Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cervenak
    ****

    Prvá hodina dokonalosť. Na moje veľké prekvapenie hlavne scenáristická. Potom sa počítače odtrhli z reťaze a začalo to byť trochu monotónne, i keď stále fajn. Cavill, ktorého som doteraz z duše neznášal, nečakane drží film na pleciach, je v každej scéne úplne presný a sympatický, zďaleka najlepší filmový Suprmen.(23.6.2013)

  • Tom Hardy
    ****

    První půle geniální. Tíživost osudu, nejasnost vlastních cílů, víra i beznaděj, všechno pěkně pospolu - ať už v současnosti nebo flashbacích. Úvod je přímo úchvatný. Druhá půle se bohužel zvrhne ve zbytečně divoký digitální bordel, kde se stane ze světa jedno velké smetiště, které semele téměř všechny silné trumfy předchozích minut. Být tam jen finální souboj se Zodem, byl bych spokojenější. Ta "jak katastrofický film s Godzillou" vložka mi ale přišla naprosto nadbytečná. Přes výhrady rozhodně povedený restart, který dává tušit, že by nás mohla čekat velká série. Už jenom proto, že Henry Cavill se konečně našel a samotný Superman nikdy neměl lepší filmové otce (a myslím nejen Crowea a Costnera, ale i Snydera a Nolana).(20.10.2013)

  • Douglas
    ***

    Supermanský mýtus optikou toho křesťanského, přičemž snahu o ozvláštňování hlavního hrdiny dalece přesahují ozvláštnění vedlejších postav - a naopak žel poněkud shazuje trikově opulentní dvojité finále. Více na Douglasových poznámkách.(22.6.2013)

  • Psema
    ***

    Patlanice. Goyer vzal ústřední zápletku Lesterova druhého Supermana, zalil jí fantaskní omáčkou z pytlíku a doladil značně vyvanutou dramatickou vegetou, a tuhle míchanici předhodil Snyderovi, který se za kamerou chová jako Jirka Babica na tripu. Rychle, aby bylo uvařeno a hladový dav nenáročných strávníků dostal kotel žrádla, přičemž chuťový ocas, cit pro detail a vyváženost ingrediencí chybí. Je to místy hodně smutné pokoukání, protože na mnoha místech JE vidět zajímavý nápad či myšlenka. Jenže ani scenárista, ani režisér ji neumí vytěžit úplně na dřeň. Clark tak sice hledá sám sebe, jenže se to odbude scénami z trailerů (víc psychologie ve filmu NENÍ), naznačené téma dvou otců a matek se vždy jen tiše překročí, stejně jako naťuknutá politicko-mediální rovina, která působí neskutečně lokálně. Jako by existoval jenom Smallville a Metropolis, přičemž z ani jednoho neuvidíte víc než dvě tři ulice, které v druhé polovině lehnou popelem. A bohužel ne v bůhvíjak kulervoucím balení. Ano, je to velkolepé a digitální panďuláci létají ode zdi ke zdi a dávají si pořádnou čočku. Avšak Snyder příliš často opakuje viděné, stříhá často nesnesitelně rychle a i přes dynamiku záběrů postrádá jeho akce pořádnou gradaci, šťávu a jakýkoli emocionální dopad. Ono se ale není čemu divit, když se z Clarka stane Superman po jedné Jor-Elově brutálně tlačené expozici (těch je ve filmu několik a zaberou tak 25 minut, což je totální peklo) a žádné z postav se člověk nedostane pod kůži. Jak se máme bát o Perryho Whitea, jeho stážistku a redaktora, když za celý film řeknou 15 vět a jinak pouze statují? Jak se máme ztotožnit s mimozemšťanem, který je celý film pasivní a pak začne likvidovat budovy, ve kterých musí zákonitě zařvat stovky nevinných? Snyder na postavy tradičně dlabe a tlačí dvouapůlhodinový (a paradoxně velmi řídký) kolos k akčnímu závěru, aniž by na moment zvolnil, vychutnal si určitou scénu, anebo naservíroval ikonický záběr, jichž měli Donner se Singerem hned několik.Trpí tím nejen ústřední střet se Zodem, ale i vedlejší linka s tátou Kentem a silně podtaktovaná romance s Lois, ze kterých je místy cítit "amazing spider-manovský" syndrom parafrázovat jednou viděné s tím rozdílem, že nová verze působí značně stupidněji a vyžaduje skoro až nesnesitelně hloupé oslí můstky (severní pól a scéna s foťákem v tomhle směru vede). Můstky, které ani sympatický Cavill a hlavně brilantní Costner s Crowem nedokáží dostatečně zastřít. Posmutnělých 5/10 pro film, který chtěl být tak strašně supervážný, superrealistický a superinovativní, až je v konečném součtu nechtěně supersměšný a mnohdy i supernudný. P.S.: 3D vzhledem k četnému užití out-of-focus záběrů, zoomů a rychlých střihů často osina v zadnici. Prostorovost minimální.(13.6.2013)

  • Zeck
    ***

    První komiksový film za poslední roky, který jsem dokoukal a nebyl znechucen jeho infantilní debilitou. Takhle nějak si představuju prvoplánový film pro nerdy a děti, který by mohl oslovit i širší (vyspělejší) veřejnost. Přesto můj přirozený sarkasmus vítězil a já shazoval toho naleštěnýho panáka v teplém kostýmu po celou stopáž, nedalo se to, přiznávám. Klasické minely jako: Supergay blije krev z atmosféry Krypltonu, ale na orbitě Země si lítá jak vlašťovka, jsem ignoroval, dokonce i fakt, že bezvýznamná novinářka pomalu pilotovala vojenské letadlo na nejdůležitější misi v historii lidstva. Že se ale do filmu prosadí i podprahová nota americké křesťanské ligy.... "Evoluce vždy zvítězí, my jsme evoluce!", hláška, která by za normálních okolností platila, ale co dělá ve filmu pronášena největšími zloduchy, kteří chtějí zničit Zemi, všechny lidi a kteří budou logicky na konci filmu poraženi - asi Adamem a Evou, no, snad jsem to jen špatně pochopil. Cavill se na roli hodí a rozhodně to byl nejlepší Supergay, kterého jsem viděl, přesto je ho škoda na tak infantilní role pro hrstku nerdů milující vše, co má teplý naleštěný kostým s písmenem na hrudi. Prosím bez pokračování...55%(20.11.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace