poster

Chléb náš vezdejší

  • český

    Náš denní chléb

  • Rakousko

    Unser täglich Brot

  • slovenský

    Chlieb náš každodenný

    (festivalový název)
  • anglický

    Our Daily Bread

Dokumentární

Rakousko / Německo, 2005, 92 min

Scénář:

Nikolaus Geyrhalter
  • Matty
    *****

    Nejúčinnější dieta. Žijeme v jedné obrovské továrně na žrádlo. Někteří zaměstnanci, jako třeba paní, která (nejspíš denodenně) sedí a ustříhává prasečí nožky, musí být z kamene, ale zase bych jim to neměl za zlé, taky musejí jíst. 90% Zajímavé komentáře: Radko, Axxym, Shedom(28.5.2009)

  • HellFire
    ***

    Pohoršující je již to, že lidé zachází šetrněji s jablky než s kuřatama... To vám řeknu, pěkně hnusný svět jsme si to vytvořili. Krásných paradoxem je, že lidé za sebe nechávají pracovat roboty, čímž si sami zvyšují nezaměstnanost.(16.1.2010)

  • neoBlast
    ***

    No nevím. Jako studentovi zemědělské univerzity mi nepřijdou symetrické záběry na traktoristy, ustájené belgické modrobílé plemeno a lyrické jízdy sklízecích mlátiček tolik fascinující. K hypnotičnosti Qatsi trilogie to má daleko. Chybí Philip Glass. Ehm... vlastně dost rušivě chybí jakákoliv hudba a obraz sám neudržel moji pozornost. 50 % Btw: Nechápu jak může být někdo překvapen záběry na zemědělskou prvovýrobu, to si lidé myslí že to prasátko běhá ve výběhu, dává maso samo od sebe a s kuřaty je zacházeno jako v bavlnce? Úsměvné.(11.10.2009)

  • Ej Hlemýžď
    *****

    Fascinující, místy až hrůzně naturalistické, leč taková je realita. Faktem je, že v řadě ukazovaných provozů bych asi nemohl pracovat.(6.2.2008)

  • Bluntman
    ***

    LFŠ 2009 NÁŠ DENNÍ CHLÉB (na "filmovce" pod názvem CHLÉB NÁŠ VEZDEJŠÍ) je další z řady dokumentů-esejů, které odstartoval Michael Glawogger, bývalý spolupracovník Ulricha Seidla, svými obrazy přelidněnosti metropolí a chudoby MEGACITIES a které v pečlivě komponovaných záběrech-scénách beze slov poukazují na předem daný problém, většinou odlidštěnost institucí (nemocnic - NA SVĚT, NÁŠ DENNÍ CHLÉB - potravinářský průmysl). Problém s tímto "módním trendem", kdy dokumenty takto natočené jsou kritikou dobře hodnoceny a na festivalech oceňovány je v tom, že je ve výsledku jedno, jaká je výsledná délka filmu & že pozitivní odezva přichází od liberálně smýšlejících jedinců, které není nutné přesvědčovat ani je na danou problematiku upozorňovat. 6/10(2.8.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace