Reklama

Reklama

Láska nezná žádné hranice. Ta mateřská teprve ne... 30. léta 19. století. Chudá dvaadvacetiletá Švýcarka Elisabeth Laurierová kvůli finanční tísni přistoupí na návrh bohatého mladého statkáře Charlese Godwina a za pět set liber mu porodí dítě. Musí se však hned po porodu vzdát jakéhokoliv kontaktu s ním i s Charlesem. Sedm let tak svou dcerku Louisu nespatří. Pak se jí však podaří dítě vypátrat. Zatímco je Charles obchodně pryč, Elisabeth nastoupí do jeho rodiny jako vychovatelka. Zjistí, že z Louisy roste vzdorovitá a nezvladatelná dívka, která nemá žádné přátele. Elisabeth pochopí, že otec, zaneprázdněný prací na ovčí farmě, se dceři dost nevěnuje. A matku si děvče mohlo vždy jen představovat. Elisabeth tedy vezme její výchovu pevně do ruky. Kromě toho celou dobu tajně miluje nejen Louisu, ale také Charlese… (Česká televize)

(více)

Recenze (46)

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Výborne natočená komorná dráma s romantickou koncovkou. Príbeh mladej ženy, ktorá pre dlhy otca pristúpi na porodenie dieťaťa bezdetnému Angličanovi a následne strávi ďalší život jeho hľadaním je zachytený citlivo a vďaka výbornej produkcii si udržuje dobrú atmosféru. Herci svojím výkonom do tejto atmosféry perfektne zapadajú a Sophie Marceau hrá postavu Elisabeth dokonale. 70% ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Príjemné prekvapenie. Takéto komorné historické drámy Briti jednoducho vedia. Príjemná atmosféra, nenásilná romantika, ktorá je sprievodcom príbehu, nie celým jeho obsahom, ako to ve ľmi často býva. 31-ročná Sophie Marceau je kus a hoci som ju mal zaškatuľovanú ako nenáročnú herečku, ktorá sa rada zoblieka, milo ma prekvapila. Pod dobrým hereckým vedením zvláda viac a je dostatočne uveriteľná. Tri príbehové línie sa pekne dopľnajú. Spracovanie síce prípomína skôr televíziu, ale na druhej strane pôsobí kvalitne a atmosfericky, výborne vtiahne do deja. Je to jeden z tých filmov, ktoré majú dušu. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Film skutočne určený skôr dámam a pre pánov je tu Sophie Marceau. Také celkom príjemné historické prostredie s celkom silným príbehom, je to pekný film. Užívateľka IdaHutt by mala pri svojom odpadovom šesťdesiatriadkovom hodnotení skľudniť hormón a dať si kúsok pizze Hut. Vždy sa smejem nad podobnými komentármi ako: Ten film vôbec nie je historický verný! No do prdele, veď to ani nie je životopisný film, nikde sa tam nepíše že je to podľa skutočných udalostí. Dajte trošku priestoru aj fantázii. V takom prípade ani Gladiátor či Statočné srdce neboli historicky verné. Ide teda snáď o braky? ()

IdaHutt odpad!

všechny recenze uživatele

Nechala jsem se navnadit příznivými komentáři a Sophií Marceau. A pak jsem ten otřesný brak poctivě protrpěla až do šťastného konce. Nevím, zda mám smůlu, nebo zda je to už konstatování neradostného faktu, avšak zatím se mi krásnou Sophii nepodařilo vidět v žádném dobrém filmu. Takže - čím se liší brak (kýč) od skutečného uměleckého díla, v tomto případě filmového? Hlavním znakem kýče je, že se snaží tvářit "jako" něco jiného - pochopitelně, něco hodnotného, vznešeného, cenného atd. V tomto případě se zcela ahistorická slátanina urputně tváří jako "historický" příběh - proboha, kdyby se pachatelé aspoň mrkli do dobové literatury, do dějin pedagogiky, do dobových společenských pravidel; kdyby se aspoň snažili pochopit takovou Janu Eyrovou, z níž svým způsobem značnou část zhovadile obšlehli... Dále: tato trapná story se tváří "jako" příběh o lásce (partnerské, mateřské), "jako" příběh o morálce, "jako" psychologický příběh o nejintimnějších lidských citech... Fujtajxl! - Bohužel, nezbývá než spoiler! Pozor! - Nejde tedy o žádnou historii, nýbrž o kostýmní splácaninu, v níž např. tatíček (anglický lord z první poloviny 19. století) aktuálně po americku vykřikuje na svého spratka "mám tě rád!" (skoro se mi chtělo dodat podle vzoru Little Britain - "mám tě rád jako transsexuální porno!"), splácaninu, v níž není z dotyčného času obsažena jediná důvěryhodná historická reálie. Neboť k tomu, aby film byl "historický", opravdu nestačí pouze jakési kulisy a kostýmy. A co se týče vyspekulované a nevěrohodné motivace jednání postav - nějak jsem neporozuměla, proč milý lord absolvoval tak složitý a tajný způsob zplození potomka, když pak dovolil, aby se o jeho dceři vykládalo, že je to nalezenec, kterého kdosi nechal v košíku na schodech hospody?!. Ouvej, horliví, leč stupidní autoři se asi zamotali ještě do rychlostudia Toma Jonese a spol. (doporučila bych jako doplňující četbu Z. Wintera - Rozina Sebranec!). O ostatním se už ani nemá smysl rozepisovat, je to jeden kopanec vedle druhého, snad tedy jenom poslední věcná poznámečka: ubohá manželka deset let v kómatu s otevřenýma očima! Jak vidno, před více než jeden a půl stoletím byla v Británii medicína na nebývalé úrovni; dýchací přístroje byly neviditelné, proleženiny neexistovaly, infekce veškeré žádné...; a vyvalené oční bulvy měla ta nebožačka asi rovnou z porcelánu, aby jí nevyschly. Summa summarum: historický, psychologický, milostný, romantický a bůhví jaký ještě snímek není nakonec ničím jiným než nejhnusnější brakovou zpotvořeninou, kde hlavními "hrdiny" s doslova ocelovou morálkou a horoucími srdci jsou: vysoce pragmatická nána, ochotná pronajmout svou dělohu za patřičný peníz a poté stejně pragmaticky si znovu přisvojit prodané děcko. A lord-farmář, který po inseminátorském výkonu a cituplné vraždě nepoužitelné manželky konečně svého zaslouženého štěstí dojde. A když se k tomu přidá tklivé chvění skřipek, to by v tom byl čert, aby něžné duše srdceryvně netroubily do šnuptychlů! ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Mateřský cit přenáší hory, nadzvedává náklaďáky, či v cajdáku, při kterém jsem natolik zvlhčil kapesník, že vyždímáním zavlažil dvě vzrostlé difenbachie v obývacím pokoji, mění sličnou S.Marceau ve švýcarský ledoborec.. Vše není tolik prvoplánové a načančané jako u Červené mindy Pilcherové na našich komerčních stanicích, nicméně každý další dějový posun krásně odhadnete a autor vede příběh přesně v těch intencích, které chtějí diváci vidět. A to je pro pokojové rostliny jenom dobře.. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama