Reklama

Reklama

V Saúdské Arábii dojde k teroristickému útoku, při kterém zemřou desítky zaměstnanců ropné společnosti. FBI vyšle do akce svůj nejlepší tým, vedený energickým agentem Ronaldem Fleurym. Na vyšetření celé události mají pouze pět dní. Saúdskoarabská realita jim všem ale uštědří tvrdou životní lekci a představu o snadné misi rozbije napadrť. Navzdory tomu, že nechápou kulturu, v níž jsou nuceni dočasně žít, a přes všudypřítomnou nenávist a neochotu úřadů spolupracovat se jim nakonec podaří zdánlivě nepolapitelným teroristům dostat na stopu. Otázkou zůstává, zda nebude tato teroristická buňka pro čtveřici agentů a pár jejich místních kolegů příliš velkým soustem. (TV Nova)

(více)

Recenze (616)

POMO 

všechny recenze uživatele

Technicky solídny a s výnimkou sladkokyslého záveru celkom inteligentný thriller. Na závažnú tému sa tu vsádza rovnako, ako na efektnú, realisticky podanú akciu. Vo finále je ale Peter Berg lepší v akcii. Tiež škoda, že snímka skončí vo chvíli, kedy sa skutočne rozbehne. Divák tak ostáva pobavený, ale nie celkom uspokojený. Časom Kráľovstvo zostárne rovnako ako napr. Krvavá voľba. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Modlím se, aby to nebyl nový filmařský trend a napadá mě otázka: "Opravdu si odteď budou všichni neúspěšně hrát na druhého Paula Greengrasse?". Z duše mi mluví slova jednoho zámořského filmového kritika, který napsal, že si Berg k obsluze kamery přizval "permanentně tančící opici". I ve statických záběrech chaotické švenkování kamerou ze strany na stranu, nahoru a dolů, které, sedíc zhruba 10 m před velkým plátnem, vedlo k bolení očí a po půlhodině získání pocitu, že by nějakej Kinedryl opravdu bodnul. Greengrassovi je tenhle filmařský způsob vlastní, dokonale zmáknutý a Bourneovi dodal zajímavý šmrnc. Ale ve Vašem případě, Petere Bergu, bylo to skutečně nutné? Protože jinak herci v čele s charismatických Foxxem byli znamenití, saudskoarabské reálie fantastické a závěrečná akce místy dechberoucí. Jestli Berg nabyl přesvědčení, že svým pseudodokumentaristickým přístupem s kamerou "utrženou ze řetězu" dokáže diváka více vtáhnout do děje, tak v mém případě se to totálně minulo účinkem. Velkým kladem budiž dvě poslední vyřčené věty filmu - prostinké a přitom tak výstižné pojmenování nikdy ne(s)končícího boje mezi západním světem a tím islámským!! Mimochodem, poprvé v životě jsem zažil, že jsem v celém kinosále seděl ÚPLNĚ SÁM. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Žhavě aktuální, politicko-akční drama o ropě, teroristech, chrabrých agentech FBI a (některých) hodných Arabech. Aneb Syriana pro konzervativní teenagery se zálibou ve střílení. __________________________ Nejprve dostaneme videoklipově zhuštěnou lekci o historii Saúdské Arábie a jejích vztahů s USA během 20. století a pak jsme svědky vícefázového teroristického atentátu, při němž v Rijádu zemře mnoho nevinných Američanů včetně dětí. Po tomto prologu následuje rozprava mezi agenty FBI doma za mořem, jestli zasahovat, či ne, a vzhledem k tomu, že to agent Ronald Fluery (Jamie Foxx) a agentka Janet Mayesová (Jennifer Gardnerová) berou osobně a nenechají se odradit byrokratickými překážkami, vymyslí se finta, jak obejít zákazy nadřízených a letí se do Arábie. Tam následuje druhý akt – samotné vyšetřování plné administrativních a kulturních překážek – líčený ve velmi realistickém, až trochu, a nejspíš záměrně, zdlouhavém duchu, po němž jsou již téměř všichni v sále krvelačně nadržení, aby propukla akce. A ona v posledním aktu skutečně propukne a je to maso. ________________________ Otázka je, kdo a proč může být takovým snímkem uspokojen. Členové oscarové akademie, kvůli jejichž krátké paměti před vyhlašováním nominací se údajně zdržovala premiéra, nebo teenageři, kteří rádi hrají počítačové hry a u filmů jako Syriana se pekelně nudí?_______________ Zjednodušeně se dá říct, že filmy si můžeme pracovně třídit na ty, které nám mají přinášet poznání, a na ty, které mají přinášet požitek. Anebo možná přesněji na ty, které nám umožní svět lépe pochopit, a na ty, které ze světa dělají podívanou. Království režiséra (a herce vedlejších rolí) Petera Berga chce zastat obě úlohy a jde na to zostra hned od úvodních (výtvarně originálních) titulků přes dějovou expozici až po úplný závěr, kde se dozvíme „velké poselství“ obou stran konfliktu, jež je ovšem opět příslibem další krvavé podívané. Člověk si až se zvrácený potěšením vzpomene na čtvrtého Ramba..._____________________ Teď trochu vážně. Nemyslím si, že nelze za žádných okolností stvořit dílo, které by mohlo mísit žánrové potěšení z akce, a přitom by mohlo něco vypovídat o našem, tedy reálném, a nikoli jen filmovém světě. Bez dlouhého vysvětlování: přijatelný je pro mě Spielbergův Mnichov, kde spolu s hrdiny toužíme po pomstě a postupně nám dojde, že zabíjení nikam nevede, přinejmenším, pokud se vžijete do kůže hlavní postavy. Přijatelné je pro mě rovněž V jako Vendeta, což je comics, který používá nadsázku a alegorii k tomu, abychom si uvědomili, jakou moc mají masky a symboly, co je hrdinství a co je svoboda. Jeden film říká, že odplata za terorismus se sama může zvrhnout v teror, a druhý film, že terorismus někdy může sloužit dobrému cíli. Žádné z těchto děl nelevituje ve společenském vzduchoprázdnu a je jasné, že se obě dočkají nesouhlasných reakcí, obviňování ze zbabělosti či naopak nezodpovědnosti. Pořád však jak Mnichov, tak Vendetu můžeme brát jako umělecká díla svého druhu. _________________ Království však lze těžko při plném vědomí označit za něco jiného než ideologický film, který se maskuje tu za umění (politické drama popisující dnešní složitou dobu), tu se zablyští jako adrenalinový akční nářez a občas sklouzne k lehkému kýči. Ať už se totiž na počin producenta Michaela Manna a scenáristy Matthewa Michaela Carnahana díváme z jakékoli stránky, vždy z toho vyjde rafinovaná či otevřeně militantní výzva k odplatě, v níž se všechna komplexnost historických a ekonomických souvislostí smrskne na boj (bílého amerického) muže či ženy proti (arabskému umouněnému) muži. Spravedlnost se tedy odehrává na čistě fyzickém a emocionálním základě několika okamžiků a nepřekročí myšlenkový rámec „to máš za to, hajzle“._______________________ Musím uznat, že řemeslně precizní a střihová kompozice obrazů a zvuků Království ve mně vyvolává silné fyzické vibrace. Tohle Peter Berg umí a přinejmenším od vzniku Světel páteční noci (2004), kde nabídl dech vyrážející scény ze zápasů amerického fotbalu, jej fandové akce mají rádi. Mně osobně taky brutalita nijak nevadí, absurdita akce mě baví (a tady nepřekračuje mez, že jeden agent zvládne postřílet deset oručníkovaných zakuklenců), nemyslím si navíc, že filmy mají masový propagandistický vliv na publikum, jen se mi prostě nelíbí, když se mnou někdo manipuluje. ________________ Pokud nejste citliví na to, že každý film s politickým tématem nutně šíří nějaký politický názor a Království vyhovuje vašemu vidění světa, možná si i tak všimnete, že polodokumentaristicky věcné scény nepasují dohromady s rodinnými výjevy, kde otcové hladí své synky po hlavách a říkají jim, jak je milují. Okázalá ambicióznost Království nejenom škodí, ona hlavně ukazuje, jak pod vší tou snahou být zároveň politicky korektní (dáme tam jednoho nesmírně sympatického arabského policistu, aby bylo jasné, že nejsme rasisti) a zároveň si rýpnout do vlastních řad (američtí úředníci jsou srábkové) se ukrývá primitivní westernový příběh o tom, že správní chlapi se nenechají odradit od toho, aby dělali správnou práci. A dlužno dodat, že Jamie Foxx umí přesvědčit, že je správný stoprocentní chlap, a totéž se daří i hranaté Jennifer Garnerové._______________ Nevím, koho volí producent Michael Mann (Miami Vice), ale zdá se mi, že podporuje vládní snahy o to, aby represivní složky přitvrdily. Nevím také, nakolik si Peter Berg, který předtím režíroval bezstarostné taškařice Šest pohřbů a jedna svatba a Vítejte v džungli, uvědomuje, že brousí do vážnějších vod, kde si s videoherní estetikou nevystačí. Jen vím, že jsem chtěl vidět lepší film. () (méně) (více)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Jako typický civil znalý ozbrojeného střetu leda z filmu a počítačových her si nedovedu udělat představu, jaká asi tak je reálná úspěšnost střelby na pohyblivý cíl v městské zástavbě, ani jak moc to s vámi švihne, když vám pět metrů za zadkem vybuchne auto po zásahu z RPG (šťastné sedmičky, jak jinak), ale místy se mi ty poměry zdály dost odlišné podle toho, kdo zrovna stál na které straně zbraně. Ale co, musulmanské milice přece musí mít horší mušku než elitní agenti FBI a hrdinní saudští policejní důstojníci;) Hlavně že akce frčí a je dostatečně efektní (což je). Škoda jen té laciné ideologické agitky a pokusů o nějaké to ilustrování špinavého politického pozadí toho všeho, protože to zkrátka není Bergova parketa, ať na ni má jak chce dobrý herecký materiál. Ale abych tuhle část jen nehaněl, scéna ukazující, co který z hrdinů dělá mimo službu (překvapivě vede naprosto normální život se svými vlastními starostmi a radostmi), byla velice dobře natočená i zasazená, stejně jako závěrečné oboustranné "kill them all". Těžko říct, co konkrétně byla ještě práce Michaela Manna coby scénáristy, a co už je Bergův rukopis, nicméně faktem je, že výsledek jejich společného úsilí je tak dobrý, že se mi příčí označit ho za zábavný. Takže řeknu, že přes určité výhrady k ideologické stránce věci a lacinému citovému vydírání nemám problém dát si tuhle "guns blazing" projížďku Saúdským Královstvím někdy znovu, a to by stačilo na sedmdesátku. Jenže za žaludek svírajícím způsobem o život se rvoucího Jasona Batemana a ultradrsnou Jenn Garner a její špinavou bitku s teroristickou gorilou nemůžu něco nepřihodit. Takže výsledkem je 80%. A PS: IMHO se už situace po těch desetiletích eskalace vyhrotila natolik, že na nějakou vzájemnou úctu a porozumění je pozdě - proteklo už příliš mnoho krve a příliš mnoho manželek a matek pochovalo svoje muže a syny, kteří měli syny a bratry, a mají ty "nejlepší" důvody k nenávisti. A jak chcete vyjednávat a vést k porozumění někoho, pro koho nevyvratitelně představujete absolutní zlo, a pro koho je vaše smrt - spolu s ideálně co největším počtem vašich souvěrců, lhostejno jestli vojáků, policistů nebo klučinů tahajících za sebou kačera a běhajících s odřeným kolenem za mámou - jízdenkou k věčné blaženosti? Nemluvě o tom, co se asi stane s tou umírněnou skupinou nebo snad dokonce většinou, která tento fundamentalistický názor nesdílí... spanilé jízdy Talibanských frajerů o tom myslím vypovídají dostatečně. A jestli to pro někoho znamená, že jsem všivý komerční západní fašista, so be it. Svět prostě neobývají jenom sluníčkoví lidičkové plní tolerance a touhy po smíření. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Saudská Arábie, největší světový producent ropy. Spojené státy americké, největší světový spotřebitel ropy. Dvě země, které bez sebe nemohou existovat. V dobrém i ve zlém. K tématu „ropa a její důležitost pro moderní civilizaci“ lze přistupovat mnoha různými způsoby. Peter Berg dává hned úvodními titulky, maximálně zestručněnou historií vztahu dvou výše zmíněných zemí, najevo, kterou cestou se bude ubírat jeho snímek. Zcela opačnou než Syriana. Ta rovněž „pulzovala“ dialogy, ale občas mi takříkajíc utekla nit, u Království nic podobného nehrozí. Přes veškerou tvůrčí snahu o zakomponování nějaké trvanlivější myšlenky (vše nádherně shrnují poslední dvě věty) jde především o královsky přímočarou zábavu. V Arábii dojde k jistým krvavým, terorismem šmrncnutým událostem, pročež Jamie Foxx z vlastní iniciativy sestaví vyšetřovací minitým a odlétá zjistit, kdo to celé spáchal. Úplně jednoduché, bod A (exploze), bod C (odhalení viníka), krátká zastávka v bodu B (samotné vyšetřování) – nic dalšího, žádné vedlejší dějové linie, žádné flashbacky a nechronologické vyprávění. Měl jsem obavy z umělého natahování, ze spousty dialogové vaty vyplňující dobu mezi počáteční a finální akcí… zcela zbytečně. Film je od začátku do konce prudce zábavný. Částečně zásluhou Bergovy klipoidní režie, částečně zásluhou talentovaných herců (Chris Cooper by své charisma mohl prodávat na černém trhu). Scénář, lehce protkán černým humorem, nedává moc prostoru „povinným“ dialogům na témata láska, rodina, přátelství a těch pár funguje, resp. nevadí. Vše peláší vpřed rychlostí loveného zajíce. Ani jsem se nenadál a již tak dusnou atmosféru začaly prosycovat desítky, stovky, tisíce kulek. Syrová finální akční scéna zabírá dobrých dvacet minut. Na otázky po logice některých jevů v ní není místo. Dle tradice akčního filmu ona, ne nějaké politikaření, vyřeší veškeré problémy. Alespoň dočasně… . Čím dál oblíbenější epileptická kamera, navozující dokumentární styl, mi nevadila nijak markantně, ač jsem její epileptičnost vnímal více (čili byla rušivější) než ve filmech Paula Greengrasse, k němuž bývá Berg mnohými přirovnáván (a akčňáky Tonyho Scotta má zjevně také nakoukané). Nevím, jaký byl cíl Království, jestli chtělo o něčem a o čem přesně vypovídat, nést nějaké konkrétní výpovědi a odpovědi, upřímně – moc mi na tom nesejde. Sebegeniálnější hollywoodský film bude pořád jenom hollywoodským filmem, i když třeba otevřeně apelujícím na lidi u koryta, tedy u moci. To oni, ne filmy, mají moc změnit svět. Z pohledu diváka lačného ne celkem hloupé akce nedokážu tomuhle chutnému kebabu takřka nic vytknout. Snad jenom, že utekl příliš rychle a nezanechal na mé psychice žádný dlouhodobější efekt. Prostě zábava. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, Marius, Lateef, k212, Vitason, Martyr, Ulrich, SeanLSD, Slavomír ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Naprosto klasická šablona, kdy maso je boj proti terorismu, knedle jakési vyšetřování a omáčka boj hodných proti zlým. A závěrečná věta to nevytrhne. Protože celou dobu sledujeme Američany, kteří se snaží být za hodné a poslední hláška je jaksi popřením toho všeho. Tohle nevypovídá nic o aktuálním stavu světové politiky, tohle si může myslet jen člověk, který v téhle oblasti má malý přehled. 70%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem sledoval docela tvrdou, svižně upalující kriminálku, zabudovnou v kurevsky horkým a aktuálním tématu: vztahu americko-muslimských "světů ", abych se dočkal v závěrečných 30ti minutách špičkově provedené akce, která byla opravdu hodně na ostro a zcela nepřipraven jsem si na závěr vyslechl jednu stejnou větu z naprosto rozdílných úst, přes kterou nakoukla do filmu drsná realita. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Alah je veľký a doprial mi vidieť tento film deň po strašnom útoku na Benazir Bhuttovú, takže to celé pre mňa získalo stopercentnú autenticitu. Napínavé po celý čas a záverečná polhodina je väčší adrenalín ako Bournova Moskva, fakt že hej. Berg je skvelý režisér a jedného dňa to pochopia aj ľudia ako Adrian ;-). ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Michael Mann vztáhnul své opatrovnické ruce nad Petera Berga a výsledkem je docela provokativní příspěvek k problematice současné bolístky západního světa, kterým je terorismus vycházející z muslimských zemí. Jistě, vše je řízeno mainstreamem, který nedovolí být v některých ohledech tak kousavý, jak by možná chtěl, ale přesto se tvůrcům podařilo zajít dál, než třeba jejich kolegům s Krvavým diamantem. Myšlenkové proudy filmu směřují hlavně k tomu, že i obyčejný muslim chce být mírumilovným člověkem, jehož zájmem jsou víra a vlastní rodina a že fanatismus je dílem jiných. Berg dokáže těmto rozhovorům vtisknout slušnou dávku autorské sensitivity, která z mnoha vyřčených slovíček tahá slušné pravdy o obou světech. Aby však nezabředával do nudy, nechává herce cedit tvrďácké hlášky a v závěru servíruje akční bombu, která diváka zarazí do křesla tak, že v paměti nevyhrábne asi nic, co by se tomuto mohlo v letošní sezoně rovnat. Přepad auta a následný únos je dle mého nejúčelněji vygradovanou scénou roku, která se sápe i na sledovačku na londýnském nádraží v Bourneově ultimátu. Jako člověk, který se samostudiem o problematiku blízkého východu a terorismu zajímá mě Království docela potěšilo, jako obyčejného diváka mě však dokonale usadilo a pobavilo. PS: Tvrdit, že je to hlavně dílo Michaela Manna je blbost, už jenom pro jinou funkčnost a emocionální dopad některých scén. Je to to samé jako říct, že Transformers vlastně natočil Spielberg a ne Bay. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Měl jsem takový pocit, že jsem sledoval film, který natočil někdo, kdo má hodně podobný režisérský um jako Tony Scott. Jenže tenhle film byl přeci něco jiného. První půle je jasně politická, ale řeší se tu otázka aktuální a záludná, z druhé půle už slova nestačí a tak na řadu přichází tvrdí chlapi a jejich zbraně. Akce je parádní, nádherně se to popisuje jenže ta první část je stejnak trochu nudnější a to nemám rád. Rozhodně je k věci, ale stejnak je toho trochu moc. Byl jsem namlsán z traileru a co jsem chtěl jsem dostal. Možná by neškodilo trochu víc akce, ale mám ten dojem, že autoři chtěli předat poselství do budoucna celému světu. Sledovat Araby takové a makové, věřící v jedno náboženství a přitom dokazující nemožné rozhodně stojí za to a i tak se divák podívá někam, kam se jen tak často nepodívá, do centra dění teroristických skupin. Toto téma totiž aktuální nepřestane nejspíš být už nikdy. --- Jak to dnes jde, seržante? - Slunce svítí, vítr fouká. Jak asi může být. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Naprostá spokojenost. Berg servíruje zajímavý příběh, který se na problematiku západního a arabského světa kouká docela chytře. Vizuálně je film špičkový od první do poslední vteřiny, Foxx je božan a závěrečná akce je něco, co člověka donutí krýt se před kulkami. Nemůžu se dočkat, až to uvidím znova. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $70miliónovTržby USA $47,536,778Tržby Celosvetovo $86,658,558Tržby za predaj DVD v USA $33,889,356 //počet predaných kusov 1,770,713║ Peter Berg chcel isť v šlapajách vyprávačov ako Michael Mann či Paul Greengrass ale darí sa mu to len polovičate, drama sa rysuje len povrchne, citovo nás moc nezaujme, príbeh nám nič nové nepovie, jedine čo mu vyšlo je akčný záver ale to už ako keby bol úplne iný film. Akcia tipu Vitajte v džungli mu skôr sadne. /videl v kine: 65%/ ()

imf 

všechny recenze uživatele

Peter Berg a Michael Mann si podali ruku a vznikl z toho výmluvný a v závěru i třeskutě akční thriller o týmu FBI zabodnutém v srdci Saudské Arábie. Vynikající herci, hutná atmosféra a pečlivá snaha nenahrát na smeč ani jedné straně. Království vás stihne vtáhnout, převálcovat a nakonec vyplivnout, abyste si s tím nějak poradili sami. Pár hodin po projekci mám čím dál tím silnější pocit, že to musím vidět znovu. Pokud možno co nejdřív. Zase si to dokázal, Bergu. A zase úplně jinak. Tleskám. (80+%) ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Řemeslo výtečné, Berg má akci v malíku, byť to všechno působí tak vypulírovaně, až je to neosobité. Schematismus ve vidění světa se dá unést, je cítit, jak moc se scénárista snažil o plastické vidění problému. Ne že by se to úplně povedlo, celkové vyznění ve stylu "všichni máme rodiny a máme je rádi, takže jsme jen lidi" příjemně otupuje závěrečná pointa. Nevím, jestli to chytře cynické vyznění chtěli tvůrci na poslední chvíli tlumit, volbu hudby jsem vážně nepochopil. Díky hereckým výkonům a opravdu frenetickým a nabušeným posledním dvaceti minutám se Království určitě vyplatí... Zvládnutá žánrovka, ale do brilance Manna či Scotta Peteru Bergovi ještě chybí značná dávka osobitosti. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Peter Berg je milovaný některými recenzenty, ale není to zrovna pan režisér, kterého by milovaly davy. Jeho styl je zajímavý a snad i poutavý, ale pouze efektivní. Království to dokazuje z jeho filmů nejvíc. Film, o speciální jednotce, která vyšetřuje bombový výbuch je více o politice než o akci a střelbě. Což je vlastně škoda, protože politické téma není tolik zajímavé a hlavně není scénářem nijak extra rozvedené. Poslední půl hodina se to snaží dohnat, ale ani kdyby Jennifer Garner střílela z dvou samopalů naráz nestačilo by to. Jamie Foxx je tvrdý voják, stejně jako skvěle obsazený Chris Cooper. Celkově je obsazení naprosto skvělé a právě proto mrzí výsledek, kterým je politické drama s trochou střelby. Škoda, protože mohlo jít o opravdu nezapomenutelný snímek, který skončil na půl cesty mezi Syridianou a pořádnou akční peckou. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Matthew Michael Carnahan .. Peter Berg se moc nezměnil, ani nepolepšil. Sice si vzal na paškál ožehavé aktuální téma, ale to podání… Suprová je historicky-popisná úvodní titulková sekvence, následována politicky naléhavou zápletkou. Tu ale vystřídá heroický nástup čtyřech statečných agentů FBI do zasažené oblasti, kde se pomoci nudného vyšetřování, patetických rozhovorů s dětmi či místními prokoušou až k akčně laděnému rozuzlení. Tady má film alespoň nějaké grády, ovšem žádná oslavná óda mne nenapadá. Vždyť jde jen o pár, muslimy masakrujících, kulo/raket přestřelek. Tuto část lze oproti jiným přesto pochválit neboť je co sledovat bez náznaků ubíjejících situací. Berg (resp. Mauro Fiore) snímá dění současným stylově roztřeseným postupem, což v některých opravdu špatně podaných záběrech až irituje. Herci, kromě drsných výrazů, nemají moc co hrát, zato hudba Danny Elman hraje mnohde a výtečně. Výstižnost paralelní kompozice s poslední větou je jediným odvážným, smutně pravdivým momentem - klid zde bude asi až ropa dojde (jenže to pak nebudou mít za co kupovat vodu, že..!). ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Čert vem silné čtyři hvězdy. Čím víc o Království přemýšlím, tím lepší se mi zdá. Berg se nebojí pořádné akce a klidně nechá střílet do civilistů. Nebojí se politické nekorektnosti a zároveň nikomu pečlivě nestraní. Dává dost prostoru hlavním hrdinům i odhodlanému nepříteli. A stylově si to sviští skrz vyšetřování k nabušenému konci. Takhle se mají točit dramata ze středního východu. P.S. Jestli nemáte rádi ty sladkobolné pasáže mezi koncem poslední akce a začátkem titulků... tak věřte, že tady měl scénárista koule ;) ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Na zaciatok otvorene priznavam, ze nepatrim k Bergofilom, resp. nadsene chvalospevy niektorych kolegov nielen z tohto portalu na Bergov rezijny styl su mi zahadou. V mojich ociach aj Kralovstvom Berg (vo filme si strihol i par sekundove cameo) potvrdil, ze je "iba" zrucnym rutinerom, aj napriek pravdepodobne najputavejsim uvodnym titulkom tohto roku. Film nijak nevybocuje z ocakavatelnej trajektorie tak v linii pribehu, ako i v prevedeni akcie. Lenze tam, kde napr. u Bournea (i ked sa pohybujeme v odlisnych zanrovych mantineloch) permanentne rucna kamera viaze s kazdou dalsou akciou moje emocie do pevnejsie zaangazovanej vyvrtky, tam u Berga ostava iba ciste sledovanie scen bez zvysenia tepu. Vyssie napisane mozno brat ako nazor na film optikou bez politickeho kontextu. Ovsem Kralovstvo je typ filmu, kde sa k naviazaniu na sucasny stav vo svete nevyhnete a prave skrz tento kanal si chtiac-nechtiac k filmu vztah vytvorite. V tomto smere predstavuje film jednu z dalsich moznych rozbusiek polarizujuc nazory od "prilis jednostranne a nasilne proamericke" az k "nesmierne autenticke a kruto pravdive bez zjavneho pridrzania jednej ci druhej strane". Moj nazor z tohto hladiska sa pohybuje niekde v strede, vidiac vo filme priblizne v rovnakom pomere prvky obidvoch protipolov, spajajucich sa v nepekny obraz o chorosti nasho sveta nasou vinou. [Kontrolna projekcia] ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Schematický akční thriller, který má všechny neřesti blockbusteru a akčního filmu americké provenience k tomu. Všechna ta klišé a nelogičnosti vyprávěného příběhu, nezranitelnost a nesmrtelnost hlavních (amerických) hrdinů, ,,Rambo style", kdy 3 zvláštní agenti plus jedna agentka plus jeden místní policista vykosí celou čtvrť muslimských teroristů... Škoda, mohl to být skvělý film... ()

Související novinky

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

Wahlberg se prostřílí z Afghánistánu

07.03.2012

Wahlberg a Berg spojí síly. Po Bitevní lodi, jasném kandidátovi na popcornový výplach roku, se Peter Berg pokusí o něco vážnějšího a realistického ve stylu Království. Před časem se osobně seznámil s… (více)

Foxx se šťourá v rasových vraždách

Foxx se šťourá v rasových vraždách

30.10.2007

Jamie Foxx se ožehavých témat neleká. Po vyšetřování bombových útoků na Blízkém Východě se opět spojí se scenáristou Království Mattem Carnahanem, aby se tentokrát popasoval s rasovými problémy.… (více)

Reklama

Reklama