poster

Interview

  • USA

    Interview

  • Slovensko

    Interview

Drama

USA / Nizozemsko / Kanada, 2007, 84 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    ****

    Interview režirované Stevem Buscemim je první z trojice předělávek filmů holandského tvůrce Theo van Gogha, který chtěl přetočit své filmy na americké půdě - konkrétně v newyorskyćh lokalitách - s americkými známějšimi herci, ale s holandským původním štábem a se zachováním stejného tvůrčiho přístup, který jeden kritik v připadě Theo van Gogha nazval "novým filmovým jazykem" - snímat třemi kamerami jednu dialogovou scénu (první snímá detail jednoho herce, druhá detail druhého a třetí celek). Z úcty k tvůrci výše vytčené podmínky byly dodrženy a v Interview si malou cameo roličku střihla i Katja Schuurmanová, která v originale hrála onu bulvární hvězdičku se schopností lidmi manipulovat a zneuživat svůj intelekt za povrchní vystupování blondýny; potěši i narážky na režiséra originálu (o podpis herečce v restauraci si přijde jistý "Theo" a projíždějící kamion s jménem režiséra je také nepřehlédnutelný)._____ Zatímco van Goghova verze byla více psychologická a dala se rozlousknout prostřednictvím freudovského klíče (to, co postavy dělaly v minulosti a jakou měly výchovu má vliv na to, co dělají a jak se chovají v součastnosti), Buscemi do přiběhu lépe zapracoval výdobytky moderní technologie a jeho snímek, i díky rychlejšimu řetězení událostí posouvajícímu film k narrative twistu a kratši stopáži je tak divácky vděčnější. Víc vypovídá o tom, co nám média sdělují a jakým způsobem nám to podávají či spíše upravují._____ Vznik originálu podnítila samotná Katja Schuurmanová, která se chtěla zbavit nálepky soap-operové herečky známé jenom díky bulvárním zprávám o ní, v předělávce si zahrála Siena Millerová, atraktivní a chytrá i pohledná mladá herečka se šťastnou volbou rolí (anebo dobrým agentem?), která si nepotřebuje nic potvrzovat a utváři tak rovnocennějši "pár" s Buscemim. Škoda těch přidaných záběrů v závěru (eh), které až moc naznačují, v jinak velice věrné předělávce, která je snad ještě lepší než originál.(17.12.2007)

  • Šakal
    ***

    Uživ.Renton to napsal zcela výstižně. Nezbývá než dodat...AMEN. Povrchní pasáže se tu jak na běžícím páse střídají s velmi intimními, ústřední duo podává civilní nenucené výkony, „konverzačky“ mám hodně v oblibě, stejně jako S. Buscemiho a S. Miller. Tak proč to 3,5* ohodnocení? Protože SCÉNÁŘ. Steve, velká škoda, zde to chtělo zapracovat, zvlášť když se jedná o remake. 70% s dovětkem, že jde o těžce nevyvážené dílko. Jsou zde působivé pasáže (za 90%), v kontrastu s tím (dvojnásob zamrzí) „vata“ (za 40%). Přičemž, na vině nejsou samotní herci, ale ten zpropadený scénář....velká škoda.(22.6.2011)

  • Botič
    ****

    Sienna Miller jako tajemný sexuální předmět touhy dráždící Steva Buscemiho v chladnokrevné psychologické zkoušce charakterů v niž nikdo nehraje podle pravidel. Malý konverzační snímeček zraňující, dráždící a jemně lechtající na patře. 8/10(29.1.2009)

  • Eddard
    ***

    Heh. Mno, se závěrečným rozuzlením samozřejmě dává spousta věcí smysl a mnohé věci, které jsem oboum hercům a Steavově režii chtěl strašně sepsut se stávají naprosto samozřejmými a chytrými pozitivy. Tím, a ještě více obsahem samotného scénáře, se pak tak odlišuje od filozofujících konverzaček Linklatorova střihu natolik, že by případné srovnání bylo by poněkud mimo. Velice cynické, jako celem zajímavé, ale buďte připraveni, že budete dlouho zmateni a dost možná rozčarováni. 60%(15.7.2008)

  • Radek99
    ***

    Americký remake filmu Interview podle van Gogha, to nezní jak úplné terno. Mám ale rád Stevea Buscemiho a tak jsem se na jeho film těšil. Divadelní půdorys, jednota místa, času a děje, klasické konverzační drama, spíše divadelní než filmový zážitek... Jenže některé scénaristické finesy jsou tak předvídatelné, odchody Pierra z bytu Katjy nedůvěryhodné, erotické dusno až neuvěřitelné... Pierre je prototyp životem unaveného intelektuála a jeho přetahovaná s Katjou docela zajímavá, v závěru nečekaná, ale není skoro až zbytečná? Je to takové deja vu... Hra kočky s myší, přičemž dlouho se zdá, že myš je kočka a kočka zas myš. Mám konverzační dramata rád, ale na klasiku (Kočka na rozpálené plechové střeše třeba, když jsme u těch koček...) to ani zdaleka nemá... Steve Buscemi tentokrát s divákem uhrál jen plichtu... Ale to je podivný výsledek, vždyť už přímo ve filmu zazní: ,,Vždy je jen vítěz a poražený..."(16.12.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace