Režie:
Neil MarshallScénář:
Neil MarshallKamera:
Sam McCurdyHudba:
Tyler BatesHrají:
Rhona Mitra, Adrian Lester, Malcolm McDowell, Bob Hoskins, Alexander Siddig, David O'Hara, Nora-Jane Noone, Sean Pertwee, Rick Warden, Lee-Anne Liebenberg (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (797)
Abych přiznal pravdu čekal jsem něco na způsob zombie hororu s psychopatama, kteří mají na motorkách připevněny kostry jak již bylo vidět z traileru. Ovšem realita je jiná relativně propracovaně po-spojovanější. Jedná se o směs podobného soundtracku z 28 dní poté, sekvencí Robina Hooda, záběrů z Resident Evilu, ulicemi z Já Legenda to vše dokončeno potetovanými lidožrouty s klackama a Hlavní hrdinkou s elektronickým okem ve kterém je umístěna kamera. Na druhou stranu musím souhlasit s Shitem, takováto řežba tu dlouho nebyla a skutečně jsem rád, že z nápadu se uskutečnila realita a já mohl zkouknout tento ojedinělý snímek a zábavu, která mi zkutečně chyběla. ()
Béčková šílenost, při které jakoby se filmový svět vrátil zpět v čase. Říkal jsem si, že se staré dobré béčkové filmy už netočí, ale po Johnu Rambovi teď přišla další chuťovka, co ukojila můj apetit. Jsou tu vidět ústupky době, takže místo drsňáka v hlavní roli máme velice pohlednou drsňačku. Nic proti tomu nemám. Rhona Mitra mi tam sedla a ocenil jsem i detailní záběr na její zadeček. Postapokalyptičtí pankáči byli také skvělí a nejradši jsem z nich měl tu potetovanou kanibalku s mlsným jazýčkem. Ze začátku jsem měl s tím filmem trochu problém, ale právě opékací punková show mě dostala do kolen. Pak přišlo ohromné WTF v podobě rytířského klanu Malcolma McDowella, ale tam mě pro změnu bavilo jak ti moderní mariňáci likvidují ty středověké blbečky svými military chvaty. No a finální honička alá Mad Max byla fakt téměř dokonalá. Byla na ní vidět ta spousta peněz co stála, exploze měly grády a hlavní hajzl s tim porno otrokem to nádherně koupili. Ať žije Neil Marshall a britská béčková kinematografie. ()
Chudák zajíček, takhle to schytat velkorážním kanónem a zrovna teď před Velikonocemi.. Špetka 28 dní a Braveheart, vyndavací Oko 1 Amazonky Rhony, Sex Pistols se sklony ke kanibalismu, hodně Mad Maxe, 2008 Bentley Continental GT Speed a M.McDowell, co se odebral dopít si své malako na hrad ve skotské vysočině. A právě někde tady se začal film lámat z dovedně natočeného undergroundového akčňáku do jakési přeplácané středověké inscenace bez náznaku invence a originality. Neil Marshall je zkrátka pejsek, co chtěl s kočičkou Mitrou upéct dort a já byl ten černý pes, co jim ho sežral a nebylo mu z něj pak dvakrát dobře. A přitom ze začátku tak dobře chutnal.. ()
Docela mě baví představa zmatených producentů, když se při interním promítání po 45 minutách filmu dočista změnil žánr, aby postapokalyptickou nudu s pár brutálními záběry, dementními pankáči, zoufalými vysvětlovačkami nahradil neskutečně hravý LOTRoidně nasáklý nářez, ve kterém je učebnice logiky něco jako satanova bible pro křesťany. V ten moment se museli všichni zákonitě chytat za hlavy, ale mě tím Marshall překvapivě dostal. Přestal jsem se nejenom škodolibě posmívat Rhoně Mitře, jejíž cool/hot index se nikdy nedostane do té správné polohy, ale i filmu, jenž si ze sebe a ze všech okolo začal dělat regulérně srandu. Jacksonovské nájezdy, Morie s ukrytým Bentleym v kovovém kontejneru, to všechno a ještě mnohem víc dělá ze Soudného dne absolutně zábavnou kokotinu bez jediného scény dávající smysl. Závěrečná Mad Max honička je pak vcelku příjemným rozloučením za naprosto šílenou jízdou, která je po střihové stránce zcela nezvládnutá, ale má styl a je přes všechny vady (a že jich je) doopravdy zábavná. ()
V Zoo je čas na žranicu!Poriadny guľáš. Od smrtiaceho vírusu cez punkerov (kanibalov) až po stredovek a rytierov. Niekedy na filme vidieť, že je braný s nadhľadom no potom sa to zvrtne a odrazu sa berie všetko veľmi vážne. Niektoré veci sú zvláštne - armáda punkerov pod velením Sola (majú autá, motorky, granáty, molotow cocktaili atď.) už niekoľko rokov bojuje proti stredovekej armáde doktora Kanea ( luky, sekery, kone...) a ono to je celé tie roky nerozhodne. Najväčšou záhadou mi je, že prečo sa vôbec všetci Tí ľudia správajú ako v stredoveku, ehm. Čo je taktiež veľmi zaujímavé - Bentley 2008 proti starým rachotinám a svetu div sa, tie staré zhrdzavené rachotiny sú tak isto rýchle, ehm. Toto je naše mesto! Kohokoľvek sem pošlú, chytíme ho! Uvaríme! A nakoniec zjeme!!!Keď si však odmyslím, že film má množstvo logických trhlín a je postavený na hlavu zámerne, tak sa na to pozerá celkom dobre. Akcia nie je vôbec zlá, kamera je v niektorých momentoch skvelá, brutalita je detailná a častá, slovná zásoba je plná vulgarizmov (čo je kurva dobre) a Rhona Mitra je strááášne sexi. . Nasrať!50% ()
Galerie (43)
Photo © Rogue Pictures
Zajímavosti (17)
- Přestože film obsahuje mnoho nebezpečných kaskadérských kousků, stala se během natáčení pouze jedna nehoda. Jezdec na motocyklu narazil do kaskadéra ležícího na kraji cesty, ten však nebyl zraněn. (TomikZlesa)
- Dva z vojáků vyslaných do Skotska se jmenují Miller a Carpenter. Jde o odkaz na George Milllera, který natočil trilogii Šílený Max a Johna Carpentra a film Útěk z New Yorku, oběma filmy je Soudný den inspirován. (TomikZlesa)
- Automobil, kterým Eden ujíždí motocyklům, je Bentley Continental GT Speed. Firma Bentley se na natáčení nepodílela a producenti zakoupili 3 vozy celkem za cca 150.000 USD. (TomikZlesa)
Reklama