Režie:
Neil MarshallScénář:
Neil MarshallKamera:
Sam McCurdyHudba:
Tyler BatesHrají:
Rhona Mitra, Adrian Lester, Malcolm McDowell, Bob Hoskins, Alexander Siddig, David O'Hara, Nora-Jane Noone, Sean Pertwee, Rick Warden, Lee-Anne Liebenberg (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (797)
Musim se předem omluvit za jedno, možná dvě sprostý slova v komentáři, ale jiná cesta asi nebude, protože tohle je zasraně kurevská ultimatní akční řežba, ze který mam posraný gatě ještě teď. Je to nepřetržitá hodinu a půl dlouhá hyperdrsná superakce, se spoustou exrémě zběsilých honiček a s úžasně svižným soundtrackem a miliardou dokonale úchylných a krutě vypadajících záporáckých řezníků, který chcípaj po stovkách a každej naprosto parádně stylově a ještě z nich většinou zbyde jen krvavá sračka na zemi a to všechno zasazený do nádhernýho a mýho zamilovanýho postapokalyptickýho světa. Božská záležitost a jednoznačně nejlepší béčko posledních 10ti let. Jinak samozřejmě nějaký chyby z nepozornosti a nebo nelogičnosti se tady najdou,ale na to totálně seru, protože tohle je famózní akční béčková zábava, která tady několik let nebyla a strašně chyběla. ()
Jako nenáročný akční film dobré. Ale kdyby chtěl někdo sepsat všechny nelogičnosti z tohoto snímku, vydalo by to na obsáhlou knihu. Střídání žánrů mi ani tak nevadilo, horší byl střih, který činil některé akční sekvence dokonale nepřehlednými. Závěrečná automobilová honička byla famózní. Béčková cool zábava, nic víc, nic míň. ()
Tvůrci filmu si nejspíš řekli, že žánr postkatastrofické sci-fi je momentálně v kurzu, a tak by bylo dobré přiložit si své polínko do ohně. Mají filmoví fanoušci rádi honičku v autech? Mají, a tak tam něco šoupnem. Mají rádi temný středověk? Bezpochyby, tak jim vyhovíme. Mají rádi krvavé gladiátorské hry? Už jsou tam. Líbí se jim hrůzu budící pankáči? Mají je mít. A bude jich rovnou armáda. Co funguje stoprocentně, je krvavé násilí, tak na něm nebudeme šetřit. Nějaké ty efekty, slušnou výpravu, k tomu jsme prachy sehnali, a abysme měli zaručený úspěch, použijeme řadu osvědčených žánrových klišé a scén, které už fanoušci znají z jiných filmů. Celou tu pulpovou směsku musíme jenom řádně promíchat, a protože si jsme vědomi, že jsme stvořili, s prominutím, sračku, budeme se tvářit sebevědomě a případné kritiky odzbrojíme tím, že to budeme prezentovat jako svůj tvůrčí záměr. Takhle nějak to nejspíš při natáčení Soudného dne vypadalo a výsledek tomu odpovídá. Místy je to až přitažlivě béčkové, ale celková nepůvodnost a hloupost z filmu jenom čiší. Když už poklesle sympatické béčko, tak bych sázel na Carpenterův Útěk z New Yorku, který za nepoměrně méně peněz dokázal natočit podstatně lepší kousek. Soudný den je v podstatě vykrádačka Šíleného Maxe a starších Carpenterových filmů, jako je právě Útěk z New Yorku nebo Útěk z L.A. Celkový dojem: 20 %. ()
Béčko, které se nemůže brát moc vážně a je vidět, že Neil Marshall si natáčení užíval a většinu momentů bral s nadsázkou. Nevím, jestli má smysl vytýkat místy nelogické chování postav či fakt, že jsem si k jiné postavě než Rhoně Mitre nevytvořil sympatie, nebo... no dalo by se toho vyčíst mnoho, ale že film postrádá zdravý rozum, nebo že kopíruje mnoho známých titulů mě vůbec nevadilo, jen Soudný den má úplně největší slabinu v tom, že akční scény jsou dosti nepřehledné kvůli zbytečně chaotickému střihu, a že jsem se místy dost solidně nudil. Jinak drsná podívaná plná šíleností, mnoho klišé, s dobrou hudbou a sexy hlavní hrdinkou. V mých očích je to film, který mě neurazil a ani nenadchnul, a tak hodnotím chlupatými 3 hvězdičky... ()
Parádní šílenost...než jsem na to šel do kina, tak jsem se bál ať to nedopadne jako s 10 000 b.c., kde trailery slibovali akční nálož a vyklubalo se z toho konverzační drama. Doomsday ale naservíruje přesně to (spíš ještě mnohem víc), co sliboval v traileru...odkazů plná prdel, navíc Gimp z Pulp fiction (fakt mazec :D), krev, vnitřnosti a spoustu dalšího (nebudu spoilerovat) . Jo a ještě vzkaz pro místní intelektuály...místo Doomsday jste si měli udělat příjemný večer u čajíčku ve společnosti Sartrea...sami jste si nasrali do hnízda, když jdete na něco, co si člověk má hlavně užít a ne u toho zavařovat mozkové závity ;-) Adios! ()
Galerie (43)
Photo © Rogue Pictures
Zajímavosti (17)
- Za námětem k vytvoření bojové scény, při níž se výsadková jednotka Eden Sinclairové (Rhona Mitra) pohybuje směrem ke Glasgowu, infikovanému a nepřátelskými jednotkami obsazenému území Skotska, v zákrytu obrněného transportéru APC, stojí takřka identická scéna z filmu Vetřelci (1986). Vzájemně podobné jsou si i dialogy. (Conspi)
- Automobil, kterým Eden ujíždí motocyklům, je Bentley Continental GT Speed. Firma Bentley se na natáčení nepodílela a producenti zakoupili 3 vozy celkem za cca 150.000 USD. (TomikZlesa)
- Ve skutečnosti by bylo nemožné, aby byla Solova (Craig Conway) od těla oddělená hlava schopna vydávat ryk, jak je možné zaznamenat ve filmu, neboť k tomu jsou zapotřebí plíce. (Conspi)
Reklama