Režie:
Marcel BystroňScénář:
Marcel BystroňKamera:
Marek TichýHudba:
Čeněk KavečkaHrají:
Nela Boudová, Dana Černá, Jiří Vohnout, Ondřej Vetchý, Veronika Žilková, Ian Hamilton, Petr Jákl, Jitka Ježková, Jiří Mádl, Beata Greneche, Petr Ratimec (více)Obsahy(1)
Otec, pan Vohnout, je doma považován za idiota a bačkoru. Venku je ale zabiják, který střílí gangstery, aniž by o tom rodina měla nejmenší tušení... Příběh tvoří tři linie vyprávění, které se vzájemně doplňují, prolínají a končí o Štědrovečerní večeři. Tato provokativní komedie je určená nejen příznivcům černého humoru. Do všech rolí byli obsazeni skvělí herci, jako například Ondřej Vetchý (Babí léto, Duše jako kaviár, Prachy dělaj člověka), Veronika Žilková (Otesánek, Milenci a vrazi, Anděl Páně), Jiří Mádl (Snowboarďáci, Rafťáci, Jak se krotí krokodýli, Ro(c)k podvraťáků), Nella Boudová (Bylo nás pět, Kolja, Doblba!), Jitka Ježková (Báječná léta pod psa, Početí mého mladšího bratra, Andělská tvář)... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (190)
Už dlouho mě při sledování filmu nenapadalo takové množství mnou viděných filmů, seriálů a dokonce i počítačových her. A ne, nebylo to z důvodu nějakých povedených narážek, ale protože Bystroň má opravdu originální nápady, které se nebojí ukrást do posledního detailu a trošku znalejšího diváka jen popudit. K tomu si přihoďte vesměs strašně nezáživnou stať celého filmu, na úvod i závěr se ale koukat docela dá. A z celého dost poslepovaného příběhu mám dojem, že kdyby ho někdo sledoval pozorněji, tak tam mnoho věcí časově opravdu nesedne. No a ty epileptické začátky kapitol měly znamenat co? 1,5* Btw, mýlím se nebo to opravdu byl první český film s bullet-timem? Ach jo :) ()
Tak české Pulp fiction se rozhodně nekoná, do toho mají tvůrci ještě hooodně daleko. Nemůžeme ale Bystroňovi upřít originalitu a snahu o invenci v dnes tak zachmuřelé české tvorbě. Bohužel se ale hrozně tlačí na pilu za účelem být co "nejhustější" a "cool", což ve výsledku produkuje opravdu trapné dialogy a scénky, které ještě umocňují toporné herecké výkony prakticky všech zúčastněných (Snad jen ten Jákl je opravdu drsňák). Nudil jsem se, kroutil hlavou, koukal na hodinky, ale přesto jsem rád, že se někdo pokusil přijít v tuzemsku s něčím novým a ačkoli se to absolutně nepovedlo, neházel bych flintu do žita. Nikdo učenej v tomhle ohledu z nebe nespadl (Snad až na Tarantina, ale ten je nejspíš z Marsu) a hold se musí párkrát šlápnout vedle, než se kterákoliv invence dostane do malíku. Takže příště lepší herci, scénář, režie a to by v tom byl čert aby to nebylo koukatelné. ()
Když jsem četla komentáře, nedokázala jsem si udělat o tom filmu obrázek. Měla jsem pocit, že každý mluví o jiném filmu. Pak jsem film viděla s několika známými a každý z nich měl jiný názor - ne dva tábory, ale deset táborů. Každá scéna měla zastánce i odpůrce, tohle jsem dlouho nezažila. Největší slabinou tohoto filmu je, že těch filmů je v něm více. Nedokážu to srovnávat s jinými, protože to srovnat nelze. Pak jsem si uvědomila, že tento film reflektuje tuto dobu ze všech nejvíce - chaos, nekomunikace, chladný vztah k postavám, žádné citové vydírání... Jako metafora dobrý, jako film nevím -kouknu na to za deset let a udělám si názor... Prozatím plný počet za to, že něco to bourá (jen si nejsem jistá, zda i něco staví). ()
Ještě větší trapas než jsme doufali! Co je horší? Nela Boudová v hlavní roli českého Pulp Fiction? Ondřej Vetchý ve variaci na Kevina Elijaha Wooda ze Sin City? Rádoby drsnost? Věty o trnových cestách a proroctvích? Marný a dokonale "necool" pseudovideoklipový look? Anebo zamotaný, ale křečovitý a tudíž nezajímavý scénář, v němž se nezjevují pozoruhodné, ani přitažlivě bizarní postavy, ale zato se kupříkladu vybarvuje filmový kritik jako zakomplexovaný buzerant, jenž si zaslouží umřít? (nekecám... :-) Tudy cesta z krize českého filmu prostě nevede. Pravda, pořád je to ve výsledku trochu snesitelnější než Post Coitum, které se ještě navíc tvářilo jako poetické umění. Ale jen nepatrně. (Phos4us: Copak já tvrdím, že Post Coitum natočil Bystroň? Netvrdím, jen je srovnávám kvůli stejnému pachateli scénáře. A copak tvrdím, že si ten přívlastek vymysleli sami? To už vůbec ne... doporučuju pozorně číst a nehledat v textu něco co tam není). ()
Komedie? Ale kdepak... Tenhle film je jedna velká tragédie. Příběh není vyprávěn chronologicky, nýbrž postupně z pohledů tří postav. Ne, že by to byl vyloženě špatný nápad, ale v tomto případě je provedení natolik nešťastné, že brání divákovi pochopit, proč se co vlastně děje. Situaci nezachraňují ani "vtipné" situace, a to jednoduše proto, že vtipné nejsou. Pověstnou korunu nasadil filmu režisér, když si prostřednictvím tohoto filmu vyřizoval staré účty (viz bláznivá režisérka pornofilmů Deána). Jediným kladem tak zůstává slušný výkon Petra Jákla. ()
Galerie (15)
Photo © Cyberdyne technologies
Reklama