poster

Králova přízeň

  • Velká Británie

    Other Boleyn Girl, The

  • Slovensko

    Kráľova priazeň

Drama / Historický / Romantický / Životopisný

Velká Británie, 2008, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    První dvě série Tudorovců zhuštěné do dvouhodinového historického dramatu, které by se mohlo dmout pýchou na televizní obrazovce, nikoliv na velkém plátně. V místy zbytečně roztahaných Tudorovcích jsou všechny ty spletité intriky na královském dvoře alespoň o (podvazkový) řád šťavnatější. Nejen co se týká (zde velmi decentních) erotických scén. Filmu v první polovině chybí také spád, jenž kompenzuje jeho nadbytkem v polovině druhé. Náhle střihy o několik měsíců vyvolávají dojem uspěchanosti. Není-li Králově přízni přáno spočinout mezi mnoha nadbytečnými doplňky výuky dějepisu, pak zásluhou lákavého hereckého obsazení. V duchu nastíněné idey o tom, kdo vlastně mění dějiny, mu jasně dominují ženy. Dospělé, rozumné a cynické (Kristin Scott Thomas, Ana Torrent) i mladé, naivní a věřící v moc svých vnad. Hru Nataliiných „vím víc než ty“ očí a Scarlettiných plných rtů trochu bezmocně sleduje Eric Bana, okolo něhož by se mělo všechno (a všechny) točit. Ale třeba měl pravdu André Maurois, když pravil : „Neexistují nebezpečné ženy, jsou jen slabí muži.“ 70% Zajímavé komentáře: Rex Mundi, Morien, elle, SeanLSD(2.11.2008)

  • Reiniš
    ****

    Historické drama moderního střihu, natočené podle známého příběhu z hodin dějepisu. Vznikl napínavý film s řádkou vynikajících herců, z nichž vyčnívá především N. Portman, coby rozporuplná Anne Boleynová, která se ke konci snímku stává téměř zápornou postavou. Johanssonová je od začátku za tu hodnější a ctnostnější (i když realita byla trochu jiná) a E.Bana vypadá jako jeden velký chodící hormon. Není to ani tak jejich vina, jako spíš chyba scénáře, který jim nedopřává takový vývoj jako Portmanové. Stydět se za tenhle snímek, ale nemusí nikdo z tvůrců.(28.11.2009)

  • Gilmour93
    ****

    „Á, Boleynovic děvky..“ Královský dvůr Tudorovců plný intrik, sňatků z rozumu i nerozumu a pokládání hlav královen na špalek odměnou za neschopnost zplodit mužského následovníka trůnu. Ideální prostředí pro chytré Boleynovy dcery, které, ač se o nich tolik nemluví, velmi významně otáčely kormidlem Albionu 16.století. V čem má prsty BBC je už tradičně ku prospěchu věci bez rádoby efektních pozlátek a navíc podporované precizními hereckými výkony (za všechny bych jmenovat trojici Thomas, Bana a šestiprstá čarodějnice Portman). Chápu, že byla jiná doba, ale čekání se ztrátou panictví na svatební noc a navíc v košili odkrývající maximálně 10% těla se mi jeví jako značně nepraktické a buďme rádi, že tento zvyk již prakticky vymizel, neboť se tím vyloučila hrozba zakoupení mrtvého zajíce v pytli..(3.12.2009)

  • dex2man
    ****

    Velmi povedené vztahové drama, které nám popisuje trnitý osud sester Boleynových. Náboženské i politické situaci "tudorovské" Anglie se věnuje jen okrajově a vypichuje jen ty rysy doby, které mají na příběh sester výrazný vliv. Ze začátku je to ten rodinný, kdy se Annu otec a strýc snaží dostat do královi postele pro získání jeho náklonnosti a zvýšení společenského postavení. Později je to vliv pobytu u královského dvora, který množstvím intrik a zrad v kombinaci se sesterskou rivalitu nahlodá jejich vzájemné pouto. Situaci si ovšem komplikuje i sama Anna, po té co se vrací z francouzského exilu s nejvyššími ambicemi - stát se královnou. Všechny postavy jsou velmi uvěřitelné díky kvalitním hereckým výkonům, přičemž dominuje ten Nataliin. Anna totiž prochází několika zásadními změnami, od křehké, naivní a citlivé dívky, přes cílevědomou manipulátorku, která si jde za pomocí intrik a na úkor sestry za svým cílem, po oddanou, ale nešťastnou manželku, která se jen zoufale snaží vyhovět králově touze - dát mu syna..aby nakonec pocítila na vlastní kůži, že králova přízeň je vrtkavá...(30.3.2011)

  • Faidra
    **

    Vycházet z počtu napsaných románů a natočených filmů, mohli bychom si myslet, že jedinými pomazanými hlavami vládnoucími Albionu v celých jeho dějinách byli Jindra a jeho nejmladší dcerka. Pominu teď fakt, že mi to přijde dost škoda a jak moc bych chtěla někdy vidět na velkém plátně boj Mathildy a Stephena o anglickou korunu a poznamenám jen tolik, že když už teda zvedám nohu na tisíckrát označkovaný plot, měla bych ve vlastním zájmu dbát na to, abych aspoň vykouzlila značku odlišných křivek a pachu. Kupříkladu potisící nezobrazovat Anne tisíce dnů jako vypočítavou prodejnou mrchu, ale jako někoho, kdo diváka aspoň minimálně zaujme a přiměje ho s ním sympatizovat, namísto aby dívající se pokrčil na konci rameny a pronesl: "You had it coming, (other Boleyn) girl." A v duchu politoval Henryho, protože za léta snášení té mrňavé svině by měl vyfasovat svatozář a ne pověst tyrana, protože přiznejme si, já bych jí tu hlavu usekla mnohem dřív a nezatěžovala bych se objednáváním zkušeného kata, od kterého to bude minimálně bolet... Zkrátka Anne je coura, Mary je svatá (z historického hlediska nesmysl, z filmového nuda), král je jakožto pouhý pěšák ve hře obou sester upozaděný, dialogy jsou přiměřeně pitomé, proslovy zapálené, brady odhodlaně vysunuté a celé to je nuda k posrání, pardon my French. Tohle dojení dávno postklimakterické krávy mě rozčiluje víc než vystřižení Cumberbatchových scén a to je co říct.(20.5.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace