený, mnoho scén má takovou údernost, že jsem si hned říkal: tohle chci vidět znovu. Mostow otočil na záda jeřáb, Nolan rovnou kamión i s návěsem, naháněčka, která této lahůdce předcházela na mě zapůsobila skvěle, zvláště když se skrze křižující se trajektorie automobilů proplétala jednostopá turbobrutální mašina. Záběr na uhánějícího Batmana s vlajícím pláštěm považuju za megacool. Ad Batman: vesměs dobré, jenom by to Bale nemusel tolik přehánět s rádoby drsným hlasem a mobilní sonar už byl jaksi mimogothamský (chcete-li mimocomixový). Znovu: záběry plachtícího netopýřího muže v noční scenérii působí dokonale. A teď největší kámen úrazu: Maggie Gyllenhaal... jako cukrářka Ana jednoznačně ano, jako Rachel Dawes jednoznačně ne. Zpracování filmu parádní (scénář, hudba, atmosféra, efekty), ale na to, abych hodnotil pěti hvězdičkami mi to rušilo příliš mnoho prvků. Zatím cca 90%. 185 miliónů dolarů(rozpočet)/997 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)/313,5 miliónů dolarů(zisk z kinoprojekcí)(12.8.2008)

  • - Spoiler: Ve scéně, kdy leží Harvey Dent (Aaron Eckhart) v nemocnici, má obvázanou půlku obličeje, avšak obvazem, který se nepoužívá na popáleniny, protože by se látka přichycovala k masu. (Dodislav147)

  • - Během natáčení kolem Lake Street v Chicagu obdrželo místní policejní oddělení vystrašené telefonáty od občanů, kteří viděli policejní auta pronásledovat černé auto neznámé značky a neidentifikovatelného modelu. Šlo pochopitelně o Tumbler. (cihlenka)

  • - Podle režiséra Christophera Nolana byla scéna, kde Bruce Wayne (Christian Bale) požaduje nový kostým Batmana od Luciuse Foxe (Morgan Freeman), jen hercovou záminkou, protože sám chtěl kostým celý předělat. (cihlenka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace