poster

Protektor

  • anglický

    Protector

Drama / Romantický / Válečný

Česko, 2009, 98 min

Režie:

Marek Najbrt

Kamera:

Miloslav Holman

Hudba:

Midi Lidi

Hrají:

Jana Plodková, Marek Daniel, Klára Melíšková, Martin Myšička, Richard Stanke, Tomáš Měcháček, Sandra Nováková, Jiří Ornest, Jan Budař, Simon Schwarz, Štěpán Rusín, Pavel Kryl, Adam Kubišta, Tomáš Žatečka, Josef Polášek, Cyril Drozda, Leoš Noha, Eduard Jenický, Philipp Schenker, Roman Slovák, Roman Vejdovec, Thomas Zielinski, David Máj, Jan Jankovský, Ondřej Matějka, Petra Nesvačilová, Dana Marková, Ludmila Hroudová, Mikuláš Lubomírský, Robert Geisler, Robert Soukup, Kateřina Sorejsová, Kamil Švejda, Ivo Machalík, Michal Dalecký, Jan Lepšík, Tomáš Bambušek, Petr Cholt, Vítek Březka, Marie Ludvíková, Lenka Zogatová, Štěpánka Ludvíková, Marie Cichá, Radek Vašín, Martin Mičan, Martin Hladík, Luděk Pokorný, Daniel Chalupa, Viktor Janč, Jana Jančová, Miroslav Pluháček, Hana Prokešová, Jan Ptáčník, Iveta Ptáčníková, Jiří Roháček, Blanka Roháčková, Jaroslav Kantor, Ladislav Šindler, Jan Janda, Zdeněk Pazourek, Jiří Toufar, Marek Němec, Jiří Hajdyla, Bohouš Maceček, Václav Neužil ml., Žaneta Filípková, Edita Zákravská, Barbora Halamová, Jiří Jelínek ml., Kamila Kalousová, Jindřich Skopec, Ida Sovová, Nikol Kouklová, Karolína Machová, Čeněk Koliáš, Pavel Vítek, Richard Němec, David Czesany, Marta Vítů, Jan Řéhák, Veronika Rašťáková, Tomáš Pospíšil, Vojtěch Novák, Kryštof Lubomírský, Tadeáš Lubomírský, Natálie Denkrová, Marie Pilátová, Daniel Sidon
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mertax
    ***

    Tak jsem se k filmu konečně dostala (duben 2010). Po velmi dobrých reakcích diváků, kritiků, Lvů - a kdo ví ještě koho, jsem čekala opravdu hodně. Sice je to konečně závan svěžího větru, ba dokonce vichr, do zatuchlých českých vod, ale… Zajímavá kamera s tmavým filtrem, nápaditý střih, který opakuje motiv kola, výborná minimalistická hudba, výtvarně zdařilé interiéry i exteriéry a skvělý Marek Daniel na 4* bohužel nestačí. Plodková mi připadala dost nevěrohodná, nezbaštila jsem ji ani slovo, jevila se mi dost křečovitě, no zkrátka slabota. Naopak velmi pozitivně na mě zapůsobila Klára Melíšková, jakožto bojácná ženská, co si svoje pohodlí umí hezky zajistit…/// Vyprávěcí struktura je dosti děravá. Hodně dlouho se nic neděje, vztah se rozpadá, manželé se podvádějí, aby se pak mohli usmířit, napětí pramalé, byť závěrečná tečka s rozmazávajícím se záběrem je impozantní. Je to jakýsi nevyrovnaný mix partnerské konverzačky a dobového dramatu s vážným ideologickým podtextem. Ale kdyby ke mně přišla nějaká návštěva z ciziny, tohle je film, který bych jim pustila, aniž bych se schovávala hanbou pod stůl, k čemuž mám v poslední době u českých filmů nutkání... 65%.(25.4.2010)

  • Traffic
    *****

    Vše podstatné už bylo řečeno, tak snad jen: Nejlepší český film za poslední léta.(10.5.2011)

  • Renton
    ****

    Scénář: Robert Geisler, Benjamin Tuček, Marek Najbrt .. Ještě že tak. Když jsem usedl do sedačky, vybavila se mi neveselá vzpomínka na jiný nedávný ambiciózní český retro film. Tím byl Normal (vlastně jsem si na něj od jeho premiéry doposud nevzpomněl), který sice válcoval trailery, ale výsledek utek. Na Protektora jsem neviděl ani ten trailer (systematicky je nevyhledávám) a vše se zúročilo příjemným zážitkem. Uhrančivá stylizace, výborná MIDI hudba a její gradace scén, příběh se sune kupředu pozvolně, tu skokově a mimo samotné okolnosti mu chybí ještě něco dramatičtějšího v jádru. Jenže, když se v tom všem navíc pohybuje úžasně fotogenická Jana ‘Čárkovaná ‘ Plodková a (pro mne) konečně přijatelný Marek Daniel, není moc co řešit. Podzim patří českému bicyklu. Osvěžujících 75%.(24.9.2009)

  • POMO
    ****

    Film odvážneho tvorcu, ktorý sa nebojí ísť vlastnou cestou a ktorý vie s nadhľadom rozprávať o vážnych veciach. Medzi súčasnými českými filmami malý zázrak.(16.9.2009)

  • DaViD´82
    ****

    Dlouho naříkám, že se zdejší kinematografie vyhýbá kostlivcům ve skříni tuzemských dějin, zatímco naši germánští sousedé se popasovávají s jednou dějinnou skvrnou za druhou. A navíc takřka vždy způsobem jen těžce zapomenutelným. Proto jsem opravdu velmi vděčný, že to tady už konečně také někdo zkusil. To, že nakonec zůstalo pouze u toho pokusu, už je věc jiná... Znatelně mi tu totiž scházelo nějaké dramatické pnutí. Takové jaké bylo kupříkladu v Uchu. Jít prostě více na dřeň a neklouzat pouze po povrchu. Ovšem i tak vznikl dostatečně kvalitní snímek (scény s bicykly, scény s focením!), který se ctí ustojí i mnohé své nedostatky. PS: Filmový plakát dostane smysl až s úvodní citací, což je sice originální, ale poněkud kontraproduktivní řekl bych. A také by mě zajímalo zda je podobnost námětu s osudy Čeňka Šlégla pouze náhodná či nikoli.(24.9.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace